Ved ja suhlasim, nech je tak - kratšie vozy a častejšie ako píšeš (ako je tomu teraz tak) No ak sa vyradia postupne vozy T3 a nahradia ich cez víkend na L3 7 4 2 novými pluskami - tak sa práve naopak, vymenia kratšie za dlhšie, nie? Ak to ostane tak ako pred výlukou, tie inervaly a väčšia kapacita vozov - ja budem len rád, no pochybujem že takto "kalkulovalo" aj vedenie DP (ak k tomu ešte nechalo monovať menej sedadiel v NP častiach plusiek, pre väčšiu kapacitu voza)
A ku komentom od CROSSFIE - ja som práve písal - ak by boli PLUSKY nasadene počas víkendu aj na L9 miesto súprav - navrhoval som 15 minutový interval (nie 20 ako doteraz pred výlukou) asi si to zle prečítal.. a k tej prvej otázke - ano dá sa to pozriet (stav a počet PLUSIEK) v katalógu - mna zaujímalo ale koľko s tých vozov je denne bežne vo výprave , koľko v zálohe - je jasné že posledné dodané su ešte na testovacich jazdách,, Ak by som to bral podľa toho, malo by po meste jazdiť minimalne 10 PLUSIEK, no videť tak 4 či 5 denne..
Ešte dodám, pisal som to ako len úvaha,,, A k tým intervalom, ak môže AD cez víkendy na niektorých linkách jazdiť v 30 minutových intervaloch - myslel som si že aj na niektorých linkách ED by to fungovať mohlo.. No je to len názor samozrejme..
No ved nechajme sa prekvapiť, ako to cele dopadne po skončení všetkých tých výluk a zahájení riadnej ED a s maximálnym nasadením nových plusiek,, a verím že na tuto tému tu ešte nejaké príspevky pribudnu .. ?
no uz len taketo kuzmoviny by nam tu bolo treba... to hej... ? rovno mozeme dat na 9tku dve spojene LF2+ v hodinovom intervale, nie? to by bolo uplne dokonale podla tvojich vypoctov ..
Neblaznite..30 minutove intervali, tak to by sme sa posunuli s5 do cias, ked zacali jazdit elektricky...v Pesti chodi metro kazde 4 minuty, a briky tusim ze do 10 minut...v KE to asi teiz nastavovali podla vytazenosti...skor by bodlo to po rekonstrukcii posunut na 15 minut ? ale tak to len nazor...
Nie je kapacita ako kapacita. Pre cestujúceho ani zďaleka neplatí rovnica 1 voz raz za x minút = x / y vozov raz za y minút. Malo by to fungovať presne naopak. Kratšie vozy častejšie. Aj v súčasnosti je vidieť, že keď jazdí 9 každých 10 minút v sedle, tak si nájde dostatok cestujúcich a vôbec nevadí, že sa vypravujú menej kapacitné vozy.
S 30 minutovým intervalom nesuhlasim. Je jedno ze pride električka väčšej kapacity ale 20 minutový interval je tak akurat na linku mimo špičky menej by som nedaval ide tu o hustotu spojov ktora je dolezitejsia nezavisle od typu vozidla.
1. http://imhd.sk/ke/vyprava.html, zroluj dole a zadaj si postupne všetky evidenčné čísla vozidiel, ktoré ťa zaujímajú. Električky sú u nás pomerne dobre odsledované.
Chcel by som sa opýtať - ohľadom tých našich "+" siek..
1. Koľko tých nových vozov je denne vypravovaných do prevádzky - teda koľko ich už tu máme v prevádzke?
2. Je to pravda , že tie "+" ky od ev.č 811 hore už budu od výrobcu vybavené väčším počtom sedadiel v zadnej NP časti voza?
3. Su tie "+" ky ešte take poruchove (asi už nie), a ak aj je nejaká porucha, odstraňuje sa to už pracovníkmi "našej" udržby DP, aj ked su tie vozy v záruke?
Zaráža ma ale jedná vec, a to vyskytujuce sa problémy s displejmi - rieši sa to vôbec? Napr.Voz 803 už 2 týždeň jazdi s nefunkčným zadným displejom, je tam len biely papier z čiernym číslom v obale ? To tak sa vyriešil ten problém? Alebo aj u nových vozov sa DP stavia k displejom benevolentne ? (niesu to displeje z vyradených vozov montovane u nás, ale nové a motovane výrobcom, nie?) Malo by sa to teda riešiť v rámci záruky, nie? Alebo budeme tvrdiť (ako v niektorých prípadoch) že aj tam už zateká a bude to častý problém ? ?? Nieje to pekná vizitka - ani nášho DP a ani výrobcu.. Ak to niekto bude požadovať za "nepodstatnú" vec, tak prosim, napíšme výrobcovi, nech nemontuje do dalších vozov žiadne displeje a vrátime sa do doby po vojne, budeme vozy označovať čierno-bielymi tabuliami a bude.. ?
No a ešte jeden postreh.. V terajšej dobe, ak žiadna linka ED (okrem R2 a R4) nejazdi po svojej trase a ani podľa svojich CP - neuvažuje sa využit toto obdobie a nejakú analýzu ako "prekopať" celú ED, ak už nie zmenou trás liniek, aspoň budúcimi CP a intervalmi - prihliadajuc na typy vozov ktoré o pol roka, rok budu jazdiť po tých tratiach.. Napr. ak sa vie že PLUSKA nahradia T3 - solo vozy cez víkend na L3,7,4,2 - bude to posilnenie kapacity oproti minulému roku - kľudne by mohol byť jednotný interval 30 minut (miesto 20 ak boli solo vozy) - alebo zase ak PLUSKA nahradia nejaké vozy (supravy T3) bud na L9 (vikend), alebo aj prac. dni - kde dôjde k oslabeniu kapacity supravy, interval by mohol byť 15 minut (miesto 20) Myslim že nadväznosť spojov by sa dala takto poriešit - ak by sa to urobilo na všetkých linkách (cez víkend určite),, Je dosť času ešte na to - kým sa trate dokončia, určite ešte pár tých plusiek do dennej výpravy pribudne.. tak aby sa dali nasadit na určite linky kompletne a tým pádom ujednotiť aj tie intervaly by nebol problém,,, Samozrejme je to len taká moja uvaha - určite ale kompetentní ludia vo vedení sa niečim takým budu zaoberať - ak sa tu postupne nasadzuju vozy takej kapacity, aku sme doteraz tu ešte nemali.. Ďakujem za pozornosť ?
II.1.1) Názov zákazky podľa verejného obstarávateľa/obstarávateľa
Obnova vozového parku trolejbusov v Košiciach II.
VI.2) INFORMÁCIE O NEÚPLNOM POSTUPE PRE PRIDELENIE OBSTARÁVANÍ
Postup pridelenia obstarávania bol vyhlásený za neúspešný.
VI.4) ĎALŠIE DODATOČNÉ INFORMÁCIE
Žiadna zmluva nebola uzatvorená.
Postup bol zrušený podľa zákona č. 25/2006 Z. z.: § 46 ods. 1 písm. b) - verejný obstarávateľ /obstarávateľ nedostal ani jednu ponuku
VI.5) DÁTUM ODOSLANIA TOHTO OZNÁMENIA
z: 25.02.2015 http://www.uvo.gov.sk/evestnik/-/vestnik/287527
KosickyTiger