Zariadenie -návestidlá tam boli snáď od vzniku trate. Podla pamätníkov v 70-tych rokoch to nikdy poriadne nefungovalo. A nedodržovalo sa to, hlavne v rannej špičke, keď doslova šla jedna súprava za druhou, pokial by bola v traťovom oddieli len jedna súprava a druhá čakala až sa oddiel uvolní, tak by nachytala velké meškanie. Paradoxne návestná sústava mala práve v čase špičiek zvyšovať bezpečnosť. Ešte si pamätám, že niekedy v 70 či 80-tych rokoch bol učinený pokus o sprevádzkovanie návestidiel, čosi v rámci socialistických záväzkov, zlepšovatelského hnutia (aby súdruhovia pochválili)... dopadlo to typicky košicky... velká sláva , článok v novinách, odmenení súdruhovia ... a po dvoch troch týždňoch sa to vypne.
Otázka pre AAA (alebo kto vie) :
Existuje v ČR, SR nejaká norma a záväzný návestný predpis pre električkové trate ? Tým nemyslím "čočky" na križovatkách.
Fungujúce návestidlá sú na Jabloneckej trati, ale návestná sústava je úplne iná než železničná.
No lenže realita je taká celé roky,odkedy je zrekonštruovaná trať.Cestujem rýchlodráhou skoro denne vyše dvadsať rokov a viem ako sa tam jazdí,to už podľa vodiča viem ako pôjdeme.Oficiálne je max.povolená rýchlosť podľa vyhlášky, ale keď nikto nekontroluje ako sa dodržiava?Lenže v podniku, kde sú odbrzdené podvozky na KT8 bežný štandard,nie je nič nemožné... ?
Mimochodom až do rekonštrukcie rýchlodráhy tam boli svetelné návestidlá,nikdy to nefungovalo,vyzerá to,že pôvodne sa plánoval nejaký autoblok,ale nikdy nebol zrealizovaný.
Len pri týchto vašich úvahách vám uniká § 29 ods. 5 vyhlášky o dopravnom poriadku dráh, kde je napísané: Na električkových dráhach, na ktorých chodia vlaky rýchlosťou viac ako 60 km.h-1, je chod vlaku vždy zabezpečený. Z čoho vyplýva, žeby bolo treba rýchlodráhu vybaviť ZZ, čo mi príde dosť nereálne. A keby aj z vyhlášky dali to ustanovenie preč, nezabezpečené jazdenie rýchlosťou cez 60 km/h mi nepríde veľmi bezpečné z dôvodu zabezpečenia bezpečnosti a tým nemyslím bezpečnosť vozidiel ako takých.
Možno teraz už nie,ale mám to od známeho,čo to tak mal na "svojom" voze a jazdil koľko to dalo.Je to nedávna história pred zavedením palubákov a EM Testov.To chlapi si vždy po poobedňajšej pochvaľovali,že stihnú na stanici pred vlakom ešte pivo...
?
Ani napriek neviem akým známostiam sa mi nepodarilo zariadiť, aby bol omedzovák nastavený na príjemnú jazdu rýchlodráhou (v zmysle, že nebrzdí 250A, keď ideš 58 km/h). Vyše roka trvalo, kým mi zladili vozne tak, aby do seba nenarážali pri každom brzdení. Naviac z VP/SP stále vyjdú vozy, ktorých príprava je ešte vyššia ako pred prehliadkou a miestami sa s tým nedá jazdiť - najčerstvejší príklad bola 408+409 s prípravou pri 50 km/h - 250 A a pri 60 km/h - necelých 400 A. Vhodné na nabitie hlavy o čelné sklo.
No" najlepšie" sa huntujú vozy na rýchlodráhe,bežne sa jazdilo 80-85 km/h ?
Teraz už" kaskadérom" šliape po krku cestovný poriadok a podaktorých už asi prestalo baviť dupať na to a potom stáť na zastávke dve,tri minúty a čakať na odchod. ?
Konštrukčná a max.povolená rýchlosť vozov T1 až T6, KT8 je 65km/h.
Pokial sa prekračuje, trpia tým velmi vozidlá. Skúste sa informovať u pamätníkov z Ostravy, aký HUMUS-ŠROT im tam chodil na GO z Košíc.
V DPMK je dlhoročným zvykom, že vodiči ,hlavne mladší , radi vykonávajú "rýchlostné testy". Poznám takých expertov už z 80-tych rokov , dnes sú to zaslúžilí "skúsení" vodiči inštruktori... čo dodať.
3-krát môžeš hádať, odkiaľ som vzal vzdialenosť. Tento problém však nie je o tom, ktorá MČ je najďalej. Pretože aj keby bola Krásna 15 km od centra, tak je z hľadiska princípu prestupnej tarify "bližšie".
Musím ta poopraviť trochu - nebol som ja ten prvý čo označil nejakú MČ ako "dedinu kilometre vzdialenú na konci mesta" Ja som sa len "zastal" Krásnej, a vymenoval som pár iných MČ ktoré sa mi zdali ďalej, alebo aspoň porovnateľné vzdialene od centra tak ako Krásna. Takže nie ja mám zvláštny meter, to musíš napísať niekomu inému
A k tým tvojím km. Nemeral som ich vzdialenosti v km (neviem ani ako si k tým km prišiel ty), ale nieje to podstatné. Jasné je že 0,5 km nieje rozhodujúcich - aj tak je to "na diskusiu" odkial pokial presne by sa to meralo (prvá zastávka, hranica obce, stred obce atd.) No je to ale nepodstatné, len som reagoval na príspevok od " 5 " Takže O.K, a dík za porozumenie ?
Oprava tychto nasich srotov by stala viac ako kupa noveho vozoveho parku, kedze vymenit by si musel zrejme vacsinu voza.
Dnes som si skusil jazdu tak, ako si ju predstavujem. Viem kedy odchadza 25ka z polova, prisiel som na zastavku hned som nastupil do voza. Na razcesti som nepozeral kedy ide elekticka prisiel som na nastupistie a cakal. Elektricka prisla do 2 minut. Na VAUSS som vybavil co som potreboval a ked som isiel na nastupisite vidim, ako ide elektricka, no a co? pojde dalsia, ziadne behanie, ziaden stres. Ked som prisiel na nastupistie zistil som, ze ide dokonca aj RA1 rovno do Polova.
Takto si predstavujem cestovanie na urovni, ziadne ze "nedobiehajte, planujte" ale "nedobiehajte, o chvylu ide dalsi spoj" nanestastie v KE sa to da len v rannej spicke alebo potom v spickach do USS.
K stavu rychlodrahy: nejazdim nou casto, takze aby som tu nepisal somariny trochu som sa nou presiel. Na velkej casti drahy je 60tka, na vyhybkach je 20. Pochybujem ze 60 elektricka vobec sla, uz pri tej malej rychlosti to slo ako na kolotoci. Este ma zarazila jedna zrejme len slovenska vec, a to su typci s kosackami uprostred rychlodrahy v USS spicke. ?
Keby sme investovali do udrzby vozidiel a trati, neviem preco by T6tka nemohla ist aj 100vkou.
To ze veci rezonuju neznamena ze su malo v ykonne, znamena to ze su v zlom stave.
Aj ked sa tak oficialne nikdy nejazdilo, po dodani T6tiek sa s nimi lamali rychlostne rekordy, takze neverim ze by to neslo aj teraz, keby dali vsetko opravit samozrejme.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Adamcool