Vyberáme z OP Doprava, v 3.0:
"Ďalšie rozširovanie trolejbusových tratí má mimoriadny význam ako z hľadiska zlepšenia obsluhy územia mesta hromadnou dopravou, tak aj z pohľadu zníženia prevádzkových nákladov MHD zavedením ekologickej elektrickej trakcie s následným obmedzením súbežných autobusových liniek. Zvyšovanie výkonov trolejbusovej dopravy bude mať za následok zníženie prevádzkových nákladov na jednotku výkonu.
V súčasnej dobe je možné sledovať trendy v európskych mestách kde prebieha výstavba nových trolejbusových tratí. Spolu s tým dochádza aj k vývoju trolejbusov so zakomponovaním najnovších technológií ich pohonov, novým dizajnom a samozrejme s nízkopodlažnou koncepciou. Rozvoj trolejbusovej dopravy je spájaný so strategickými výhľadmi do budúcnosti pre udržateľný rozvoj miest a zachovanie kvality života, kde jedným z prvkov, ktoré zabezpečujú rozvoj miest, je kvalitná mestská hromadná doprava, ktorá je riešená modernými vozidlami a dopravnými systémami. Tieto by mali minimalizovať negatívne vplyvy na životné prostredie ako sú predovšetkým škodlivé emisie obsiahnuté vo výfukových plynoch a hluk. Tieto podmienky spĺňa práve ekologická trolejbusová doprava, ktorá v súčasnosti zažíva renesanciu spolu s ekologickými tlakmi na skvalitňovanie ovzdušia v mestských aglomeráciách a znižovaním potreby uhľovodíkových palív (benzín, nafta, LPG a CNG)."
Škoda, že tieto tvrdenia evidentne platia len v Bratislave a v Košiciach už nie.
"Ďalšie rozširovanie trolejbusových tratí má mimoriadny význam ako z hľadiska zlepšenia obsluhy územia mesta hromadnou dopravou, tak aj z pohľadu zníženia prevádzkových nákladov MHD zavedením ekologickej elektrickej trakcie s následným obmedzením súbežných autobusových liniek. Zvyšovanie výkonov trolejbusovej dopravy bude mať za následok zníženie prevádzkových nákladov na jednotku výkonu.
V súčasnej dobe je možné sledovať trendy v európskych mestách kde prebieha výstavba nových trolejbusových tratí. Spolu s tým dochádza aj k vývoju trolejbusov so zakomponovaním najnovších technológií ich pohonov, novým dizajnom a samozrejme s nízkopodlažnou koncepciou. Rozvoj trolejbusovej dopravy je spájaný so strategickými výhľadmi do budúcnosti pre udržateľný rozvoj miest a zachovanie kvality života, kde jedným z prvkov, ktoré zabezpečujú rozvoj miest, je kvalitná mestská hromadná doprava, ktorá je riešená modernými vozidlami a dopravnými systémami. Tieto by mali minimalizovať negatívne vplyvy na životné prostredie ako sú predovšetkým škodlivé emisie obsiahnuté vo výfukových plynoch a hluk. Tieto podmienky spĺňa práve ekologická trolejbusová doprava, ktorá v súčasnosti zažíva renesanciu spolu s ekologickými tlakmi na skvalitňovanie ovzdušia v mestských aglomeráciách a znižovaním potreby uhľovodíkových palív (benzín, nafta, LPG a CNG)."
Škoda, že tieto tvrdenia evidentne platia len v Bratislave a v Košiciach už nie.
Davidoshmhd