Pozri sa, ja som tu začal nadviazaním na príspevok, ktorý hovorí o PRIEMERNEJ CESTOVNEJ RÝCHLOSTI. Na to sú pre reálne porovnanie potrebné údaje o jazdnej dobe a dĺžke linky, a Ty to dobre vieš.
To, že v BA električky premávajú s väčším zrýchlením a následným prudším brzdením a medzi jednotlivými cyklami zrýchlenia a brzdenia majú aj viac páuz, takže graf by bol výrazne "zubatý" a s väčšími rozstupmi, ešte vôbec neznamená, že sú rýchlejšie (subjektívne porovnanie). V KE by takýto graf bol síce s plynulejšími prechodmi a s menšími rozstupmi, ale priemerná cestovná rýchlosť je aj tak vyššia a výsledkom je objektívne porovnanie. Ak sa v budúcnosti v KE ešte upravia chronometráže, a sú tu veľké rezervy, čo všetci veľmi dobre vieme, tak bude priemerná cestovná rýchlosť v KE ešte vyššia.
To, o čom hovoríš Ty, sa týka najvyššej rýchlosti v tomto procese, a teda maximálnych hodnôt z tohto pomyselného grafu, čo však nedáva záruku objektívneho porovnávania. Čas trvania tejto hodnoty môže byť oveľa kratší, ako napr. v inom prípade pri nižšej rýchlosti, ale dlhšom časom horizonte.
No a nakoniec, ak už hovoríme o maximálnych rýchlostiach, tak rýchlosti, aké sa dajú dosahovať na rýchlodráhe (a to už trať ani nie je v najlepšom stave...), sa v BA určite nedajú.
Fígeľ je práve v tom, že sa tu NEbavíme o "dojmoch". To sú také krčmové reči. Seriózny názor sa patrí (je slušné) odôvodniť merateľnými, objektívnymi skutočnosťami ("fakty";) )
Čo som napokon z toho všetkého pochopil je to, že jedni sa bavia o maximálnej rýchlosti, ďalší o priemernej rýchlosti, a iní zas o "pocitoch" z rýchlosti. Páni, nemiešajme tu hrušky s jablkami...
Fakt je iný? Aký fakt? Fakt je ten, že štatisticky rovnakú vzdialenosť električkou prejdeš rýchlejšie v KE ako v BA #2019). Ak chceš toto spochybníť, tak odporúčam odskok na druhý stupeň ZŠ, kde sa preberá aritmetický priemer.
Tvoj "fakt" (alias pocit, resp.dojem), že " V BA spravi elektricka 2 zastavky co v KE spravi tramvaj 1", je v tomto ohľade úplne irelevantný. Minimálne kým ho nepodložíš nejakými objektívnymi číslami.
Niečo o autobuse TEDOM 123G: Karoséria pochádza z Talianskej firmy od ktorej prevzali licenciu.Pripravuje sa aj dvojdverova verzia pre prímestskú dopravu a 15 mertrova verzia mestského busu.Na svete sú už dva typy TEDOM 123..Majú sa vyrábať aj dieslove busy ale prevažne plynové.Informačný sistem vonkajší je od firmy BUSE a vnútorný od firmy MIKROELEKTRONIKA.Tlačidla s označením STOP sú na každom stĺpiku okna.Dopitove otváranie dverí to zatiaľ nemá vôbec.Niektoré sedadla sú dosť vysoko a natlačene na seba.(väčší človek tam nohy nestrčí) Štyri odklapacie sedadla nájdete aj v kočíkovom priestore.Ľudia sa dosť sťažovali aj na tvrdosť sedadiel,malý pravdu... ale na tom nezáleží lebo je cela kopa firiem ktorá vyrába sedadla.Ten sivý hranatý kryt na streche čo zakrýva plynové nádrže je len dočasný,nahradí ho kryt v tvare slzy. Otázky prijmam... možno som na niečo zabudol.
Nechapes to co ti chem povedat ja, ja ti neberiem to co vravis ty, ja sa vyjadrujem vzdy o rychlostiach vozidiel, nie prepravnej rychlosti. Podla tvojej teorie je to spravne, ale fakt je iny.
A este jedna vec. DP zamyslal nad skratenim prestavok na konecnych s tym, ze by sa robili prejazdy medzi linkami. Napr. prichodzia dvojka na Lokomotivu by sa precislovala na stvorku (sla by do barce, odtial spat a znova na L2) a podobne. Zamyslali sa sa aj skratit prestavku na L9 z ~ polhodiny na ~ 10 min. Len neviem aku linku by L9 potom robila.
Tak porovnajme... (ad #2067). Z uvedeného vyplýva, že električkové zastávky v BA sú priemerne len o 21 metrov "hustejšie", než košické. Porovnávam pritom porovnateľné a teda mestské linky s mestskými. Zastávkami to určite nebude, takže do úvahy prichádzajú skôr iné faktory.
Tento príspevok #2019) je jeden z tých, ktoré boli napísané takmer pred rokom a je reakciou na aktuálne prebiehajúcu diskusiu o priemerných cestovných rýchlostiach. Takže potom sme sa kedy a o čom bavili? Buď si naštuduj históriu diskusie, alebo to fakt nechaj.
Hej, hej... teraz sa k tomu dostanem a budú pridané. Ale chyby som popravde ešte nepozeral.
Re #7246 Sarko: Túto tému nemôžeme po takmer roku znova otvoriť, pretože pred takmer rokom sme sa bavili nie o cestovnej rýchlosti. Ale radšej to nechajme tak.
Ja som pomocou jazdných dôb a dĺžiek liniek vypočítaval približnú priemernú cestovnú rýchlosť, ktorá na porovnanie úplne stačí. Takže nie z "neviem čoho všetkého". A "vypočítal" som ich tak, že som uviedol aj samotný výpočet, ktorý si môže jednoduchou matematikou overiť a prípadne napadnúť aj žiak ZŠ. Na tie výpočty sa to vzťahuje, takže ak si želáš túto tému po takmer roku opäť otvárať, nech sa páči.
eMareq:Skutočne pozoruhodná aktivita,podobná samovražedným aktivitám Zločineckej Spolocnosti.Totiž keď sa im podarí zrušiť posledné večerné a prvé ranné spoje,podobným prieskumom zistia menšiu obsadenosť AKTUÁLNYCH prvých a posledných spojov a konečný stav bude prevádzka MHD len v rannej a popoludňajšej špičke,obdobne ako Zločinecká Spoločnosť bude jazdiť len po hlavných tratiach#vomit#!
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Vladimír