Reply on: Irisak #7048:
Zatiaľ som sa osobne o ničom takom nedopočul. Ja ani pri divokej jazde s tým nemám problém (čo ktorýkoľvek zdravý človek mať môže, o starších ľuďoch nehovoriac), ale ak zistím, že sa vodič hrá na rallye a voči CP je viac ako predpisových -2 min. (ani k tomu nemá dochádzať), tak si to nenechám pre seba. Nie je predsa možné, aby som sa cestujúci prispôsobovali DPMK, nastavovali si hodinky o 2 min. skôr a ešte aj chodili na zastávku pomaly s 10 minútovým náskokom.Takže k tým cenám Solarisov už nič nedoplníš?
Sarko
Karosa B952 - približne 4,73 mil. Sk aj s daňou
Karosa City Bus 12 - približne 8,82 mil. Sk aj s daňou
Karosa City Bus 18 - približne 12,21 mil. Sk aj s daňou
Pokiaľ si dobre pamätám, o cenách Solarisov tu padli aj také informácie ako, že najlacnejšia várka SU15 stála 8,9 mil. Sk. Každopádne toľko presne stál prešovský SU12, lenže ten nie je výhradným dovozcom značky Solaris pre SR a nemá ani uzatvorenú výhodnú rámcovú zmluvu ako DPMK.
To, čo som napísal o počtoch miest, sú údaje z DPMK, teda z priamo z firmy, kde pracuje Tvoj otec a známi. Čo sa týka Tvojich porovnávaní situácií v Solarise a Irisbuse, opäť Ťa musím upozorniť, že porovnávaš neporovnateľné. Ak budeme mať napr. Karosu City Bus 12, môžeme ju porovnávať so Solarisom Urbino 12, alebo ak Karosa vyrobí 15m verziu autobusu, tak aj s SU15.
Čo sa týka rýchlosti hore Furčou, tak to je jasné, B952 má manuálnu prevodovku, Solaris automatickú. Pri manuálnej máš väčší rozsah prevodov a dobrý vodič vie docieliť lepší pomer otáčok pri menšom rozsahu jednotlivých stupňov, takže do kopca ťahá lepšie. Na druhej strane si zober, že na dlhšie rovinaté trate B952 už pri rýchlosti 50 km/h motor doslova reve, ale Solaris aj pri 80 km/h ide svižne a ticho. Tak či onak, aj prevodovky si môže objednať zákazník podľa svojho uváženia.
Križovatka pri TU, to už bolo rozoberané. Tebou spomínané odbočenie SU15 z B. Němcovej na Letnú možno nie je predpisové, ale stačí vyriešiť obrubník a problém je vyriešený. V tomto smere je oveľa nebezpečnejšie odbočovanie všetkých typov autobusov naopak z Letnej na Zimnú, kde môže dôjsť k čelnému stretu s električkou a ohrozeniu premávky v protismere. Inak Solarisy už Kavečanoch boli, sám som absolvoval minimálne jednu jazdu, ale žiaden problém som nepostrehol.
Takže z môjho pohľadu na vec nevidím dôvod na zatracovanie Solarisov, práve naopak, v súčasnosti je to to najlepšie, čo tu máme.
P.S.: Ďakujem Spectre-mu za vysvetlenie prevodov. ?