Lenže tí "priblblí" starostovia sa snažia vyhovieť určitej "priblblej" skupine/skupinám voličov vo vidine znovuzvolenia."Ta toten starosta,ta to dobry chlop.Ta znaš,ta nam vybavel autobus,mi idze rovno od domu až do nemocnici a nemušim prestupovac..." ,a tak podobne.A tu ani dvesto odborných poradcov nepomôže,debilný populizmus neprerazíš.Pokiaľ toto nezlikvidujeme,tak to asi lepšie nebude.
A ešte je potrebné radikálne zredukovať počet MČ na max. štyri,znemožniť starostom a poslancom MČ lobbing na magoriáte ohľadom akýchkoľvek zásahov do MHD,atď,atď... ?
Skrátka utópia... ?
musíš uznať, že má pravdu... že do linkového vedenia zasahujú ľudia a inštitúcie, ktoré na to nemajú potrebný odborný potenciál a ktoré rovnako neberú na zreteľ aktuálne finančné možnosti a odborné fakty... o nejakých modeloch sietí MHD a ich súvsťažných dopytových sústav radšej pomlčím... a že o MHD rozhodujú ľudia, ktorí o nej nemajú ani šajna a ani sa ňou nevozia...
To tým priblblým starostom fakt nie je nikto v Košiciach schopný vysvetliť , že mhd v 200-tisícovom meste je treba riešiť SYSTÉMOVO - tým racionálne a hospodárne, a nie zavádzaním účelových spojov ?
""výhladovo ZNIZOVAT výkony vo verejnom záujme"" ...no to je úžasná formulácia!
Takže poďme manifestovať, aby nám vo verejnom záujme znížili tú obrovskú hustotu spojov , veď stačí tak raz za polhodinu - hodinu.
Ale vážne. Pred dvomi tromi rokmi po roznych viac alebo menej úspešných experimentoch s "novým" linkovým vedením ako tak stabilizovala situácia a takmer na všetkých hlavných smeroch sa KONEČNE vytvoril interval 10 min. A TO ZASE CHCE NIEKTO DOBABRAŤ ?
To tým priblblým starostom fakt nie je nikto v Košiciach schopný vysvetliť , že mhd v 200-tisícovom meste je treba riešiť SYSTÉMOVO - tým racionálne a hospodárne, a nie zavádzaním účelových spojov ?
"linka č. 13, ktorá v súčasnosti až po Maratón mieru chodí súbežne s 19-tkou, by sa otáčala na Námestí osloboditeľov, prípadne pri Dome umenia"
--->>> len aby to napokon neskončilo zachádzkou L 13 na Bottovu. I keď by som sa tomu nečudoval.
Ako tu už spomínal 5, L 52 by sa mohla presmerovať cez Južné nábrežie, aby Jazerčania "zo začiatku" mohli priamo bez prestupu, ak sa neunúvajú prejsť sa 5 minút ku koľajniciam, cestovať až na NO. Tým by sa ešte viac ukázalo, aká zbytočná je L 13, keďže by L 52 značne kopírovala.
Anča muši počekac. Linka 27 vyzerá byť "ďalší pán na holenie". Však cez víkendy tam jazdia "po novom" už len krátke vozy. Tak sa uvoľnia nejaké budare bolechowskie o długości 15 metrov a bude sa môcť uspokojiť Anča. No a Miloškovi predĺžia jeho vysnívanú priamu linku k UNLP až na KVP (aby nebol smutný a aby mohol napínať svaly na ťahanovskej diskusii). A všetci budú "spokojní" ? Hlavne cestujúce stádo, ktoré ani bohovi nechce prestupovať.
Joško si to proste vydupal. Zvyšok dopísal veteran.
"Najlepšie" na tom sú tie boje. Keď MC bojujú medzi sebou (viď ťahanice o tom kde by mala L18 premávať), resp. bojujú s DPMK v snahe urvať si čo sa dá z toho koláča. Ale už sa bojuje aj o velkosť autobusu. Je to choré.
Pri úprave liniek MHD k 1.9.2011 sa sledovali dlhodobé ciele: zefektívnovať poskytovanie služieb, výhladovo ZNIZOVAT výkony vo verejnom záujme, bla bla bla
Podpísaný: Richard Raši
Výhladovo bude treba hladať asi iného primátora...
No ale aj Anna je už pár dní v správnej partaji a furt bez efektu (expresu). Myslel som, že Joško má ešte iné tajomstvo navyše. Lebo tej Furči sa v ostatnom čase stále len predlžujú linky aj vozidlá, kým susedom sa všetko akosi skracuje.
Žeby to, že Joško je členom tej správnej politickej partaje? A jeho kolegovi Milošovi sa podarilo "vybojovať" priamy spoj z ŤHC ku UNLP. Síce so zníženou kapacitou ale predsa. Pyrrhovo víťazstvo jak śe patri. A Miloško ide "bojovať" ďalej za predĺženie L18 na KVP. Som zvedavý komu a čo uberú.
Ja chcem vedieť celú pravdu. V čom je tajomstvo Joškovho úspechu?
Čo sa začiatku Jazera týka, 52 cez Južné nábrežie a hotovo. Odpadne značná časť súbehu s ED a aj Anna bude žiariť spokojnosťou. V čom je problém? Zachytil som tu taký argument, že... lebo musí byť obsluha Jantárovej a tú vraj rieši 52. No, keď porovnám pešiu dostupnosť z Jantárovej k Južnej triede/NO s niektorými ulicami Furče (o rovine vs. kopci nehovoriac), nechce sa mi veriť, že toto má byť dôvod. Napokon Jantárová nebola nikdy nejako cielene obsluhovaná, furt tam dačo len tak "náhodou" išlo okolo.
„Mali sme vlastné prieskumy, ktoré tvrdili niečo iné. Podstatné však je, že aj vďaka našim pravidelným rokovaniam s DPMK a vedením mesta sa napokon našlo rozumné riešenie, ktoré vyústilo v posilnenie oboch spomínaných liniek. Hoci aj naďalej dostávame od ľudí rôzne sťažnosti a pripomienky, chápeme, že z finančných a kapacitných dôvodov ich zrejme DPMK nebude môcť zohľadniť pri tvorbe cestovných poriadkov. Zatiaľ sme spokojní s tým, že aspoň v 15-ke a 55-ke sa ľuďom lepšie cestuje,“ povedal nám starosta Furče Jozef Andrejčák (Smer).
- Možno by bolo dobré povedať ľuďom pravdu, ako to s tými výmenami jednotlivých typov bolo. Tá vraj oslobodzuje.
Viacero Furčanov by chcelo, aby chodili aj novšie trolejbusy, no v tomto prípade Miestny úrad „na pílu“ tlačiť nebude.
„Niektoré trolejbusy si síce pamätajú aj začiatok trolejbusovej prepravy v Košiciach z roku 1993, no vieme, aké finančné problémy má DPMK, a preto s tým tak skoro asi nepohneme,“ dodal J. Andrejčák.
- Ja by som tiež chcel. Ale s nulou na investície minulý rok a rovnako podobnou sumou črtajúcou sa tento rok to asi iné nebude.
Očakávam kedy sa ozve Anna so svojou linkou "od sporiteľne po námestie". "Útok" sa nateraz podarilo odraziť. Joškovi už bolo vyhovené.
Začiatkom novembra bolo, aj za účasti predsedu predstavenstva a generálneho riaditeľa DPMK Zdenka Schramla, starostky Anny Jenčovej a vedúceho oddelenia výstavby a investičných činností miestneho úradu Milana Derfiňáka, rokovanie u námestníka primátora Ladislava Lazára. Z neho predbežne vyplýva, že začiatok sídliska, kde nie je električková trať, by mal byť posilnený autobusovým spojom. S ním sa cestujúci bez prestupovania dostanú na Námestie osloboditeľov. Mestská časť, aby to nestálo viac peňazí, navrhla aj nasledovnú alternatívu: Linka č. 13, ktorá v súčasnosti až po Maratón mieru chodí súbežne s 19-tkou, by sa otáčala na Námestí osloboditeľov, prípadne pri Dome umenia. A päťdesiatdvojka by bola presmerovaná z Južnej triedy na Južné nábrežie, teda by jazdila cez Vyšné Opátske. Konečne by sa tak aj obyvatelia zo začiatku Jazera bez problémov dostali na Námestie osloboditeľov, čiže tak ako to bolo počas dlhých rokov existencie sídliska.
"... v piatok policajný vyšetrovateľ obvinil 20-ročného Košičana z prečinu usmrtenia s trestnou sadzbou dva až päť rokov. Obvinený sa na polícii sám prihlásil. Vzhľadom na to, že išlo o nešťastnú náhodu - chcel vyriešiť konflikt medzi cestujúcimi a opitým 62-ročným mužom a tiež to, že sa k skutku priznal, úprimne ho oľutoval a je ochotný znášať následky svojho konania, je stíhaný na slobode,"
KVKV
Takže poďme manifestovať, aby nám vo verejnom záujme znížili tú obrovskú hustotu spojov , veď stačí tak raz za polhodinu - hodinu.
Ale vážne. Pred dvomi tromi rokmi po roznych viac alebo menej úspešných experimentoch s "novým" linkovým vedením ako tak stabilizovala situácia a takmer na všetkých hlavných smeroch sa KONEČNE vytvoril interval 10 min. A TO ZASE CHCE NIEKTO DOBABRAŤ ?
To tým priblblým starostom fakt nie je nikto v Košiciach schopný vysvetliť , že mhd v 200-tisícovom meste je treba riešiť SYSTÉMOVO - tým racionálne a hospodárne, a nie zavádzaním účelových spojov ?