Tak im to tam choď povedať! Súdruhovia zjavne chcú tvoriť inú politiku vozidiel MHD.
Typické - kde už niet viac argumentov, tam sa hľadajú pravopisné chyby, nesprávny slovosled...?
Najväčšia volovina na Soroch nie je počet dverí (tie extra dvere sú niekedy aj užitočné) ale umiestnenie sedadiel a výška sedadiel. Keď si sadnem na tú dvojku pred motorom tak mam hlavu v tom plaste...
Dobrá volovina. Tie dvere sú najväčším mínusom na tých autobusoch.
A ešte dobre, že dnes začala škola. Piluj na slove "štyri", lebo výraz "štyroma dverami" je nespisovný.
SOR tento typ autobusu bude vyrábať do chvíle, dokiaľ nevyvinie SOR NB8,5 City, teda celonízkopodlažný autobus so štyroma dverami, ale zjavne sa im to nedarí, alebo to ani nie je treba. Predchodcami NB12 City boli predsa tieto http://www.sor.cz/site/mestsky-autobus-sor-bn-12. Aj keď sa nedajú veľmi nazvať predchodcami, pretože ich stále ponúka/vyrába. SOR BN 8,5 je riešenie mestské aj polodedinské. BN 12 je polodedinské riešenie (menej cestujúcich=menej dverí), NB 12 City je určené pre husté mesto (veľa cestujúcich=veľa dverí).
Zastaralá je predovšetkým mechanická konštrukcia, pokial viem, firma prešla vývojom a tie hrbaté autobusy už nevyrába. Inde by ich už nepredala. Zbavila sa ležiakov.
Ako keby Škodovka predala vozy 1T Astra. (aj ked úprimne povedané, ani tam na tom nie sme lepšie, "Vario... - nová tramvaj pro chudé bratry")
Vidím, že SORke sa podarilo šikovne zbaviť koncepčne zastaralých "hrbatých" autobusov /BN 9,5/.
Niečo také možu kúpiť skutočne len experti z Košíc. Asi boli pekne odmenení.
Tie upravy na nejaky novy model by boli iba drobne, vysekas clanky zo stredu a mas ju kratku jaku len chces, elektricky su dlhe len koli vysokej kapacite, elektronicke alebo motoricke casti s tym nemaju nic.
Úprimne poviem, že dnes už sa naisto nedá veriť nikomu. Neuraz sa, ale tvoj pravopis a vyjadrovanie je mi veľmi podobné tým nadávačom ktorí tu stále presadzovali Škodu, akurát píšeš umiernenejšie (bez neslušných slov).
Vyrobila niekedy firma Škoda vo svojej existencii jednosmernú električku čisto svojej výroby v dĺžkovej kategórii 15-23 metrov? Nikdy k tomu v jej existencii nedošlo. Vyrábala ju iba v spolupráci s firmou Inekon a volala sa slangovo "Astra" ale to už je viac ako 10 rokov od výroby posledného kusu. Inekon sa so Škodou nepohodol, osamostatnil sa, našiel útočisko v DPO a pokračoval v už samostatnej výrobe električiek podobným Astre, ktoré sa volali Trio. Skôr sa divím že sa neprihlásil Inekon. On by mal určite väčšiu šancu so svojimi nízkopodlažnými električkami než Pars Nova s už zastaranými vysokopodlažnými rekonštrukciami typu K2*.* A náš tender práve ukázal, že sa Škodovke nevyplatí investovať do nového modelu električky s odlišnými parametrami než aké vyrába, keď v zahraničí rieši miliardové zákazky na 30 metrové električky, kde pre každé mesto stačí len zmeniť prednú masku, znížiť cenu a peniaze sú hneď v kapse.
Ak to bude financovane z EU tak tu bude musiet behat 5 rokov ak sa nemylim. To sa vystriedaju dvaja primatori a snad jeden z nich bude mat rozum a zrekonstruuje trat a dokupi zvysne tbusy
P.S. Akej farby ma vyfuk kosicky trolejbus? No predsa ciernej!
Kona
Typické - kde už niet viac argumentov, tam sa hľadajú pravopisné chyby, nesprávny slovosled...?