Reply on: miro #6314:
Ale aké predbiehanie sa električiek? Zrýchlená L7 v úseku VSS-Strojár by priniesla úsporu max. 2 min., takže pri súčasných intervaloch nič také nehrozí. Ani s koordináciou by som vážne problémy nevidel. Rozdiel by činil max. tie 2 min.Skôr by šlo o ten pocit pre cestujúceho, že IDE a nevlečie sa a nestojí pri každej vŕbe. Mohli by sa Jazerčania čítajúci toto fórum vyjadriť, či by expresnú L7, prípadne zastávky na znamenie brali, a či by to "zlepšilo ich vzťah" k eletričkovej doprave.
Vladimír
Minule sme to tu rozoberali, teraz si presne nespomínam, ale hádam nejako funguje preferencia električky na križovatke Jantárová - Južná trieda. A ak nefunguje, tak sa nastaviť, aby fungovala (sorry, teraz si ozaj nespomínam na to, ako funguje). To je ďalšia minúta nadol.
Ďalším prínosom pre zrýchlenie bola aj zatiaľ posledná etapa rekonštrukcie na Južnej triede. Nová trať umožňuje bežne dosahovať o čosi vyššiu rýchlosť medzi zastávkami.
A v neposlednom rade je tu možnosť, ako som navrhol, zaviesť zastávky Poľská, Cintorín a SAD iba na znamenie. V drvivej väčšine prípadov sa na nich zastavuje zbytočne - z tejto trojice je ešte tak trochu "silnejšia" zastávka Cintorín. Ale aj tá by mohla byť na znamenie. A to je ďalšia úspora na čase.
Tam kam vedú koľaje, expres bus miesto nemá. A expres tram - máme to v určitej miere na rýchlodráhe, experimentuje s tým Ostrava... Ale čo ja viem? Ja si predstavujem, že sa raz dožijeme tých 4-5min. intervalov ako v Brne. A takáto frekvencia nielenže veľmi neumožní zexpresnenie časti električkových spojov (pri takých intervaloch by sa o čosi viac dobiehali a interval by sa znepravidelňoval), ale samotná by prispela k rýchlejšej výmene cestujúcich a tým ďalšiemu zrýchleniu električkovej dopravy.
Re #6315 miro: KIDS je fraška - nemá to nič spoločné s pojmom "integrovaná doprava". Viac k tomu nemám čo dodať.