,, hm, tak potom je namieste prečo sa tak "legálne" tá zastávka stále volá,,, to už nieje nikto kto by vymazal z hlásenia že ",,,, - prestupný uzol" - asi aj na to treba veľa penazí.. !! ? No nič to nemení na tom čo som napísal - prestup z L52Lna l 9 je totálne "od veci".. tak isto aj zastávky na ktorých zastavuje a nezastavuje 52/L,, ?
55 je oproti trolejbusom stále expresná, minumálne v rýchlosti zjazdu z furče, a nenutnosti voziť sa za slimákmi za volantom trolejbusov ktorý vedia ísť z meškaním už z lingova. A kolóny určite nie sú každý deň. A ešte jedna vec, ak by sa zaviedla linka 53, tak od zastávky Mier po Mlynskú baštu by okrem vynechania zastávok stíhala zelenú vlnu, takže bol by tam značný rozdiel. Dnes tu každý spoj zastane na zastávke, čím stojí aj na červenej, ktoré sú robené pre nezastavujúce autá. Tam by sa dali narátať ušetrené minúty aj v dnešnej dopravnej situácii. A netreba snívať a čakať na preferencie a holandské bus pruhy
Čo do miest, som verný Budapešti, tam je systém ako som napísal tu už zaužívany, a nikto s tým problém nemá.
Buspruhov sa v Košiciach tak skoro nedočkáme, tak presne preto by som zrýchloval dopravu ako sa len dá ... Netreba brať do úvahy len L 55, expresné linky by sa dali spraviť s viacerých liniek, žeby zastavovali na dôležitých zastávkach, najmä v rannej špičke. Pár návrhov som mal niekde v počítači.
A tuším že nielen 55ka stratila expresnosť, ale spolu sňou postupne aj celá rada 5x ... Pamätám jak som sa nedávno chodieval voziť na Expresy, tak viem dobre ako to tu fungovalo
Reakcia na #65206 od rpopo:
ja som sa nikde nechválil, že nechávam zastavovať EXPRESNÚ linku... pre mňa 55 stratila dávno na nejakej expresnosti a stále to bola a je iba DOPLNKOVÁ linka, ktorá svojimi výkonmi dopĺňa sieť základných nosných liniek s hlavnými intervalmi... doprava sa vo svete zrýchľuje najmä PREFERENCIOU (bus pruhy a prednosť v križovatkách) a nie zavádzaním nejakých paskudných expresov, ktoré aj tak stoja v tých istých kolónach (čo z expresu, že nezastaví PRI HATI, keď na Mieri stojí v rovnakej kolóne)... ja doporučujem návštevu nejakého západného mesta a západného systému MHD prípadne nejakú odbornú literatúru, ako napr. výstup z medzinárodného projektu HiTrans...
btw.: v TTD a open TTD som pokoril iných maníkov, keby niečo ?
Z krásnej by sa cestujúci nevošli, ak z krásnej vychádza ? Ta to riadna blbosť, nie ? A Važecká- prestupný uzol, a nieje prisposobený CP na prestup.. Pozri odchod 52L v sedle a odchod 9.. Stále si pred nosom ujdú, len sa spoliehať že na Ladožskej chytí 52L zelenú a 9 červenú na semafore aby sa na Dneperskej dalo prestúpiť z 52L na 9 .. Ta asi také "dôležité" zastávky... a senný trh je priam ukážkovo dôležitá, fakt.. ?
Presne tak.. dokonca pri výpadku ED by som dal POVINOSŤ zastavovať na všetkých zastávkach,,, Nech sa niekto z kompetentných raz prejdu pri výpadku ED na jazero, ludia v chaose postávaju, alebo pešo idú nakoľko zálohy vieme koľko a aké sa vypravujú ak je problém, hlavná vec že 52 prefrči a niekedy aj poloprázdna, ale nezastane, lebo je to "súbeh" z ED, ktorá momentále nefunguje, je to fakt blbosť totálna.. ?
presne tak, rovnaký meter, ked autobus 52 popri nosnej elektricke, tak zastavku vynecha, ked ide autobus popri nosnom autobuse (trolejbuse), tak podla niekoho logiky musi zastavit uz vsade... Este pridat do L51 a 56 colnicu a vo vymoli (to je jedno ze na znamenie) a bude dobre.
S tou 52 to je pravda, na jazere na dosť významných zastávkach nestojí, hlavne že senný trh - na znamenie zastávka, tam stojí , to už fakt nezmysel... Potom že je nevyťažený spoj, jazerčania by ho radi využívali (do kostola, do tesca, na MU...) a tam nestojí nikde, zato Rušnové depo, senný trh - su fakt veľmi využívane zastávky linky 52... ?
Súbeh, nesúbeh, ajtak by som ju dal zastavovať aj tu, v prípade výpadku alebo nehody ED tu zostáva len 13tka ktorá ide raz do hodiny. A tiež-napríklad keď sa chcem dostať do Baumaxu, Optimy atď, musím sa buď riadiť podľa R2ky alebo prestúpiť na Dneperskej, alebo vrátiť sa na Važeckú, pričom tá 52ka okolo mňa prejde, ale nestojí. Neviem prečo radšej starostka jazera nebojuje o toto, ale o tie jej blboviny Bukovecká-NO...
Na expresných linkách by sa kľudne mohlo zaviesť tzv. "expresné pásmo", napr. TZR, kde by 4-zastávkové lístky jednoducho neplatili. A expresné linky by mohli opäť plniť svoju pôvodnú funkciu: odbremeňovať hlavné linky. A tým nemám na mysli len vynechávanie zastávok, ale aj skracovanie trás a pridanie na rýchlosti (neraz som zažil na L54, že nás po trase obehol trolejbus, ktorý bol za nami 2 minúty ? ). Až potom budú pre cestujúcich znovu atraktívne.
to je súbeh z električkou, preto sa tam všade nejstojí, takisto ako autobusy na moldavskej nestoja všade, som to tu dal len ako extrémny príklad ? Len nechápem prečo sa "expresnosť", čiže státie len na dôležitých zastávkach len ak ide o súbeh z električkou, a pri autobusových súbehoch musí stáť všetko, pritom aj tie sa môžu obiehať
Dobre že si pripomenul 52ku. Na sídliskových zastávkach ako je Ladožská a Rovníková nestojí, ale zato zastavuje v celej krásnej, na zastávke Pri hornáde, na Golianovej, Pereš, vodojem, v celej Šaci a podobne....tiež trochu nezmysel
No fajn, aspoň tu máme priznanie ...
Asi by som začal tým, ako má vyzerať EXPRESNÁ LINKA ... Expres znamená to, že pri 30 minútovej ceste nosnou linkou človek ušetrí aj 10 minút času, pričom trasa môže ale nemusí byť zhodná a expres zastavuje na významných zastávkach. Veľmi by som sa nechválil tým, že nechám zastavovať EXPRESNÚ linku na zastávke na znamenie ... ? DEMENCIA. Nevidím dôvod rušenia expresov, všade vo svete sa robí všetko preto, aby sa doprava zrýchlila, a tu ? Už to len treba zaklincovať tým, že L 56 bude stáť aj na zastávke Vo výmolí či aj na nejakej inej doprasknutia využitej zastávke ... Doporučujem Vám Simutrans, to je program ako stvorený na tieto záležitosti.
doplním historický kalendár:
Pred 126 rokmi – dňa 30. 12. 1885 – mesto Košice udelilo koncesiu na výstavbu konskej alebo parnej železnice viedenskej spoločnosti Bahn Gesselschaft der Ersten Allgemeinen Beamte Vereins der Östen Ungar Monarchie.
Pred 47 rokmi – dňa 31. 12. 1964 – bola nákladná električková doprava definitívne zrušená, teda jazdila 51 rokov a 1 deň.
Pred 116 rokmi – dňa 1. 1. 1895 – konskú železnicu nahradila parná električka.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
tbus