Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: veteran #63089:
Tie, čo tam idú ani nejazdili... Ide tam 10ka a maďarská - obe vieme v akom stave a nákladná s vozňom...
Reply on: SHORTY #63088:
Takže už nebudú jazdiť historické električky počas DMK?
Reply on: Tatranka #63085:
Tak tak, dokonca KPÚ vraj dal súhlas na premiestnenie tých 4 kusov.... niekde tam na pole ako ten Ikarus... Už sa pripravuje ich prevoz...
Reply on: VLI #63086:
Bolo to aj v pripravovanom ÚP z roku 1989: http://fotokosice.eu/trateEDUP1989.pdf
Reply on: veteran #63082:
Ja sa pamätám, že v niektorom územnom pláne bola odbočka električkovej trate smerom od Amfika doprava na Popradskú a na (za socializmu plánované) veľké sídlisko Girbeš - KVP....
Reply on: veteran #63084:
Celé je to poloprovizórium.Letecká technika je spravidla v historických hangároch pôvodného letiska a hlavne vonku,čo je bežné aj inde.Ale autá,to tam už prilepili nejak "nasilu",do priestorov,ktoré tam už existujú,zrejme po armáde,zjavne to nemá žiadnu koncepciu.O propagácii a dostupnosti radšej nediskutujme,je to zúfalé.A pritom takéto veci sú samozrejmosť.Mne to skôr pripadá,ako súkromné múzeum pánov Sch..... a La....... ?
Reply on: Tatranka #63083:
Ja tiež nemám nič proti múzeu dopravy, ale keď už, tak poriadne. Tie hangáre nie sú bohvieako priestranné - starých áut majú v jednom asi 12, no neviem si predstaviť, ako by tam nasúkali 16,5 metrový Ikarus.

Pokryvkáva aj propagácia. Pri príjazde na letisko ani zmienka. Je tuším jedna dopravná značka odkazujúca na múzeum, ale len kdesi pri Pereši.

V Mníchove je to všetko v budove, niekoľkoposchodovej. Do interiéru dokonca nasúkali aj niekoľko súprav metra!
Reply on: veteran #63081:
No ja som tam bol cca tri-štyri roky nazad,vtedy tam už bola aj expozícia autoveteránov.Fakt mi to pripadalo ako provizórium.Osobne proti vytvoreniu múzea dopravy nič nemám,ale pokiaľ to má hniť vonku,tak to teda nie!!Električky neznesú zďaleka toľko,ako železničné vozidlá,vieme ako dopadol "skanzen" na Bardejovskej/memento č.12 ešte bojuje na koľaji smrti.../. ?
Reply on: PTI #63073:
Čosi som už počul o tom výhľadovom pláne z 80. rokov - tak som sa trochu inšpiroval. Žiaľ, nepoznám ho do detailov, no zdá sa byť (aspoň mne) urobený celkom logicky.

Bolo to trošku také vytriezvenie po hardcore Malinovského ÚP zo 70. rokov - MÚK pri starej radnici, MÚK pri Metropole, podúrovňovka na Moyzesovej a Hviezdoslavovej atď...
Reply on: Tatranka #63080:
Nie ešte nie. Ba dokonca tam pred 5 rokmi vybudovali nový "prístrešok" pre stroje. Vedľa v hangári sú odstavené historické vozidlá a vonku 4085. Všetko to vyzerá dosť amatérsky, urobené na kolene (bľachové hangáre)... Navštívil som múzeum dopravy v Mníchove - radšej ani neporovnávam ?
Reply on: SHORTY #63078:
Tá prasárna s Múzeom letectva ešte nezhynula?
Reply on: PTI #63077:
Vedenie DPMK nemá a prakticky nikdy ani nemalo valný záujem o uchovanie a starostlivosť o historické pamiatky MHD.To málo,čo sa urobilo v nedávnej minulosti bolo len pod tlakom ľudí "zvonku".Bohužiaľ na Pamiatkovom úrade je to ošetrené tak,že majiteľom historických električiek je DPMK,inak to vtedy nebolo možné.Technické múzeum pod vedením ... záujem nemalo a ani pod týmto vedením mať nebude.A vieme aké sú "možnosti" KPÚ pri ochrane pamiatok ?
Reply on: PTI #63077:
To by niekto musel chcieť... To čo DP chce, je zbaviť sa toho... ?
Žiaľ, už do toho nemôžem zasahovať...
Reply on: SHORTY #63076:
Na Bardejovskej je dosť plôch na to, aby tam DPMK zriadil historické múzeum, kde by sa ten Ikarus určite lepšie umiestnil. Vrátane historických električiek, umiestnených vo vozovni. Mimochodom by sa na to dalo použiť právoplatné územné rozhodnutie na odstavnú plochu pre 80 autobusov, ktoré DPMK vlastní.
Reply on: veteran #63056:
a to ešte nevieš, že podobný "osud" čaká aj národné kultúrne pamiatky - električky, ktoré tam čo-chvíľa premiestnia. Nech sa páči - nech to tam všetko zhnije... ?
Ľudia určite trhajú rekordy v návštevnosti miesta úplne mimo civilizácie... ?
Môžem sa spýtať ktoré Karosy B 941 sú dispozičné, Diky ?
Ešte pridám jeden príspevok k téme ako za pár EUR zvýšiť atraktivitu električkovej dopravy. Hneď zajtra by som vybudoval tri nové električkové zastávky - na Komenského v úrovni Bocatiovej ulice - v smere na Havlíčkovu, na B.Němcovej na úrovni Vysokoškolskej /obojsmernú/, a na Kuzmányho na úrovni Šrobárovej /tiež obojsmernú/. Inak rozmiestnenie zastávok ED na Komenského nie je šťastné, to predchádzajúce bolo oveľa výhodnejšie. Stačilo iba doplniť zastávku pred bývalým KNV, ale pred tými 20 rokmi sa tak dlho šachovalo so zastávkami, až sa došachovalo. Pôvodné zastávky medzi Letnou a vtedy Krupskou boli optimálne, ale kvôli semafórom, ktoré tam fungovali cca mesiac sa presunuli do dnešnej polohy.
Reply on: jt #63071:
O.K., beriem, inak sa priznám, že materiál som v novinách nevidel, stačí mi čítať noviny na internete. O tej fotke Hlavnej aj so zastávkou som sa dozvedel až z vášho príspevku. A k "veteranovi": Prakticky väčšinu z toho čo tu uvádzate riešil výhľadový Generel dopravy z 80-tych rokov minulého storočia, spracovávaný ÚDI mesta Košice, na ktorom som sa aspoň z časti ako projektant IAD a MHD tohto útvaru podielal. Vtedy však bola iná doba, dá sa povedať že medzi návrhom na papieri a realizáciou dopravnej stavby prešiel relatívne krátky čas - najmä vďaka financovaniu zo štátneho rozpočtu. Dnes je situácia diametrálne iná, a čo ma ozaj mrzí, je to, že nevieme maximálne využiť možnosť riešiť rozvoj dopravnej infraštruktúry cez eurofondy. Myslím konkrétnu realizáciu, nie tú akože plánovanú a už-už zajtra hurá sa to všetko začne... Nuž čo, papier znesie veľa, iba čas uteká, a rok 2013 je za dverami. A konkrétne jeden bod - hlavná železničná stanica - pozrite si na googli akú obrovskú časť mesta zaberá koľajisko bývalej nákladnej stanice. Tu by som si veľmi dobre vedel predstaviť presunutú modernú osobnú stanicu, a v centre by sa uvoľnilla plocha v náväznosti na mestský park. Samozrejme že zastávka na Hlinkovej chýba ako soľ, je absurdné, že cestujúci IC-čkom do Bratislavy z THC cestuje pol hodiny na stanicu, a po piatich minútach jazdy vlakom sa pozerá na okná svojho bytu. Problém MHD je ale na dlhšiu debatu, v každom prípade aj podľa diskusie pod článkom o metre v KE je vidieť, že dopravu v meste je potrebné riešiť, možností je nepreberné množstvo, iba to chce dve veci - záujem zo strany kompetentných a hľadať zdroje na ich realizovanie. Inak každé väčšie mesto a Košice nevynímajúc by malo dávať na dopravu minimálne 15 percent zo svojho každoročného rozpočtu. Ale tým nemyslím čistenie a zimnú údržbu, či lepenie dier po zime, ale najmä rozvoj systému.
Reply on: PTI #63070:
A čo takto?

Ja by som hlavnú stanicu presunul do priestoru medzi Barcu a Šebastovce. Trať smerom na Kysak by som pretrasoval popri Východnom meste cez Oľšany, Budimír a Ličartovce až do Kysaku. Pôvodná trať cez mesto by bola preradená do IDS a v intraviláne by bola zväčša zapustená pod zem. To by uvoľnilo veľké plochy na novú zástavbu. Súčasná hlavná stanica by bola prestupným terminálom z IDS na ED (stanica Košice-centrum). Bola by tu aj šanca na obnovenie bývalého dopravného okruhu Kuzmányho-Štúrova-ŽST-Masarykova-Hviezdoslavova (električka č. 3).

Nákladná doprava by bola odklonená po obchvate popri Východnom meste a mestský priemysel obsluhovaný železnicou by mal byť sústredený v priestore VSS-Napájadlá.

Autobusovú stanicu by som presunul ku Terminálu Sever. Odtiaľ by som trasoval koľaje IDS aj smerom cez Zelený dvor na Budimír, kde by bol prestupný terminál s parkoviskom P+R. Tí, ktorí by išli vlakom od severu a potrebovali by ísť do severných častí mesta, by tu mohli prestúpiť na prostriedok IDS. Tí, ktorí by smerovali do južných častí, by išli až na hlavnú stanicu medzi Barcou a Šebastovcami, kde by ich čakala buď električka alebo IDS (TramTrain).

ED: ku jestvujúcej sieti by som pridal nasledujúce trate:
- Amfiteáter - Hlinkova - Terminál Sever - Ťahanovce. Úsek Amfiteáter - Terminál Sever by mohol byť riešený podzemne, niečo na spôsob Wiener Gürtelu.
- DPMK - Popradská - obchodné centrá - Železníky, križovatka.
- Pereš - letisko
- USS - Šaca
- zokruhovanie centra (býv. linka 3): MMM-ŽST
- spojenie koľají DP a ŽSR v priestore stanice Košice-centrum
- Važecká - stanica Krásna
- stanica Košice-centrum - Palackého - Sečovská - Východné mesto - stanica Krásna (+ druhé depo ED s depom IDS; druhé depo IDS by mohlo byť pri Termináli Sever)
- Masarykova - Prešovská - napojenie na trať smer Východné mesto (kvôli plánovanej polyfunkčnej štvrti v priestore IS KE, Priemyselná ulica)
Reply on: PTI #63070:
Pán Titl, mne nie je smiešno z toho, že tam ide aj o to, že ste spomínaní v článku s tak absurdným názvom, resp. témou. Aj v diskusii pod článkom som napísal, že s vami súhlasím. Samotný autor píše, že ide len o modelovú situáciu a samozrejme to nie je návrh, ktorý by sa mal brať nejak vážne. Smiešno mi je z toho, ako horlivo to redaktor vzal, že takáto absurdná téma skončila na prvej strane s dobre, že nie palcovými titulkami a podobne. ak to nebolo zrejmé doteraz, verím, že po tomto už je.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.