Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Yogi616 #73398:
dik za objasnenie
*a vyššie
Reply on: LUKYmhd #73397:
Používa sa pri vonkajšej teplote 28°C.
Chcem sa opytat to je zakazane puštať v Soroch klimatizaciu alebo čo? dnes som išiel viacerými Sorkami napr 4733 či 4731 a este aj inšie a ani jeden z nich nemal klimu zapnutu. V buse teplo okna naprd aj ked boli všetky pootvarane dusno tam bolo. Načo teda mame busy s klimatizaciu ked sa nevyužíva? kedy sa bude využivať v zime?
Reply on: Kona #73384:
Akurát, že v konečnom dôsledku nemusia ušetriť nič. Oproti optimu. Oproti 30-ročným vozom by ušetrili tak či tak. Pokiaľ chcú sanovať 20-miliónový dlh, tak nech nevyrábajú ďalší nákupom prebytočného počtu (prepytujem) autobusov. Šetriť nie je problém. Otázka je, že na čom a kam tie ušetrené financie pôjdu. Tu sa "šetrí" od roku 1990 a vidieť to nie je.
Reply on: sandokan #73394:
Viacmenej súhlasím. Teplotný rozdiel medzi vonkajšou teplotou a teplotou vo vozidle by mal byť do max. 5 °C, to isté platí aj o klimatizovanej budove (napr. úrady, OC, atď.), práve z dôvodu možného tepelného šoku. Samozrejme netreba zabudnúť na pitný režim.

A ešte jedna vec: od prievanu sa nedá prechladnúť 😛
Reply on: Kona #73388:
a krizovy prievan nie je nahodou zdraviu skodlivejsi, Ty "umela klimo" ? ? trosku logiky pani ? a suhlasim s rpopom viacmenej dobre to popisal, do detailov, vyjadrujem maximlny suhlas.. rozumny teplotny kompromis(aby nevznikal prilis velky teplotny gradient) je najlepsi, pokial sa to dobre nastavi tak to splna svoj ucel.. ak ste niekto sli napr mercedesom mhd v BA tak iste mi date za pravdu aka ucinna vie byt klima aj pri vysokych teplotach v MHD teda pokial je vykonna a ucinna (coz napr nie je pripad soriek) a totalne popiera teoreticke vyplody a viacere bludne vyjadrenia nasho dpmk na tuto temu co som mal moznost pocut.. ?
Reply on: tbus #73392:
Hej, šak toto že keď autobus stojí tak okná nepomôžu, taky čas je klíma fest pomoc, ale hovorim, musi byť fajn nastavena, žiadne take že na plno a ochladzovanie "vnutorneho" vzduchu. Nejaký normálny teplotný rozdiel, a je to fajn. Tu som sa ale ešte nestretol s tym, žeby vo voze bola doslova zima, ako inde.
Reply on: rpopo #73389:
Klímu oceňujem najma pri státi autobusu na semafore, celý deň je síce teplo no dá sa to vydržať, ale stačí minúta státia na semafóre a v momente zo mňa stekajú kvapky a som kompletne mokrý ? Bus na MHD nie je zájazdový, bežne človek cestou MHD strávi priemerne 10-15 minút, dá sa to vydržať, mne sama o sebe klíma dobre nerobí, ale to čo je v MHD sa dá vydržať, a kým to funguje fakt pomáha a do veľkej miery zvyšuje komfort.
Reply on: Yogi616 #73374:
Kedy bol zrušený koeficient 1,5 pre článkové vozy?
Reply on: Kona #73376:
Ako tu už bolo napísané, netreba pliesť nákladovú náročnosť na prevádzku vozidla a vozokilometre, na základe ktorých si objednávateľ kupuje dopravné služby. A preto môže vzniknúť aj paradox, kedy sa radšej vypraví drahšie menšie vozidlo.
Reply on: Kona #73388:
To veru nie, na sebe si všimam dlhodobo že mi klima nerobi dobre, ale ak mam zhodnotiť celkovo klimu, ak je teplotny rozdiel rozumny a fukanie je zapnute tak aby privadzalo vzduch z vonku a nie len cirkuloval pôvodny tak sa to da vydržať, ale tiež fukanie nesmie byť naplno. Taky zlaty stred je fajn. Dneska mi bolo aj nepríjemne keď mi klíma ťahala na kríže a tak, ale zase keď bola pustená rozumne tak nebol absolutne žiaden problém, príjemne schladila a bolo fajn. Osobne ale tiež dávam prednosť poriadnym veľkym oknám ako sú napr. v Citelise, kde poriadne prefúka celý autobus, ajkeď aj to je diskutabilné, kvôli prievanu.
Reply on: afeno #73387:
Naviac, zo zdravotného hľadiska nie je "umelá" klimatizácia veľmi dobrá.?
Reply on: sandokan #73386:
Čo máte všetci s tou klimou? Keď sú pootvárané všetky okná, tak je vo vozidle oveľa príjemnejšie, ako keď je zapnutá. A keď je klíma zapnutá, tak sú okná pozatvárané, a čerstvý vzduch sa naberá iba na zastávkach, čo si myslím, že vôbec nestačí. Potom sa vo vozidle aj ťažšie dýcha. Čo sa týka električiek Škoda, mnohí nadávajú že prečo sa za tie peniaze nekúpili tie. Pre naše trate, a pri našej údržbe tratí, sa nám nehodí nič viac, ako nejaké Vario.
Reply on: slavo69KT #73385:
🙂 to radsej nevrav ani zo srandy ? aj ked mas defacto pravdu v tom ze co sa inde neda a je nemyslitelne, u nas je mozne.. ? ale ako vtip to vyznelo zaujimavo ? snad aspon tie T3 nahradia tymi variami LF2+, uvidime dokedy v nich vydrzime bez tej klimy v letnych horucavach..snad ich tam aspon potom dodatocne daju.. a snad sa v druhej faze(ak vobec nejaka bude) pridelovania penazi z eurofondov KT-cka a T6 nahradia nejakymi skodami 30T a bude.. no ale to by sme museli vymenit vacsinu trati v meste, takze zatial zial je to nerealne.. ?
Reply on: Kona #73383:
Na slovensku je vsetko mozne ...nikdy nehovor nikdy KT8 este 30 rokov budu chodit
Reply on: veteran #73379:
Oni to nemiešajú, vybrali proste kompromis medzi 15m a 30m vozidlom. A podniku teraz ide hlavne o to, aby ušetrilo a mohlo splácať dvadsaťmiliónový dlh, o ktorom už vedeli v tom čase...?
Reply on: slavo69KT #73382:
Tie tu už dávno nebudú... Ani T6 ani KT, všetko to už bude v hrobe.?
Reply on: veteran #73381:
V roku 2020 obnovia stare T3 🙂
Reply on: slavo69KT #73380:
Električky sa nekupujú, električky sa musia vysúťažiť, resp. nech to aspoň tvári ako súťaž ? Okrem toho, požiadavka na 22-metrové vozy vraj neprišla z podniku, ani z mesta. Peniaze však sú dostupné len za takýchto podmienok (22-metrové vozy), tak ich treba minúť. A opäť a zas sa narýchlo zbúcha súťaž. Bez ucelenej koncepcie. (Som mimochodom zvedavý, čo budeme robiť po roku 2020, keď už žiadne €uropeňeži nebudú.)

Nemáme spracovanú koncepciu rozvoja koľajovej siete. Nevieme, či stavať obratiská, alebo či budú stačiť úvrate/spojky. V tomto zmysle samozrejme nevieme, či do podmienok súťaže treba dať obojsmerné vozidlá alebo budú stačiť aj jednosmerné. A potom sa zistí, že na letisku ktosi pretláča ukončenie spojkou, čo DPMK vyradí z hry. Stále len látanie, plátanie.

Súvisiaca téma: zastávky. Sú mestá, kde jazdia obojsmerné vozy a na niektorých zastávkach sa vystupuje vľavo, inde vpravo. Záleží od miestnych pomerov, niekde spravia spravia postranné ostrovčeky kvôli prestupu hrana-hrana, inde zasa ostrovčeky medzi koľajovými pásmi (jeden veľký ostrovček pre oba jazdné smery). Chceme budovať prestupy medzi trakciami na hrane? Ak áno, tak kde? Ako tomu treba prispôsobiť zastávky, vozidlá, ako skoordinovať CP, dopravu vo všeobecnosti? To nikto netuší.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.