Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Nieje nejake nariadenie, ze vodic musi zastavovat pri ostrovceku? kedze dnes na Jakabovom palaci smerom na NO zastavila L19 dost skoro, kedze boli pred nou auta a L25 za nou otvorila dvere asi 4m za ostrovcekom. Ludia nastupovali z travnika ?

A k nasim nestastnym automatom na stanici, ked na nich cely den prazi slnko, nielen ze sa skoro nedaju stlacit zerave tlacitka, ale aj mince co vydava su horuce ?
Reply on: tbus #63723:
potešili by sa tí, čo nastupujú na Madriskej alebo Aténskej

Re #63761 DSL1: niekedy je práveže naopak lepšie redukovať linky než samotné spoje z jednotlivých liniek
Reply on: tbus #63763:
Je to tvoj názor, ja to len porovnávam s mestom, kde doprava funguje a páčila sa mi. Kľudne buď aj za rušenie spojov, no môj názor nezmeníš. Nosné linky, aj keď nie sú nosné, ale dal by som ich, je to 6 a 9 by mali jednoznačne jazdiť aspoň 6 krát za hodinu, každá z liniek.
Reply on: DSL1 #63761:
Asi si si nevšimol, že aj keď jedna linka chodí 4 krát za hodinu, v mnohých úsekoch premáva viacero liniek, na hlavných ťahoch sídlisko - centrum väčšinou dve linky, čiže 8 spojov za hodinu, a to už nie je tak úboho málo. Samozrejme poobede v špičke u autobusov a ED na Terase je to 10 spojov za hodinu, ráno ide všetko všade husto ale aj mešká, takže tam ťažko riešiť náväznosti.
Reply on: DSL1 #63761:
Tak to Ti unikli dosť podstatné informácie. Od septembra zažila Bratislava jedno z najdrastickejších obmedzení MHD za posledné roky.
Reply on: tbus #63759:
Čo ja viem, ani by som nepovedal, električky chodia raz za 15 minút, co je 4 krát za hodinu, je to úboho málo. Najlepšie by vyhovoval interval 10 minút v sedle a v špičke každých 5 minút, tak to bolo napríklad v Ostrave, ak by sme sa chceli s nou zrovnať, vtedy by to bolo úplne že najlepšie. ? Zaujímavé je, že BA sa topí v dlhoch, zdraželi lístky, ale páči sa mi, že nedošlo k redukcii liniek, keďže si to asi radní uvedomili, u nás je to bohužiaľ ináč.
Reply on: DSL1 #63758:
tak to budes jeden z mala ktory je ochotny zaplatit viac, ja tiez pokial sluzby budu v dostatocnej kvalite co nie su ani z daleka
Reply on: DSL1 #63758:
v špičke sú prestupy celkom dobré vďaka dobrým intervalom, cez víkend by sa šak hodilo predĺžiť platnosť na 45 minút ako je to v iných mestách, pretože sú slabšie intervaly, a horšie sa prestupuje
Reply on: tbus #63756:
K linke č. 12 sa nevyjadrujem, interval 2Xza hodinu je hanba, pričom spoj je dostatočne využívaný, a taktiež do PO, chodí viac busov, ako tá naša 12 😃 Najlepšie je, ak sa chce človek dostať k novej nemocnici od starej. Ujde mu 12, tak nastupi na iný bus, vystúpi pri Dome umenia a pred nosom mu ujde 6. Bohovský systém, bez nadväznosti liniek, a tak cestujete aj viac ako hodinu. Na 30 min lístok, zabudnime. Ja len nechapem, ako DPMK nemoze získavať na lístkoch, ked fakt ten cestujúci na 30 min. lístok veľa neprecestuje, ak ma prestupovať. Fakt DPMK okráda cestujúcich, kedže si zaplatím za 30 min cestu a idem len 10 minút, keďže prestupy sú niekedy aj 20 minútové čakania na prestup... . Rád zaplatím za lístok aj 70 centov, aj viac, ak bude k tomu aj istá úroveň dopravy, nie ako teraz...
Reply on: Vladimír #63754:
zo správy: "Cestovný lístok na 4 zastávky je zavedený výlučne v meste Košice a žiadne iné mesto v rámci SR takýto lístok nepoužíva" - nuž áno, Žilina používa 5-zastávkový lístok... a tiež sa mi páči to neustále opakovanie, ako táto úprava nezvýši cestovné - ale zároveň podnik počíta s vyššími príjmami (ekonomický zázrak?)
Samé nezmysly, a to priamo od predsedu dozornej rady a podpísané predstavenstvom DP ?
Reply on: VLK #63755:
Načo nový návrh? Veď dobré návrhy už určite existujú, akurát niekoré zmeny sa akoby nedajú realizovať. Nedotknuteľná 12, nezrušiteľná 30, zachádzka 29 na Bottovu a tak ďalej. Snáď sa podarí aspoň tá reorganizácia 52/13/20...
Reply on: jt #63751:
v najbližších dňoch teda očakávam odborne spracovaný materiál linkového vedenia s lepším riešením v rámci súčasných vzkm ?
Reply on: DSL1 #63749:
V tom prípade sú v tej správe pekné nezmysly, keďže Košice rozhodne nie sú jediným mestom s x-zastávkovým lístkom. Takéto lístky sú vcelku bežné.

Otázne je to, čo mysleli tým "v okolí". Ak tým mysleli okolie do 100 km, tak potom jedine tak.
Reply on: DSL1 #63742:
Presne tak, v Košiciach je často výhodnejšie mať automobil. Hoci by to zvýšilo náklady len na benzín dva a viacnásobne (+ amortizácia, zákonné poplatky, príp. parkovné), mnohokrát je čas prioritnejší a košická MHD auto konkurovať nemôže. Európsky priemer automobil:MHD je 60:40, čoskoro to dobehneme aj my.

Re #63749 DSL1: Asi niekto vychádza z presvedčenia, že nie je možné, aby 30% prepravy bolo uskutočnených do štyroch zastávok, čo keď sa človek zamyslí, nemusí byť chybná úvaha (každopádne ničím podporená). A tak je na mieste otázka, či si ľudia nemôžu za zhoršovanie služieb aj sami svojou balkánskou mentalitou. Podnik to ale mohol riešiť aj inak. To ešte nikomu nenapadlo posilniť prepravné kontroly, zamyslieť sa nad tým, že terajších 5 a pol revízorov poznajú všetky generácie, alebo porozmýšľať nad inými nástrojmi proti úniku príjmov z cestovného?
Reply on: jt #63751:
hovoris mi z duse ? ? ? ?
Reply on: Peter55 #63737:
Nie že mesto, ale primátor, viceprimátor, poslanci, starostovia 22 (!) mestských častí a ich poslanci, pričom každý z týchto aspoň 200 ľudí pozerá na to, aby to vyhovovalo jemu po všetkých stránkach (politický kapitál). A potom tu máme ucelené, komplexné a odborne vypracované riešenie ?. Aj kilometrovo podvýživená doprava sa dá riešiť rozumnejšie, logickejšie a hlavne dostupnejšie, ako je tomu teraz. Nebudem sa opakovať ohľadom nechutných intervalov, súbehov, nepotrebných liniek, nevhodne kapacitne rozloženej ponuke spojov...
Reply on: veteran #63747:
podplatim nech mi zapozuje 😃 ale nie zly napad 😃 aj ked suhlasim s tim ze keby som im poslal iba teleso tak by som nepochodil.
Na mestskom zastupiteľstve sa bude prerokovávať zrušenie 4 zastávkového lístka BEZ NAHRADY iným lístkom. Cestujúci bude mať možnosť len na polhodinový lístok. Asi 30 % ľudí podľa štúdií využívalo 4 zastávkové lístky, pochopím ich zrušenie, ale nepochopím, že bez náhrady. Takto mesto nepriamo zvyšuje cenu lístka, pričom kvalita v doprave sa zhoršuje. A po ďalšie, v správe sa píše, že Košice sú jediným mestom v okolí, ktoré mali 4 zastávkový lístok, ano jediným debilným mestom a s ešte väčším deb...lom, ktorý takýto lístok vôbec navrhol. Ale nevidím problém v tom, aby nemohla byť za tento lístok náhrada v podobe 10 minutového.
Reply on: KVKV #63721:
A čo tak fotky minulých a terajších riaditeľov DPMK? ?
Reply on: tomik55 #63746:
Neviem no, predpokladám, že keby si im poslal fotku bývalého telesa trate ku kúpeľom, tak by si asi veľmi nepochodil. Ibaže by si poprosil šoféra L14, aby ti tam nejako nacúval a chvíľku zapózoval ?

Mohli k tomu dať nejaké usmernenie. Napísali tam, že záber má byť nezaujatý. Teda nemám fotiť trať na Štúrovej pri Dargove, ktorá snáď ešte zažila sovietske tanky? Alebo sa mám vyhýbať foteniu zašpinených vozidiel alebo nemám fotiť vozy na veľmi zničených tratiach?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.