Akurát, že z celého sektora hromadnej prepravy osôb na Slovensku (až na pár drobných výnimiek) mám pocit, že si myslia, že k tomu stačí kúpiť nové vozidlá, v lepšom prípade aj zrekonštruovať trate, ale nič viac... ?
Tak samozrejme, ked si kazdy kupi auto a je lenivy prejst par metrov. Druha vec je, do akej miery je ta MHD spolahliva, kolko neprisposobivych sa tam vozi, kolko bezdakov, cistota, spravanie revizorov, otravovanie s vymenou kariet aj napriek platnej karte za vypalny poplatok a dalsie veci a pochopime, preco kazdy radsej bude trubit po ludoch na chodniku, aby mal kde zaparkovat.?
v dnešnej dobe už ľudí do MHD nenaženieš
teda určité percento možno, ale dnes máš už automobily ľahko dostupné, niektorí ich vlastia aj viac a veľa je dnes už firmených áut a tam už môžeš rovno zabudnúť na to, že by prestúpili na MHD
Stav z 70., 80. rokov sa s dneškom nemôže porovnávať.
DPMK chcel kupovať sólo električky.. Pracovné dni by jazdili v súpravách a víkendy sólo.. ako dnešné T-čka.. Ale keďže si to nevedel dostatočne vyargumentovať, tak mu na riadiacom orgáne povedali že v 21. storočí kupovať sólo elektičky - zabudnite na nejaké €- fondy. Tak sa potom dohodli že keď už nie sólo, tak aspoň teda kĺbové...
Parkrat horeli, len je otazne, ci to bolo ich nekvalitou alebo "kvalitou udrzby". Kazdopadne, nizky pocet dveri? Samozrejme, ked sa niekto vtrepal za kazdu cenu do busu zaliezol hladat miesto na sedenie, uviazol medzi tymi 4 a o 2 zastavky vystupoval a spomenul si na to v poslednej chvili. 19 byvala aj tak stale plna, takze to drzanie nevadilo. Za mna urcite lepsie rozmiestnenie ako SOR.
Zvyšovanie kvality MHD v praxi. Namiesto dvojičiek bariérový Taškentwagen s priestorom pre čo najviac stojacich cestujúcich.
Len nechápem jednej veci... Prečo potom nariekame, že na dvojku a štvorku nám netreba kĺbové vozidlá? Kam za 25 rokov zmizli tie tisícky cestujúcich (pričom počet obyvateľov mesta sa v podstate nezmenil)? A prečo sa tak stalo?
Alebo inak sa spýtam: Ani náhodou neplánujeme, že do MHDčky prilákame nových cestujúcich? Asi nie. Ideálom tu je totiž sólo raz za polhodzinu. A nie hocijaké sólo, jedine od Pragoimexu! Nič iné tu netreba, lebo toto je nenáročné na údržbu, neničí to trate ako tie hnusné ULF vo Viedni a hlavne, nebolí v nich hlava z klímy. Takým štýlom sa „vysúťažil“ aj Taškentwagen, od začiatku bolo pretláčané kupovať presne toto a nič iné a tak aj vyzerali kritériá. Jedinou chybičkou krásy je, že nebolo dovolené sólo.
zaujimave lf2 sa kupovala aby vacsie nevozili vzduch na 2 a 4 ale zaujimave je ze drviva vacsina jazdi na 3 ktora je sucasne nahrada za 7 kde jazdili supravy hmm mam sice maturitu a skoro dokonceny prvy stupen VS ale toto mi tu nesedi. som si na 95% isty ze po skonceni vyluky lf2ky budu nahradzovat supravy a co z toho vznikne? zase obmedzenie komfortu cestujucich. ak chcel dpmk vozidla na tieto nizkokapacitne linky preco nekupil pocek ktory im treba? ale 28 (myslim ze 28 je prebytok ak sa mylim opravte ma ) a v nasledujucom obdobi nekupi/l velkokapacitne vozidla na nahradu suprav. tu nieco smrdi.
Ja si práve spomínam na iné hodnotenia Solarisov. Okrem toho, že viackrát horeli, tak veľkým nedostatkom bol nízky počet dverí - medzi 2. a 3. dverami je to oničom, treba sa predierať okolo stojacich ľudí, je tam málo tyčí na držanie, teda aj pri plnom buse nie je možné v tej uličke normálne stáť a držať sa (vozom od 3511 chýbajú vodorovné madlá), vpredu a vzadu pri dverách je to rovnako úzke ako aj SOR (tiež dvaja ľudia predú okolo seba len obtretím sa o seba), sedačka hneď za prednými a hneď za zadnými dverami je priestorovo vhodná akurát pre trpaslíka... a zrazu aké sú to super vozy
Ale je jasné, že kĺbové električky na linku 2, 4 nám tú netreba. To, či sa nedalo niečo lepšie kúpiť miesto Varií, tak to môžme špekulovať. Už to nezmeníme.
Mike