Reply on: Dispecer #66001:
"mesto prisľúbilo pomoc", rozumej, bla bla bla, nakoniec aj tak "nebudú peniaze" ?
.. Povodne, stare "skatule", teda palubaky su na tolke online (a aj ine) data slabe a pomale, kolabovali by. Zaroven sa menia aj kvoli nedostatku vlastnej pamate a nemoznosti nahrat do nich niektore velmi uzitocne hlasenia a udaje, aktualne obchadzkove trasy atd atd.. Prave kvoli pamati. Proste to nejde, su zastarale. Za dalsie, aj vizualizacia pre vodica bude ina, s trochou inovovanej upravy (a naozaj dobrej).. Co sa tyka uzitocneho hlasenia, to je napriklad aj hlasenie: Vozidlo caka na cas svojho odchodu. Toto sa vo vozidle zahlasi, pokial ono stoji na zastavke a je v nadbehu. Aby si ludia nemysleli, ze tam stoji len tak, lebo vodic dostal krc do nohy a nedokaze zatlacit plynovy pedal. Takze aj kvoli tomu sa menia palubne pocitace za novsie modely MX7, ktore ma len jeden citelis 3329, oba midibusy a Vario. Tieto vozidla sa uz daju odsledovat na gps a da sa s nimi pracovat hlavne pri mimoriadnych dopravnych situaciach setrnejsie, co sa tyka PHM, eliminovania meskania, zapajania sa do kolecka, operativnejsie a rychlejsie riesenia odosielania vozidiel na miesto urcenia a to podla ich vzdialenosti od inkriminovaneho miesta atd atd ... Ale to si uz, ako pozeram, popisal skor ... :))) ..
satelit netusi nic o polohe vozidla, satelit posiela (zjednodusene) iba presny cas a *svoju* polohu na obeznej drahe. Ked prijimac na zemi dostane taketo info od aspon 3-4 satelitov, dokaze si elementarnou matematikou ? sam vypocitat svoju vlastnu polohu. Ale aby ju poslal niekam dalej, musi byt vybaveny dalsimi prostriedkami.
Isidor
Pre cestujuceho ma zverejnovane aktualneho meskania (idealne cez net) tiez kopec vyhod - moze si lepsie naplanovat cestu (resp. preplanovat v jej priebehu), moze pri meskani dlhsie ostat doma/v praci/v obchode namiesto cakania na zastavke, a dokazany je aj pozitivny psychologicky efekt, ked stojac na zastavke viem presne, kedy mozem cakat svoj spoj, namiesto jeho nervozneho hladania v dialke - cas straveny cakanim je pri real-time informacii vnimany ako kratsi, nez pri nahodnom/neznamom prichode. Dalej, za spolahlivejsim spojom je clovek ochotny ist vacsie vzdialenosti peso (pretoze neriskuje, ze mu nakoniec ujde pred nosom) a naopak, niekedy sa odvezie aj na kratku vzdialenost, kde by inak siel peso (pretoze by nevedel, ci sa mu oplati cakat na spoj).