Reply on: Dopravák #776:
Je to veľmi zaujímavá myšlienka, i keď ja som už dávnejšie uvažoval v rovine úplného zákazu vjazdu do centra mesta pre IAD. Ja viem, je to radikálna myšlienka, ale vedel by si to vôbec niekto aspoň predstaviť?! Čisté centrum, všade iba kamenná dlažba, cyklistické chodníky, a električkové/autobusové trate vykladané čadičovými kockami. No proste ako v rozprávke...
Čo ma však najviac zaráža v štúdii od p. Titla, prečo chce jednosmerne presmerovať IAD do troch prúdov práve proti smeru hodinových ručičiek a teda tzv. po anglicky. Komplikovalo by to nielen dopravnú situáciu, ale dochádzalo by aj ku kolíziam, nielen vo vzťahu medzi vozidlami IAD, ale aj vo vzťahu k chodcom. IAD by totiž premávala v podstate v prostismere a MHD a vozidlá s majákmi v opačnom smere tiež v protismere... Zjavne je spomínaná štúdia ešte len nejakou myšlienkou, ktorá musí dozrieť.
Najlepšie riešenie v prípade jednosmernosti pre IAD je v smere hodinových ručičiek a v troch prúdoch, t.j. z N.O. na Protifaš. bojovníkov, Štefánikovu, Hviezdoslavovu, Moyzesovu, južnú Štúrovu a N.O.
MHD by využívala krajný ľavý pruh spoločne s IAD v trase zo Senného trhu po Štefánikovej a odtiaľ na Továrenskú, pričom opačný smer by bol separovaný od IAD (Továrenská-Štefánikova-Senný trh) a krajný ľavý pruh spoločne s IAD v trase z Bačíkovej po Moyzesovej a odtiaľ na severnú Štúrovu, pričom opačný smer by bol separovaný od IAD (severná Štúrova-Moyzesova-Bačíkova). Samostatné obojsmerné prúdy pre MHD by sa nachádzali na severnej Štúrovej, Bačíkovej a Továrenskej.
Toto riešenie by znamenalo, že by bolo konečne možné začat s bezproblémovým budovaním trolejbusovej trate (obojsmerne) z Mlynskej bašty cez ulice Továrenská-Bačíkova-Moyzesova-Poštová-Vojenská-Ipeľská-Tr. KVP, prípadne aj ku vybudovaniu prepojenia z Moyzesovej na Štúrovu (obojsmerne), čím by sa získal veľmi potrebný a užitočný okruh centra mesta (hlavne pri výlukách a DN). Uvažovaný návrh by mal negatívny následok spočívajúci jedine v preložke trolejbusovej stopy na južnej Štúrovej na severnú Štúrovu ul. Preložením by však zanikli dve trolejové križovatky s električkovou trolejou (N.O.-Južná tr. a N.O.-Bottova), čo by bolo naopak pozitívom.
Sarko
Ale, ale, Vlado! Odklon železničnej trate je, a to sme už predsa dávnejšie preberali, v územnom pláne pre "rok tritisíc", takže železnica si isto aspoň 3x prerátala návratnosť investícii do zatrolejovania súčasného úseku trate v PO. Naviac, železnice majú s mestskými dopravnými podnikmi len veľmi málo spoločného.
V KE bola naopak naplánovaná výstavba električkovej trate NMMM-Žel. stanica už na rok 1992. Ak by sa to stihlo, výstavbe trolejbusovej trate na Žel. stanicu by už nič nebránilo. Ak však mesto a DPMK nevie, kedy túto trať kvôli nedostatku financií postaví, ale pritom si je vedomé dôležitosti a potreby takejto trate, tak asi naozaj nezostáva nič iné, len počkať, ako sa situácia v najbližších rokoch vyvinie. Pri súčasnej zadĺženosti mesta a archaicko-prebujnelej administratívy DP asi nemôžne očakávať žiadne zázraky.
Myslím si, že v súčasnej dobe nie je vedenie DP prijať ani návrh na zlepšenie MHD, ktorý by v konečnom dôsledku priniesol zvýšené zisky, tobôž by teda prešiel návrh na zatrolejovanie žel. stanice, veci vopred odsúdenej na zánik.