Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: eMareq #65639:
Tak to LED osvetlenie stojí za prd,snaha o úsporu energie sa míňa účinkom.Tie plechové lavičky asi budú daň,práve za ten vandalizmus,plasťáky sa dajú rozbiť ľahšie alebo aspoň do nich vyrezávať "ornamenty".

OutClaim
Nuž zhliadol som.Presne som čakal,čo aj odznelo.Akurát som predpokladal,že do toho novinári viac "zarýpu".Nema problema,všetko zaplatíme,my občania na to máme! ?
Reply on: TA #65638:
No tie červené plecháče si pamätám veľmi dobre,sklo sa potom nahradzovalo plechom a keď to všetko zhnilo,tak to odvial košický severák ? Ono je "zaujímavé",že prístrešky JCDecaux sú vymlátené málokedy a ak,tak to okamžite opravia.Je vidieť,že sú to veci už odskúšané inde,aj keď tiež nie celkom ideálne/sú malé/.Tie zmetky,ktoré sa spomínajú v článku sú navrhnuté človekom totálne neznalým problematiky vandalizmu o "funkčnosti" radšej pomlčím.Skrátka mestský mobiliár má byť fukčný,estetický a hlavne maximálne blbovzdorný.A vandalizmus tu bol aj za "červenej" éry,len sa tomu hovorilo "niektorí jednotlivci",dnes sú to "niektoré skupiny" ?
Reply on: TA #65638:
Určite nie je chyba prístrešku, že sa do neho nezmestí viac ľudí. Určite nie je chyba prístrešku, že sa nevyberie veľmi vhodný typ. Okrem toho, že sú deravé, sa začalo experimentovať s náhradou vnútorného osvetlenia za LEDkové, ktoré je nedostačujúce a aj to, že sa montujú plechové lavičky, ktoré sú podľa mňa v zime a lete absolútne nevhodné.

Prístrešky sú osadené len na miestach, kde to dovoľuje príslušná technická norma, aby nespôsobovali problémy pri pohybe cestujúcich, vystupovaní a nastupovaní.

O tom by sa dalo polemizovať ako sa táto STN (aké číslo?) dodržiava. Iste si pamätáte na úplne zadný prístrešok na NO pred DbTH. Kde po zastavení klbového autobusu / trolejbusu sa vystupovalo do stlpu a chodci tam kľučkovali.

http://www.stv.sk/online/archiv/reporteri
Reportéri zo dňa 6.2.2012 od 14:20 minúty o OutClaime
(doporučujem pozorne počúvať odpovede všetkých, ktorí sa tam v tej reportáži vyskytnú.)
Reply on: Isidor #65637:
kedysi boli na zastávkach plechové búdy a tie sa rozbiť nedali – maximálne bočné sklené výplne. Zmestilo sa do nich viac čakajúcich a aj plnili svoj účel ochrany pred dažďom, vetrom, snehom. Dnes sa pod niektoré prístrešky zmestí ani nie štvrtina čakajúcich oproti búde, navyše nie všetky majú obe bočné steny. Nerozumiem potom funkcii takéhoto (ne)prístrešku, ktorý nemá čím chrániť proti dážďu, vetru, snehu.
Inak, spomínajú tam aj bývalú zastávku Tesco busu, kde už nestojí žiadna linka ("pri hypermarkete Tesco na Trolejbusovej (smer Ťahanovce– obec"). Či sa mýlim?
Reply on: Alco #65635:
...to by len bol potom cirkus!!!To je zákonom chránený druh. ?
Keby aspoň raz jeden "úspešne" spadol, žiadna škoda..
Reply on: VLK #65632:
Áno,má pravdu!

Lenže tí "priblblí" starostovia sa snažia vyhovieť určitej "priblblej" skupine/skupinám voličov vo vidine znovuzvolenia."Ta toten starosta,ta to dobry chlop.Ta znaš,ta nam vybavel autobus,mi idze rovno od domu až do nemocnici a nemušim prestupovac..." ,a tak podobne.A tu ani dvesto odborných poradcov nepomôže,debilný populizmus neprerazíš.Pokiaľ toto nezlikvidujeme,tak to asi lepšie nebude.
A ešte je potrebné radikálne zredukovať počet MČ na max. štyri,znemožniť starostom a poslancom MČ lobbing na magoriáte ohľadom akýchkoľvek zásahov do MHD,atď,atď... ?
Skrátka utópia... ?
Reply on: Tatranka #65631:
musíš uznať, že má pravdu... že do linkového vedenia zasahujú ľudia a inštitúcie, ktoré na to nemajú potrebný odborný potenciál a ktoré rovnako neberú na zreteľ aktuálne finančné možnosti a odborné fakty... o nejakých modeloch sietí MHD a ich súvsťažných dopytových sústav radšej pomlčím... a že o MHD rozhodujú ľudia, ktorí o nej nemajú ani šajna a ani sa ňou nevozia...
Reply on: KVKV #65630:
To tým priblblým starostom fakt nie je nikto v Košiciach schopný vysvetliť , že mhd v 200-tisícovom meste je treba riešiť SYSTÉMOVO - tým racionálne a hospodárne, a nie zavádzaním účelových spojov ?

A nechcú sa prihlásiť za odborného poradcu? ?
Reply on: eMareq #65624:
""výhladovo ZNIZOVAT výkony vo verejnom záujme"" ...no to je úžasná formulácia!
Takže poďme manifestovať, aby nám vo verejnom záujme znížili tú obrovskú hustotu spojov , veď stačí tak raz za polhodinu - hodinu.
Ale vážne. Pred dvomi tromi rokmi po roznych viac alebo menej úspešných experimentoch s "novým" linkovým vedením ako tak stabilizovala situácia a takmer na všetkých hlavných smeroch sa KONEČNE vytvoril interval 10 min. A TO ZASE CHCE NIEKTO DOBABRAŤ ?

To tým priblblým starostom fakt nie je nikto v Košiciach schopný vysvetliť , že mhd v 200-tisícovom meste je treba riešiť SYSTÉMOVO - tým racionálne a hospodárne, a nie zavádzaním účelových spojov ?
Máte preklep v popise tejto fotografie:
http://imhd.sk/ke/galeria-media/update/5967/autobusy-solaris.html#79091-Prestavka-v-Niznej-Hutke

Popis: 5103 prestávkuje v Nižnej Hutke!m! kde končila... 🙂
Reply on: eMareq #65620:
"linka č. 13, ktorá v súčasnosti až po Maratón mieru chodí súbežne s 19-tkou, by sa otáčala na Námestí osloboditeľov, prípadne pri Dome umenia"

--->>> len aby to napokon neskončilo zachádzkou L 13 na Bottovu. I keď by som sa tomu nečudoval.

Ako tu už spomínal 5, L 52 by sa mohla presmerovať cez Južné nábrežie, aby Jazerčania "zo začiatku" mohli priamo bez prestupu, ak sa neunúvajú prejsť sa 5 minút ku koľajniciam, cestovať až na NO. Tým by sa ešte viac ukázalo, aká zbytočná je L 13, keďže by L 52 značne kopírovala.
Reply on: 5 #65623:
Anča muši počekac. Linka 27 vyzerá byť "ďalší pán na holenie". Však cez víkendy tam jazdia "po novom" už len krátke vozy. Tak sa uvoľnia nejaké budare bolechowskie o długości 15 metrov a bude sa môcť uspokojiť Anča. No a Miloškovi predĺžia jeho vysnívanú priamu linku k UNLP až na KVP (aby nebol smutný a aby mohol napínať svaly na ťahanovskej diskusii). A všetci budú "spokojní" ? Hlavne cestujúce stádo, ktoré ani bohovi nechce prestupovať.
Reply on: 5 #65621:
Joško si to proste vydupal. Zvyšok dopísal veteran.

"Najlepšie" na tom sú tie boje. Keď MC bojujú medzi sebou (viď ťahanice o tom kde by mala L18 premávať), resp. bojujú s DPMK v snahe urvať si čo sa dá z toho koláča. Ale už sa bojuje aj o velkosť autobusu. Je to choré.

http://mutah.tahanovce.sk:8080/mutah/uploadedFiles/webfiles/cffile_18_10_2011_15_48_16.pdf (strana 4)

Pri úprave liniek MHD k 1.9.2011 sa sledovali dlhodobé ciele: zefektívnovať poskytovanie služieb, výhladovo ZNIZOVAT výkony vo verejnom záujme, bla bla bla

Podpísaný: Richard Raši

Výhladovo bude treba hladať asi iného primátora...

A k Anne - ešte nie je všetkým dnom koniec. ? ?
Reply on: veteran #65622:
No ale aj Anna je už pár dní v správnej partaji a furt bez efektu (expresu). Myslel som, že Joško má ešte iné tajomstvo navyše. Lebo tej Furči sa v ostatnom čase stále len predlžujú linky aj vozidlá, kým susedom sa všetko akosi skracuje.
Reply on: 5 #65621:
Žeby to, že Joško je členom tej správnej politickej partaje? A jeho kolegovi Milošovi sa podarilo "vybojovať" priamy spoj z ŤHC ku UNLP. Síce so zníženou kapacitou ale predsa. Pyrrhovo víťazstvo jak śe patri. A Miloško ide "bojovať" ďalej za predĺženie L18 na KVP. Som zvedavý komu a čo uberú.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.