Košické tlačítka – originalita za každú cenu alebo len diletantstvo a hlúposť ?
Zavedením používania dopytového otvárania dverí sa zrejme dpmk chcel zaradiť medzi civilizované štruktúry. Boli preto oživené už z výroby osadené systémy (T6) a pokračuje inštalovanie do ďalších vozidiel všetkých trakcií. Chybička sa sice vlúdila hneď na začiatku, ich funkcia nie je rovnaká vo všetkých typoch vozidiel. V niektorých typoch vozov nimi nemožno dať príkaz (dopyt) behom jazdy medzi zastávkami. To je velmi neštandardné a nevhodné riešenie . Hneď bude jasné , že prečo.
Medzi novinkami sa u dpmk zaviedli zastávky na znamenie. Ovšem nechápem tú „originalitu“ , prečo sa zavádza samostatné tlačítko aj vo vozoch ,kde je tlačítko dopytu ????
Veď vodič VIDÍ na kontrolke a predpokladá sa ,že aj správne vyhodnotí požiadavok na otvorenie dverí v následujúcej zastávke a teda aj na ZASTAVENIE. Práve to je dovod prečo možno aktivovať príkaz už pred zastávkou. V Brne sa dokonca po jeho stlačení rozsvieti nad kabínou vodiča nápis „ZASTAVÍME“ alebo STOP. A pokial v niektorých autobusoch je funkcia dopytu behom jazdy neaktívna, aj tak sa dá vyviesť kontakt na signalizáciu vodičovi aby zastavil. To dokáže učeň prvého ročníku.
Existuje táto „priblblosť nutnosti používania dvoch tlačítok aj v iných dp ???
Ešte jeden postreh. Košickí vodiči električiek sa z nejakého dovodu mimoriadne rozčulujú , keď tlačítko dopytu stlačím medzi zastávkami. Vysvetlite im , že vo vyspelých civilizáciách je to tak zvykom.
Zavedením používania dopytového otvárania dverí sa zrejme dpmk chcel zaradiť medzi civilizované štruktúry. Boli preto oživené už z výroby osadené systémy (T6) a pokračuje inštalovanie do ďalších vozidiel všetkých trakcií. Chybička sa sice vlúdila hneď na začiatku, ich funkcia nie je rovnaká vo všetkých typoch vozidiel. V niektorých typoch vozov nimi nemožno dať príkaz (dopyt) behom jazdy medzi zastávkami. To je velmi neštandardné a nevhodné riešenie . Hneď bude jasné , že prečo.
Medzi novinkami sa u dpmk zaviedli zastávky na znamenie. Ovšem nechápem tú „originalitu“ , prečo sa zavádza samostatné tlačítko aj vo vozoch ,kde je tlačítko dopytu ????
Veď vodič VIDÍ na kontrolke a predpokladá sa ,že aj správne vyhodnotí požiadavok na otvorenie dverí v následujúcej zastávke a teda aj na ZASTAVENIE. Práve to je dovod prečo možno aktivovať príkaz už pred zastávkou. V Brne sa dokonca po jeho stlačení rozsvieti nad kabínou vodiča nápis „ZASTAVÍME“ alebo STOP. A pokial v niektorých autobusoch je funkcia dopytu behom jazdy neaktívna, aj tak sa dá vyviesť kontakt na signalizáciu vodičovi aby zastavil. To dokáže učeň prvého ročníku.
Existuje táto „priblblosť nutnosti používania dvoch tlačítok aj v iných dp ???
Ešte jeden postreh. Košickí vodiči električiek sa z nejakého dovodu mimoriadne rozčulujú , keď tlačítko dopytu stlačím medzi zastávkami. Vysvetlite im , že vo vyspelých civilizáciách je to tak zvykom.
Trucker4091