Nevyznám sa do toho, ale myslím si, že je lepšie používať Callifornian.
Trochu po tých koľajách na Staničnom nám. a na Kuzmányho nejazdia električky a už hrdzavejú.
V centre nejazdia už X rokov a vyzerajú tie koľaje celkom dobre.
Sú tie koľaje v centre na Hlavnej kvalitnejšie? Alebo exisujú rôzne typy koľajníc?
Napr. Typ na Južnej triede je taký istý ako na Tr.SNP alebo pri radnici? V Prahe sú také lesklé koľaje, že v nich vidno odraz. Je to spôsobené tým, že sa po nich jazdí častejšie alebo sú to rôzne iné typy?
?
výhybky na moldavskej a pri rybe sa používajú skoro pri každej výluke, každoročne počas maratónu. Ale nemyslim že je potrebné na kuzmányho na trati dlhej asi len kilometer staviať takéto odbočky do protismeru, keď na oboch koncoch ulice sú križovatky kde sa dá otočiť alebo trať obísť cez SNP. Pochybujem že by sa pri mimoriadke dala využiť jazda cez protismer, väčšinou je trať uzavretá obojsmerne
Zhruba až do konca 60-tych rokov bolo v Košiciach niekolko takých prejazdov. Pozdejšie nastúpil trend odstraňovania nevyužitých odbočení. Isteže, je to pohodlné, prejazd takým miestom je plynulejší. Ide o to, že v mnohých mestách takéto argumenty zrejme neplatia. V maďarských prevádzkach je to pravidlom, je to vidieť i v Nemecku, v nových prevádzkach vo Francúzsku... atd.
Je zaujímavé , že ono opotrebenie výhybiek dlhodobým nastavením do jedného smeru je akosi pod hranicou rozlíšenia kompetentných odborníkov napríklad u smyčky pri Rybe, na Moldavskej smer Alejova-Moldavská...
Načo trvale inštalovať výhybky na občasné použitie, ak treba, tak máme Callifornian alebo alternatívne trasy. Doteraz nejaké výrazné problémy s výlukami neboli.
Na RD je to trochu iná situácia, tam nie je možnosť alternatívnej trasy pri výluke.
Aj tak teraz pribubudnú (najskôr zbytočné) výhybky "nikam" na Staničnom nám. a Nám. MMM...?
Oproti výhybke na napr. Radnici Starého mesta, kde sa pravidelne/striedavo prehadzujú z "do priameho " a do "do vedľajšieho smeru" a opačne by taká výhybka napr. na zastávke Hlavná pošta bola pravidelne používaná iba stále v smere "do priameho smeru" a na protichodnú koľaj iba veľmi, veľmi výnimočne = nerovnomerné opotrebenie...
Ale nehovorím, že na niektorých miestach by sa skutočne nezišli. Veď nakoniec ich máme aj na rýchlodráhe...
Ja som si vždy myslel, že výhybky sú na to, aby sa používali. Ale možno je lepšie si ju dať do vitrínky a pozerať sa na ňu. No a cestujúci nech si chodia, ako chcú.
Čo je drahé na prevádzke tejto výhybky? Tá sa predsa stále používa len v jednom smere, keď už je nainštalovaná.
Len taká pripomienka k rekonštrukciám tratí. V rámci rekonštrukcií i iných akcií sa zavádzajú rozne výluky , skrátenie liniek. Výhodou v ed sú kátéčka. Používajú sa Kalofornien prejazdy alebo všeliaké posuny cez triangel (N.O.) . Výluky budú vždy . Nebolo by výhodné na aktuálnych - obvyklých miestach výlukových ukončení tratí postaviť trvalé kolajové prejazdy ? Je to tak v mnohých mestách. Drahé, nevieme či nechceme ?
Viem, čital som to... preto sa aj pýtam, ak už jazdí bez záťaže, asi jeden "limit" už má teda za sebou .. Ak som samozrejme videl dobre že nevozia sa v nej už mechy ?
KVKV
Je zaujímavé , že ono opotrebenie výhybiek dlhodobým nastavením do jedného smeru je akosi pod hranicou rozlíšenia kompetentných odborníkov napríklad u smyčky pri Rybe, na Moldavskej smer Alejova-Moldavská...