Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: jt #63141:
ste všetci ako malí....

1. automat má v ponuke 4-zastávkový lístok, skôr tu vidím problém v tom, že daná cestujúca ho nevedela nájsť, nakoľko všetky automaty ho majú štandardne v ponuke

2. prečítajte si láskavo podmienky SMS lístkov na stránke DPMK - uvádza sa tam "Cestujúci platí len za doručený lístok prípadne službu." - takže aké zaplatila? za čo? Nezaplatila, systém je nastavený tak, že sa odrátava až po odoslaní spätnej SMS (ako je to u iných podobných služieb písané - cena spätnej SMS je...).
Systém môže byť nefunkčný, jednoducho ťa to neoprávňuje cestovať bez platného lístka. A nakoniec stále ma tu v KE prekvapuje, že je toľko možností platby za cestovné, ale stále s tým majú cestujúci problémy.... mne príde návšteva, ja mám ročenku a z EP platím ostatným lístky, lebo je to lacnejšie... a raz za čas tam vložím 5 ečka a nemám absolútne žiaden problém
Reply on: jt #63141:
Podľa mňa sa jedná o presnú paraleleu s nefunkčnosťou automatu - peniaze zožerie, lístok nevydá, cestovať ma to neoprávňuje. Ak by platil tvoj právny názor, muselo by sa legalizovať oboje. Aj keď v prípade SMS lístka je to trošku viac v prospech cestujúceho, lebo odoslanie SMS sa dá doložiť okamžite, peniaze v automate až po inventúre.

A pod čiarou - sťažovateľka sa mi zdá byť typickou kverulantkou. Ktovie, či by vedela doložiť odoslanú SMS.
Reply on: PTI #63137:
Vďaka za info. Existuje aj fotka Ulica PfB, kde sa na východnej strane ešte nachádzajú niektoré staré domy, súčasná električková trať už existuje (sprevádzkovaná 18.01.1972), no podjazd pri Jakabovom paláci ešte nie je.

Predpokladám, že ten tlačidlový priechod pri plavárni na "starej Gottwaldovej" nefungoval dlho.
Reply on: Isidor #63138:
Tak toto mi nedá nereagovať...

>... Zdôraznila, že cestujúci sú povinní nastupovať do prostriedkov MHD s potvrdenou SMS. Za zaslanie SMS však cestujúca zaplatila. Kto jej teraz uhradí škodu za nedodanú službu? „Môže to reklamovať v DPMK,“ dodala Karaffová.<

Tak moment. Cestujúci je povinný nastúpiť do vozidla s potvrdenou platbou, môže sa ale stať (čo DPMK pripúšťa), že to potvrdenie nepríde. De facto tak hovorkyňa priznala, že si cestujúci zaplatí za službu, ktorá mu ale nebude poskytnutá. Toto nepovažujem za korektné správanie sa k platiacemu cestujúcemu, pretože tak, ako nevie ovplyvniť zlyhanie operátora podnik, nevie to ovplyvniť ani cestujúci. Troška iné by to bolo, ak by k reálnemu spoplatneniu prichádzalo až s príchodom spätnej správy, no aj tak by to stále nebolo celkom v poriadku. Platba SMS je jednou z možností zaplatenia a cestujúci, riadiaci sa Tarifou a PP, ktorý pošle správu s odporúčaným predstihom, mal záujem zaplatiť a tak sa naň nemôže prihliadať ako na čierneho pasažiera. Mám za to, že ak si ktokoľvek pošle správu s odporúčaným predstihom a nebude mu doručené potvrdenie, môže s pokojným svedomím nastúpiť tak, akoby za službu zaplatil (čo de facto aj urobil), pretože správu posielal s úmyslom zaplatiť a nech by nastal akýkoľvek prípadný spor, právo by bolo na jeho strane.
Reply on: PTI #63135:
Komenského - Chalupkova - Švermova a Komenského - Krupskej: predpokladám, že to boli 2 samostatné CSS. Alebo sa prechádzalo týmito 2 križovatkami len jedinou CSS? Z týchto miest som ešte nevidel fotku z obdobia, keď tam stála CSS.
Trieda sovietskej armády - Maárova: nezapínala sa táto CSS ešte niekedy v 90. rokoch minulého storočia - niekedy pred jej fyzickou demontážou? Spomínam si na ňu ešte z detstva a mám dojem, že si ju pamätám ešte aj rozsvietenú sem-tam.
Keď už hovoríte o ťahu sever - juh, patrí k nemu i CSS v križovatke Južná trieda - Jantárova - kedy bola vybudovaná?
Reply on: Furčan #63133:
existujú laky, ktoré majú odolnejší povrch, prípadne možno použiť na farebný náter priesvitný lak s vlastnosťami vhodnými na takéto použitie. Samozrejme, lakovanie 1 vozu by stálo viac, ale celkovo by sa možno ušetrilo, keďže by sa neničili nátery tak rýchlo reklamami. To však zaiste kompetentní v DPMK vedia. V prípade, že zíde dole náter z nového vozu, tak, ak sa to ešte dá a neboli porušené dohodnuté podmienky užívania vozov - teda je dovolené lepiť reklamy, reklamovať.
Reply on: veteran #63136:
Hydrogiologický prieskum pred začatím stavby sa robil v roku 1967 /dá sa nájsť na nete/, stavba bola realizovaná určite neskôr. Z Gottwaldovej si však pamätám tlačítkový priechod pre peších pri plavárni, keď sa samozrejme jazdilo ešte po starej hornej komunikácii, a ten bol uvedený do prevádzky v r. 1974 - ako druhý v poradí v meste, prvým bol priechod na Solovjevovej pri SEŠ v roku 1973.
Reply on: PTI #63135:
Na tejto fotke tú CSS na Loky vidieť: http://img542.imageshack.us/img542/8141/lokomotivakrizovatka.jpg

K prestavbe býv. Gottwaldovej - nemáte náhodou informáciu, kedy bol tento projekt uskutočnený? Náhon vypustili v júni 1968, no podľa toho, čo som dosiaľ z dobovej tlače pozisťoval, sa v tom čase (VI/1968) počítalo s výstavbou cesty až niekedy v roku 1970. Obyvatelia proti vypusteniu protestovali a dožadovali sa toho, aby náhon tiekol až dokým sa výstavba nezačne.
Reply on: TA #63132:
K električke do starej nemocnice nie je nič, je to moja myšlienka z jari tohto roku, myslím že realizáciou tohto doplnku ED v Košiciach by sa výrazne prispelo k napĺňaniu pojmu nosného systému MHD v meste.
K semafórom na Komenského pri Športe - v rámci rozvoja dopravného systému mesta Košice v období sedemdesiatych rokov a zriadenia pešej zóny na Leninovej došlo k realizácii úprav komunikácií v ose sever - juh: Čermelská - Komenského - Hviezdoslavova - Moyzesova - Štúrova - Trieda SA - Barca. Vtedy ešte nebola prestavaná Gottwaldova, táto stavba sa iba pripravovala. V rámci vyššie uvedenej komunikačnej osi sever - juh sa postupne zrealizovali svetelne riadené križovatky Čermelská - Havlíčková, Komenského - Duklianskych hrdinov, Komenského - Švermova - Krupská, Maratón mieru, Športová hala, Moyzesova - Poštová, zrekonštruovali sa Štúrova - Moyzesova a Nám. osloboditeľov, postavili tr. SA - Požiarnická, tr. SA - Máarova, tr.SA - Cintorínska a VSS. Po pár týždňoch prevádzky sa vypli križovatky Čermeľská - Havlíčková a Komenského - Švermova - Krupská /niekedy v roku 1982-83, asi o rok neskôr aj tr.SA - Cintorínska. Tieto sa úplne zdemontovali, cca v r. 1986 sa vypla a následne zdemontovala aj CSS v križovatke tr.SA - Máarova. Tie semafóry na Havlíčkovej ozaj fungovali asi tri mesiace a pri Športe asi mesiac. Fyzicky demontované boli asi po dvoch rokoch od vypnutia - niekedy v roku 1985-86.
Reply on: kvito #63131:
ďiky ?
Reply on: TA #63132:
čo je to kvalitne? keď aj na originál laku od výroby zíde dole lak po dvoch rokoch aj z reklamou.
Reply on: PTI #63070:
k električke do areálu starej nemocnice: existujú aj nejaké konkrétne plány?

Re #63074 PTI: CSS tam fungovala len ten jediný mesiac a už nikdy potom? Kedy bola fyzicky demontovaná?

Re #63126 Peter55: keby sa lakovalo kvalitne a používali vhodné fólie, tak neexistuje, že zíde dole lak aj s fóliou
Reply on: 3902 #63103:
... ani jedna, všetky v stave sú funkčné a sú pridelené vodičom
Na dnes boli vyhlásené preteky električiek alebo čo? ❓ ☺ Išiel som L6 na Terasu #512 a #390+#391 a obe si to tak uháňali hore i dolu Amfiteátrom, že som myslel, že som v tej povestnej električke smrti (tuším 1978) ?

Re #63109 Rudyke902: Dnes som videl #363 + #357 na L7 ? ?
Reply on: Peter55 #63128:
... si zabil.. ? ?
Reply on: Rudyke902 #63127:
Asi vyššia moc nerozmyšla až tak logicky ako my ?
Reply on: Peter55 #63126:
...tak aj tak sa sčasti tak deje.. videl som už na prelakovanej T6 na "košicko" reklamu nalepenu na boku - nie síce CVR, ale predsa.. menší luxus.. ? Mohli teda tu cvr RADIO KE nalepiť na 513 - keď nedávno na VP bola. A 508 nechať v zelenom unifiku, ten bol ešte ako tak v dobrom stave.. To len tak uvažujem teda... No o.k, nezmeníme tu to písaním, rozhodujú inde a iní ľudia... Je to vyššia moc. ?
Reply on: Rudyke902 #63125:
Zrejme si ju nechavaju ako "rezervu" pre ďalšie CVR, v dobe keď je nedostatok peňazi si nemožu lakovať len tak hocijaky voz. To by bol luxus keby dostala novy lak a potom by sa zničil ďalši voz s CVR.
Reply on: Yogi616 #63124:
,,,,hm, to hej.. ? a 513 mala nedávno VP ? Tak ju mohli už aj prelakovať na košicko.. veď vedeli už že tohto roku na NP nepôjde.. Stále má na sebe viditeľné znaky reklamy METALEX, a aj ozdoby z Mikuláša 2009 ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.