Reply on: Dopravák #776:
Je to veľmi zaujímavá myšlienka, i keď ja som už dávnejšie uvažoval v rovine úplného zákazu vjazdu do centra mesta pre IAD. Ja viem, je to radikálna myšlienka, ale vedel by si to vôbec niekto aspoň predstaviť?! Čisté centrum, všade iba kamenná dlažba, cyklistické chodníky, a električkové/autobusové trate vykladané čadičovými kockami. No proste ako v rozprávke...
Čo ma však najviac zaráža v štúdii od p. Titla, prečo chce jednosmerne presmerovať IAD do troch prúdov práve proti smeru hodinových ručičiek a teda tzv. po anglicky. Komplikovalo by to nielen dopravnú situáciu, ale dochádzalo by aj ku kolíziam, nielen vo vzťahu medzi vozidlami IAD, ale aj vo vzťahu k chodcom. IAD by totiž premávala v podstate v prostismere a MHD a vozidlá s majákmi v opačnom smere tiež v protismere... Zjavne je spomínaná štúdia ešte len nejakou myšlienkou, ktorá musí dozrieť.
Najlepšie riešenie v prípade jednosmernosti pre IAD je v smere hodinových ručičiek a v troch prúdoch, t.j. z N.O. na Protifaš. bojovníkov, Štefánikovu, Hviezdoslavovu, Moyzesovu, južnú Štúrovu a N.O.
MHD by využívala krajný ľavý pruh spoločne s IAD v trase zo Senného trhu po Štefánikovej a odtiaľ na Továrenskú, pričom opačný smer by bol separovaný od IAD (Továrenská-Štefánikova-Senný trh) a krajný ľavý pruh spoločne s IAD v trase z Bačíkovej po Moyzesovej a odtiaľ na severnú Štúrovu, pričom opačný smer by bol separovaný od IAD (severná Štúrova-Moyzesova-Bačíkova). Samostatné obojsmerné prúdy pre MHD by sa nachádzali na severnej Štúrovej, Bačíkovej a Továrenskej.
Toto riešenie by znamenalo, že by bolo konečne možné začat s bezproblémovým budovaním trolejbusovej trate (obojsmerne) z Mlynskej bašty cez ulice Továrenská-Bačíkova-Moyzesova-Poštová-Vojenská-Ipeľská-Tr. KVP, prípadne aj ku vybudovaniu prepojenia z Moyzesovej na Štúrovu (obojsmerne), čím by sa získal veľmi potrebný a užitočný okruh centra mesta (hlavne pri výlukách a DN). Uvažovaný návrh by mal negatívny následok spočívajúci jedine v preložke trolejbusovej stopy na južnej Štúrovej na severnú Štúrovu ul. Preložením by však zanikli dve trolejové križovatky s električkovou trolejou (N.O.-Južná tr. a N.O.-Bottova), čo by bolo naopak pozitívom.
J
Re #755 Vladimír:
1)A slepý si ju na vnútornom transparente prečíta. Nezabúdajte prosím, prečo sa hlásenie zaalo používať.
2) Asi by bolo rozumnejšie "Nasleduje zastávka ..."
Re #758 Vladimír: No v BA sú problémy s kĺbom. Už som spomínal 4802. Nepoprieš, že kĺb je na údržbu náročný, či náročnejší ako 15m voz. A znovu:radšej v 15m voze každých 6min ako v 18m voze každých 8min.
Re #759 Diggi: Žiadne Ik435 sa nám v garážach nerozpadávajú. Problém tu bol, ale všetky boli spojazdnené až na tuším dva, ktoré čakajú na ND. Je tam nejaký problém s clom. Avšak problém s dlhodobo odstavenými Ik435 mali aj KE. Nevidím do toho úplne, ale čo to mohlo zapríčiniť aj problémy Ikarusu.
Dotácia od štátu a aj mesta je tých 180mil a to kapitálová a nie na nákup nových vozov. Z kapitálovej ide všetko. Čiže aj nákup nového PC, či písacieho stroja, prerábanie na CNG, opravy tratí, proste všetky financie, ktoré boli použité inak ako na vykrytie nákaldov prepravy osôb. Ak by mesto nedalo na SU tak ich môže dať na lepšie intervaly.
Inak keď tak húfne predávate prebytočné vozy elektrických dráh, čo spravíte potom keď mesto bude mať prachy o 5 - 6 rokov a bude chciež navýšiť vozokilometre. Odkiaľ zoberete vozy?