Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Vladimír #6307:
Neviem ci 3 a 7 netreba odlisovat (i ked toto nie je oponentura Vladimirovi), ale cosi rychle z Jazera do mesta chyba. Kto dochadza z konca jazera od detstva podobne ako ja, ten vie, o com hovorim... Este L52 bola dobra. Potom zavedenim zastavky na Rovnikovej (HM Jednota, Billa) zostala "jedina neobsluzena" (pri kostole), tak boli radsej "zrovnopravnene" vsetky. Strata casu na tych dvoch dokopy asi 2 min. Co uz... Ale zdrzanie mozno trochu vykompenzovalo zrusenie urovnovej krizovatky Slanecka/N.Kapustniky a vypnutie semaforov na Rovnikovej po krachu Jednoty.
Ako by sa podla vas este inak dala riesit rychla doprava na Jazero?
L28 chodi uplne nepravidelne...
Napad ako L1 zrychlena je blbost? Na trati sa neda predbiehat, beda keby dakoho dobehla... Zrychlene linky asi pre elektricky moc nie su, co poviete...?
Niekedy sa bavim s myslienkou znovu zmenit L38 na L52 vypustenim zastavok OC Branisko a Kostol - teda nie tych co predtym. (Mozno este dake zastavky pridali aj cestou do Sace, neviem teraz, ide mi skor o Jazero, pochopitelne ?. ) OC Branisko sice je prestup na L31, ale kto k nej ide len od napr. OC Vazec, ten k nej nepotrebuje zrychleny spoj.
Reply on: LUK #6310:
Spýtam sa Ťa takto. Komu to vadí, ak použijem dva 5Sk lístky? Nikomu. Pomôcť to môže ale hocikomu - stačí ak rodič občas použije dva lístky od svojho dieťaťa. Ale jednoducho v stánku sa vypredajú 10Sk lístky, tak sa nedeje žiadna tragédia.

Moja otázka je prostá. Prečo nehľadáme podnety, čo majú v iných mestách lepšie, aby sme to zaviedli aj my, ale naopak kopírujeme chyby ostatných?

DPMP sa, žiaľ, v tejto otázke náhle zvrhol na úroveň DPB a iných podobne pochybných prevádzok.
Reply on: cestujúci #6311:
ja? ? ? ? ? mna taky voloviny nerozhodia...ja mam iné starosti ?
Diggi- Vyzeráš byť veľmi rozrušený.
Reply on: Vladimír #6306:
Ja neviem, či ešte v nejakom inom meste to takto funguje. Žst. som použil len ako príklad, mohol to byť aj hociaký bus. Mňa by v živote nenapadlo voziť sa na dva polovičné lístky.
Fixný poplatok bol pri 'šachovnici', pri prestupnej časovej tarife už nie je. A čo tak pozorujem, tak doplnkové predaje sú využívané hojne aj pri funkčných automatoch.
Ja tu dlabem na to, kto s kym koho kedy a prečo...si rozoberajte inde...

Takže čo som sa dnes dozvedel, okrem toho že som objavil ráno odstavenú 6044-ku.

Potvrdzujem info o tom, že 6030 je dielňa..KE 213 DN..len neviem či nahradila 6285 alebo 6288...

A šokujúca informácia...Novoplán 5401 v Šaci pravdepodobne nahradil dlhú dobu na nočných spojoch jazdiacu Karosu C734 číslo 6036..teda Novošrot je nočák...to by možno eMareq vedel..6036 bol jeho oblubený nočák... ? ?

C734-ky toho roku by mali naisto dojazdiť... ?
Reply on: Vladimír #6306:
Ten druhý odstavec je trochu pritiahnutý za vlasy, uznávam. Beriem ho späť skôr ako sa niekto na mne "zvezie".
Reply on: 5 #6298:
Nehnevaj sa na mňa, ale na to, že v Košiciach takmer nikdy zastávky na znamenie neboli, je dosť ťažké predpokladať ako sa budú vodiči chovať.

Najskôr by sa to dalo zistiť podľa praxe z miest, kde zastávky na znamenie majú. A obyčajne je prax taká, že je zavedené tzv. bezpečné zastavenie na zastávke. Teda vodič v momente, kedy už nestíha na zastávke bezpečne zastaviť, na znamenie nereaguje, resp. ho chápe ako znamenie pre nasledujúcu zastávku.

Ja by som to zhrnul takto - na úseku NO - OC Važec by sa mali L3 a 7 chovať ako jedna linka. Už to, že dnes má jedna sólo vozne a druhá dvojičky je choré. Akékoľvek odlišnosti v podobe (ne)zastavovania na zastávkach sa mi nezdajú vhodné.
Reply on: LUK #6297:
Nie! Neporovnávaj MHD so železnicou, kde je lístok vystavený adresne na presnú trať s východzou a cieľovou stanicou. Lístok v MHD je dokladom o zaplatení fixného poplatku za dopravnú službu.

Okrem toho, na železnici je zavedený iný spôsob predaja cestovných lístkov. Ja sa pýtam, ak na zastávke nájdem automat na 10Sk a druhý na 5Sk lístky a ten 10Sk nebude fungovať, nie je to možné pri troche fantázie považovať za zámer dopravcu s cieľom nahnať si zvýšené tržby donútením využívania doplnkového predaja u vodiča s prirážkou?

A čo jednoduchosť v tarifnom odbavení? Na mnohých zastávkach, kde do 31.8. bol automat jeden, dnes musia byť dva. Vodiči sa rozčuľujú, že kým do 31.8. predávali jeden druh JCL, teraz musia dva.

Je to číry nezmysel - aj tak nikdy k tomu ľudí nedonútiš. Som presvedčený, že plno ľudí bude naďalej označovať po dva lístky, vodiči budú predávať po dva lístky a revízori budú dva lístky uznávať.

Ale toto by asi patrilo do PO fóra.
LUK:Nebudem to teraz cez wap podrobne analyzovať ale teraz by som mal len jednu otázku:Nie si náhodou železničiar?Podozrivo sa vyžívaš v buzerácii cestujúcich bez reálneho základu.
Reply on: Sarko #6302:
Tu si každy robí čo xce, len Ty sa tu vzrušuješ.. ? ? ?
Reply on: Sarko #6302:
Tak takto si sa asi ocitol aj DF bb.iMHD...
Reply on: Diggi #6294:
Si na zlej adrese, adresu uverejnil Spectre. Ak tu bude niekto vulgárny, ale pod svojím nickom, pre mňa-za mňa. V tomto prípade však nešlo ani tak o obsah, ako o zneužitie nicku. Alebo ak by išlo o Teba, nechal by si to tak? ?
VLADIMIR: Velmi silno pochybujem, ze system MHD v KE sa niekedy co len prilbilzi Brnu.
Reply on: Vladimír #6296:
A ešte dačo. Načo potom DP vôbec vydával 10Sk lístky? To rovno mohol cestovné stanoviť ako počet 5Sk lístkov...
Co sa tyka zastavok na znamenie na Juznej triede. Bola by schodna cesta, keby boli na znamenie zastavky v useku od Strojaru az po VSS? Bolo by to pocas volnych dni a pre vsetky el. linky. Ci je to blbost? A pochopitelne, v kazdom pripade upravit chronometraz...
Reply on: Vladimír #6289:
Zastávky na znamenie by tomu veľmi nepomohli. Vodiči by pred každou takou zastávkou spomaľovali, do poslednej chvíle čakajúc či niekto z cestujúcich nevstane a nedá znamenie... to radšej zachovať súčasný stav.

Žeby sa všetci hrnuli do "zrýchlenej" L7? No aj keby tu taká davová psychóza vznikla, a ozaj by L7 chodili preplnené a L3 poloprázdne, som si istý, že časť tlačiacich sa v L7 by si po čase povedala: Prečo sa mám tlačiť, radšej pôjdem "neexpresnou" L3, ale kultúrnejšie. Ono by to napokon dospelo do určitej rovnováhy, veď nie každý sa ponáhľa...
Reply on: Vladimír #6296:
Nesúhlas! Cestovný lístok je cestovný doklad vystavený ODKIAĽ - KAM - (ČÍM) - ZA KOĽKO atď. Konkrétne v MHD: DOKEDY - ZA KOĽKO. Nemôžeš porovnávať bankovky, kolky a prepravné doklady. Skús si pýtať na žst. pre seba DVA POLOVIČNÉ lístky z X do Y. Neuspeješ.
Reply on: LUK #6295:
Tak v tomto Ti adresujem prudký nesúhlas. Ja považujem cestovný lístok za dopravnú ceninu. Tak ako na polícii môžeš 200Sk kolok poskladať z dvoch kolkov v hodnote 100 Sk, tak ako môžeš skladať hodnoty poštových známok, tak ako v potravinách môžeš stokorunový nákup zaplatiť dvoma 50Sk bankovkami, tak isto je PRIRODZENÉ, že aj 10Sk cestovné môžem uhradiť dvoma 5Sk lístkami. A na to dúfam príde aj DPMP. Veď už na nočákoch obnovili pôvodný stav - lístky sa znova kombinovať môžu.
Reply on: TA #6292:
Nechcel som to nanovo vyťahovať, keďže som bol mimo, ale už si začal, tak sa vyjadrím.
Toto považujem za (jednu z mála) prešovských uchýliek. Čo si má čo cestujúci robiť z CL 'skladačku'? Cestujúci si má označiť taký lístok, na aký má nárok a s takou platnosťou, akú potrebuje. DP na tom rovnako nezarobí, lebo aj ten kúsok papiera niečo stojí (jasné, nejde o milióny;-)). Ale hlavne prečo to DP vyhovuje: má argument na obmedzovanie výšky zliav, keďže to skresľuje skutočný pomer cestujúcich so zľavou a bez nej.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.