a este k navrhom zrychlenia dopravy: stacil by bus pruh pri krajskom sude smerom do centra. miesto na neho je. alebo dovolit AD a mozno po prerobeni vedenia TD jazdu v kolajisku
Projekt pseudo"IDS" nepočíta s nákupom žiadnych vozidiel ? proste sa postaví trať a uvidíme, či a kto tam bude následne chcieť (a za koľko) jazdiť...plánovanie po košicky
Naprosto súhlasím.
Verziu ed trate od amf cez Watsonovu - Hlinkovu cez most k Tescu som tu spomínal snáď pred piatimi rokmi. Bolo by to ideálne, dalo by sa riešiť aj povrchovo, Hlinkova by šla rozšíriť bez problému, Watsonova by yvžadovala aj asanačné zásahy aby nedošlo k obmedzeniu priepustnosti cestnej dopravy.
Bohužial niektorí na to reagovali ako na úplné kacírstvo. Dnes by bol taký návrh asi nepriechodný.
Ešte pripomeniem, že sídl.MIER malo byť povodne koncom 50-tych rokov napojené električkou z Komenského, ale presadil sa "rýchly a moderný" autobus. A bolo to tiež rýchlejšie a menej pracné.
No dobre, uveďte svoju vlastnú predstavu. Vytvorte systém ako by to malo vyzerať podla Vás. Možme to rozdiskutovať, možno sa niekto pridá.
Neviem síce s nákupom kolkých tramtrain vozidiel projekt počíta (v prvej fáze) , ale viac než 10 nepredpokladám, to som možno ešte optimista. Spočítajte jazdné doby z piatich smerov podla súčasných os.vlakov a vypočítajte potrebu vozidiel k zaisteniu 30´alebo 60´ intervalu + jazdnú dobu mestom + prestávky. (Čaňa, Kechnec, Michaľany, Prešov, Spišská n.V.)
Ja sa totiž obávam, že by mohlo dojsť k podobnému javu ako v niektorých nemeckých mestách. Takzvaná prestavba električky na S Bahn sposobila zhoršenie a nepravidelnosti spojenia v rámci mesta, likvidáciu niektorých (alebo postupne všetkých) mestských tratí a následné zavádzanie nových bus liniek na čiastočné vyriešenie vzniklých nedostatkov.
O náhrade bus spojov mhd integrovanými linkami SAD ani nehovorím, HOROR!
Vy ste síce spomenul náhradu v okraj.častiach , napr. v Myslave, Šebastovciach a pod., to by šlo. Ale jedná sa aj o to, kto je povinným zriaďovatelom dopravy. V KE je to mesto, mimo KE vyšší samosp.celok.
Áno, súhlasím, len doplním, že trolejbusy s pom.agregátom - nezávislým pohonom sú schopné prekonávať aj väčšie vzdialenosti, využíva(lo) sa to aj na pravidelných linkách Plzeň, Zlín, Hradec Kr. ...
Úplne zlá úvaha!
Celý ten problem na Terase vznikol z neschopnosti rýchlo a operativne riešiť dn na frekventovaných miestach a neochotu či neschopnosť dispečerov včas riešiť náhradnú dopravu. So zavedením paralelných ad liniek nesúhlasím , to je cesta k postupnému rušeniu ed a td!
NÍZKOPODLAŽNOSŤ je aj vlastnosťou všetkých v súčasnej dobe vyrábaných trolejbusov. (a električiek)
Zo zastávky Magistrát premávajú 2 nosné električkové linky plus Rky, z Hodonínskej dokonca autobus L17, a pre porovnanie je Trieda SNP od Nemocnice po Sp. pavilón už dlhé roky obsluhovaná výhradné električkovou dopravou, tam netreba súbežný autobus?
K tej mimoriadnej udalosti pri Galérke. V tom čase bola aj havária električky pri Novej nemocnici, kde jej auto nedalo prednosť a mierne ho zrolovala. Nešťastná zhoda okolností. Zálohové vozidlá boli poslané nahradzovať najprv električky 6 a 9 obojsmerne, lebo policajti sa skutočne vyjadrili, že za pár minút sa doprava pohne, preto operátorka zálohu na 71/72 najprv neposielala. Ale nestalo sa - riešili to vyše vyše hodiny. Preto sa poslali až dodatočne, čo budilo dojem, že nič nechodí. Potom tá nešťastná porucha, bohužia bežná vec - stav trolejbusov a električiek je vizitkou vedenia mesta Košice, ktoré na obyvateľov a ich MHD kašle z vysoka.
Jo a k tým manipulačným jazdám - u závislej trakcie vždy platí, že keď sa kolóna po odstránení prekážky pohne, vozidlá sa rýchlo presúvajú tam, kde v tom čase majú byť podľa svojich cestovných poriadkov. Ak by prvé dve vozidlá brali cestujúcich, zdržiavajú ďalších x vozidiel za nimi a doprava sa nedá do poriadku ani za dve hodiny. Je to bežná prax vo všetkých mestách.
Nekecaj. To potom by musel cely Presov mat paralelnu autobusovu dopravu. TD nie je dovod na to, aby sla autobusova linka zaroven s nou. Zvysuju sa naklady, znizuju prijmi pre TD, kedze im to odobera bus a ekonomika na prevadzku stupa. ZIADNE paralelne linky!
Nie, to je jeden z dôvodov, prečo by sa konečne mohlo investovať do výstavby ďalších trolejbusových tratí a / alebo do trolejbusov s pomocným agregátom.
1. Ak by sme nemali len "jednu trať s odbočkou" a mali by sme (v tomto prípade trolejbusovú trať napr. Mlynská bašta - Miestny úrad KVP / Húskova) tak trolejbusy, ktoré by v tom čase neboli v dotknutom úseku by sa mohli presmerovať cez ňu (a je jedno, aké moderné by boli...) a v dotknutom úseku by bola náhradná autobusová doprava.
2. Trolejbusy s pomocným agregátom sú schopné po odpojení od elektrickej siete krátku vzdialenosť práve prekonať pomocou tohto agregátu. Vzniklo by síce nejaké meškanie (kvôli skladaniu a nasadzovaniu zberačov), ale stále lepšie, ako odstávka celej trolejbusovej dopravy a jej nahrádzanie autobusmi v plnej dĺžke.
Vôbec sa mi nepáči, ako každý by len chcel autobusovú linku popri električkovej alebo trolejbusovej trati. Uvedomte si jedno: Ani Slovensko, ani Košice nie sú také bohaté, aby sme si to mohli dovoliť. Ak si to predsa len dovolíme, rovno už môžme zrušiť električkovú, či trolejbusovú dopravu... Za toto sme pred pár rokmi bojovali proti zrušeniu trolejbusovej dopravy?
keby si vysvetlil revízorovi o čo ide, tak si myslím, že by to bolo v poriadku...veď aj v prípade poruchy vozidla ti to musí uznať....a za ten čas by si už bol doma aj pešo...nič v zlom, ale od MMK to nie je vôbec ďaleko...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
KVKV