Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: PTI #62791:
Pan Titl, ja som napisal, ze sa moj prispevok netyka priamo Vam, iba som napisal, co budem pozadovat od organizacii, ktore sa do toho dali, pocnuc mestom a konciac HB Reavisom.. Ale verte tomu, ze pokial mesto potichu akceptovalo, ked im hb reavis posepkal, ze aupark je sirsi a vyssi oproti planom, ziadajte co chcete, splnime vam to, no v prvom rade potrebujeme doriesit dopravu inac ako bola navrhnuta, pretoze takto to uz nepojde, tak my na to prideme.. Ci uz cez media, alebo akokolvek inac.. Ked sa potichu robila paskVILA (dom pri starej plavarni, kde byva pan P, pan M a pan K, tak snad ten aupark vyplava na povrch. Mimochodom, mam taky blby pocit, no mozno sa mylim (urobte si kazdy svoj nazor), ze pan P a pan M idu aj cez mrtvoly pri svojom "chtíči" postavit si hotel v Mestskom parku. Nezavana to aj uplatkami? Ak ano a toto sa robi aj medzi HBR a mestom, v dalsom volebnom obdobi sa smer odplazi z mesta od hanby, ktoru im narobime.. 😉
Reply on: Dimi #62787:
ak budeš merať Aupark v dobe, keď už bude všetko hotové, tak už bude neskoro - v podstate už aj teraz je neskoro. Určite si ani Ty nemyslíš, že takúto veľkú stavbu by prikázal súd zbúrať, respektíve nechať opraviť podľa stavebného povolenia. Správni ľudia dostanú pozornosť a hneď bude všetko v súlade s kostolným poriadkom.

Re #62793 veteran: ak je vyliatie asfaltu na už existujúci rozbitý asfalt finálne riešenie, tak tomu dávam životnosť maximálne 3 mesiace od spustenia premávky. Práve dnes som pozeral, ako opravili koľajisko pri súčasných zastávkach pred Dargovom - rovnako asfaltovou polevou. Tiež to tam dlho nevydrží, autá to rýchlo rozbijú.
Reply on: PTI #62791:
"Myslím že som v predchádzajúcom príspevku ozrejmil podstatné fakty. Prečítajte si ešte raz napr. to, že oba uzly (Jumbo aj Bužňa) idú na stavebné konanie, to znamená že sa k nim už vyjadrili, resp. budú vyjadrovať všetky dotknuté organizácie, a budú predložené všetky potrebné náležitosti, okrem iných napr. priepustnosť križovatiek atď."
- A verejné prerokovanie? Bude? Je to dosť radikálna zmena.

"K otázke kedy a prečo práve vtedy, keď pamätník a pod - k tomu sa nebudem vyjadrovať, ja som sa jednaní medzi investorom a mestom nezúčastňoval, niekedy v marci som bol požiadaný o oprášenie a upgrade jednosmernosti."
- Čiže Aupark sa dohodol s mestom na jednosmernom okruhu a, ako sa zdá, sú všetci spokojní. Ďakujem, to som chcel vedieť.

"Rekonštrukcia električkových tratí na NO - to mal zabezpečovať DPMK, Aupark mal riešiť iba koľajovú splietku a dva prejazdy - Južnú triedu a Mojmírova. Dopravný podnik má vraj nakúpené výhybky na triangel už 10 rokov, a trvá na podobe 10 rokov navrhnutého riešenia. Že ho nezrealizoval v tejto fáze, nie je moja záležitosť."
- To vám za vinu nik nekladie (teda minimálne ja - predpokladám, že aj ďalší). Je však úplne na hlavu, že popri tak veľkej investícii sa námestie len poláta - navyše fušerácky, ako sme toho svedkami: http://img69.imageshack.us/img69/1019/img1787p.jpg. Takisto je pre mňa nepochopiteľné, prečo sa upustilo od vydláždenia námestia.

Ďalej ma hnevá táto vec. Pôvodne sa hovorilo o podzemnom variante (štúdie tohto riešenia ste, pokiaľ mám správne info, robili tiež vy). HB Reavis si u vedenia mesta vydupal upustenie od tejto požiadavky, čím ušetril nemalé financie. Ak by to bol len trochu seriózny investor, urobil by ústretový krok a prispel by na rekonštrukciu trate od Senného trhu po prejazd pri Murgašovej a od križovatky po začiatok zrenovovaného úseku trate na Južnej triede. Na jednosmerný okruh prispel HB Reavis veľmi ochotne...

"A že prvoradá záležitosť investora je stavbu dokončiť, skolaudovať a sprevádzkovať. "
- Žiaľ, vystihli ste to presne tak, ako to je. Žiaľ. HB Reavis totiž nezaujíma okolie, len ich stavba, aby čo najskôr mohli zarábať ťažké prachy z prenájmu priestorov.
Reply on: PTI #62791:
" A že prvoradá záležitosť investora je stavbu dokončiť, skolaudovať a sprevádzkovať. "

Ako inak ? Aj cez mŕtvoly.
Reply on: Dimi #62787:
Myslím že som v predchádzajúcom príspevku ozrejmil podstatné fakty. Prečítajte si ešte raz napr. to, že oba uzly (Jumbo aj Bužňa) idú na stavebné konanie, to znamená že sa k nim už vyjadrili, resp. budú vyjadrovať všetky dotknuté organizácie, a budú predložené všetky potrebné náležitosti, okrem iných napr. priepustnosť križovatiek atď. K tu danej poznámke veď načo nám pruhy MHD, veď ich na Štúrovej máme a na Moyzesovej ich nepotrebujeme - toto asi píše niekto, kto vôbec nepozná dopravnú situáciu v meste. V prvom rade nestačí mať pruh MHD iba na pár metroch niekde medzi križovatkami, ale ten pruh musí byť ucelený, tak aby bol samostatný radiaci pruh aj v križovatke. Aj tu budú na určitých miestach do pruhu vchádzať vpravoodbočujúce vozidlá, ale to nebude problém. Na Moyzesovej nie sú niky, a ani ich nie je kde vybudovať. Takto autobusy nebudú pri zastavení v zastávke brzdiť IAD. A hlavne - jednosmerná koordinácia sa rieši oveľa optimálnejšie ako obojsmerná. A ak tvrdím, že električky budú centrom prechádzať oveľa plynulejšie ako dnes, na tom trvám. A už som to tu viackrát uviedol - DPMK tento návrh jednosmernosti jednoznačne podporuje.
K otázke kedy a prečo práve vtedy, keď pamätník a pod - k tomu sa nebudem vyjadrovať, ja som sa jednaní medzi investorom a mestom nezúčastňoval, niekedy v marci som bol požiadaný o oprášenie a upgrade jednosmernosti. Rekonštrukcia električkových tratí na NO - to mal zabezpečovať DPMK, Aupark mal riešiť iba koľajovú splietku a dva prejazdy - Južnú triedu a Mojmírova. Dopravný podnik má vraj nakúpené výhybky na triangel už 10 rokov, a trvá na podobe 10 rokov navrhnutého riešenia. Že ho nezrealizoval v tejto fáze, nie je moja záležitosť. Inak koľajová splietka bola pokiaľ mám informáciu Auparkom zakúpená, kedy a kto ju bude osadzovať opäť nie je moja parketa. V prvom rade je potrebné si uvedomiť, že stavbu Auparku jednoznačne riadi investor, a nie ja. A že prvoradá záležitosť investora je stavbu dokončiť, skolaudovať a sprevádzkovať.

Sorry, ale na ďalšie otázky v súčasnosti odpovedať nebudem, nemám na to časový priestor. Všetko potrebné som sa snažil vysvetliť, tí čo to chcú pochopiť, to pochopili, kto je apriori proti, tak aj keby som tu písal argumenty od rána do večera v kuse, tak toho tak či tak nepresvedčím. Pekný večer.
Reply on: PTI #62769:
Keď maju tie nove križovatky fungovať tak "dynamicky" a "preferencialne" ako tie ktore ste doteraz urobili a "kvoli firme ktora ich spravuje" je to inak, tak nech to radšej ostane tak ako to je. A k okruhu sa nevyjadrujem, je to somarina až to boli, vôbec ste sa nepytali motoristov ani nikoho ineho či suhlasia nerobil sa žiadny prieskum ani nič, len asi ste dostali pekny balik od HB R do kešeni tak ste to spiskali ini dôvod nevidim. ?
Reply on: veteran #62786:
v 1982 ešte nemali také hlboké vrecká na magistráte ?
Už teraz ľutujem vodičov MHD a hlavne električkárov. Zastávky umiestnené medzi troma svetelnými križovatkami, v pešej zóne a spojené už niekoľko rokov nevyhovujúcou traťou. Po prvých skúsenostiach cestujúcich, že z Domu umenia prejdú pešo skôr k Astórii ako električka, začnú opúšťať MHD - lepšie napísané odliv cestujúcich bude pokračovať. A preferencia tam určite nebude, lebo na jednosmernom mestskom okruhu si neviem predstaviť, že by v rannej špičke dalo voľno pre 54 spojov za hodinu!!! A rekonštrukcia koľajovej križovatky kedy bude??? Keď sa položí nový "koberec" na celé námestie??? Alebo sa tam doprava zastaví, aby nenarušovala Aupark?
Reply on: PTI #62781:
Pan Titl, k NZC Aupark asi len tolko (neberte to osobne, pisem to vseobecne, netyka sa to priamo Vas):

zrejme budeme ziadat (nie zase my ako zdruzenie, ale vsetky zdruzenia, ktorym sa toto cele nepozdava) zverejnenie
- posudkov
- studii
- dopravnych modelov cieloveho stavu
- vyjadreni UHA, EIA, DPMK, SKK, VUC, KRPZ, ObU atd atd..

Pokial sa okruh vytiahol "nahodne" v case otacania pamatnika, ako to pise veteran, tak jeden zadrhel by som v tom videl.. A sice, ze NZC je postavene v sirsom prevedeni, ako malo byt. A preto sa tam uz nevmestil dalsi pruh. Preto HBReavis tak ochotne suhlasil s tymto riesenim a s uhladenim situacie, plus s uhradou nakladov s tym suvisiacich. To je iba moj nazor, nevravim, ze to tak je, skor to nazvime recnickou otazkou. Ale ked pojde plot prec, Aupark si premeriame a hned zistime, kde je pravda. Ak to je tak a ak isiel nielen do sirky, ale aj do vysky, kde nemal, tak to si radi preverime. 🙂
Reply on: Dimi #62784:
Presne tak, Dimi. Nový územný plán je nutnosť. Všetky garnitúry nám ho sľubovali... Sľuby sa však sľubujú a.... Súčasný ÚP pochádza z roku 1982 a odvtedy sa len láta a pláta a upravuje podľa toho, ktorému investorovi sa ako páči - bytový nebytový dom, nová výstavba v parku, čachre v parku za sladovňou...

Tu je link na ÚP CMZ tak, ako vyzeral v roku 1982: http://img850.imageshack.us/img850/695/upcmz.jpg
Reply on: veteran #62783:
Presne tak, plne s tebou suhlasim 🙂
Reply on: PTI #62781:
Nuz, v kazdom pripade, na Rasiho mieste buchnem po stole a nepovolim to. Jeden z dovodov je nutnost vypracovania noveho Uzemneho planu. A pokial ten nebude, nemali sa schvalovat ziadne dalsie stavebne konania a povolenia. Uzemny plan je nutnost. K nemu sa ma prisposobit vsetko ostatne a nie naopak, k vsetkemu ostatnemu budeme prisposobovat uzemny plan...
Reply on: PTI #62781:
"pôvodne sa to malo celé dláždiť"
- Prečo sa nedláždi? HB Reavis šetrí? (Len taká rečnícka otázka).

"Priechody pre peších tam zvislým značením označené nebudú"
- Nebudú? Vaše skice hovoria čosi iné. Zasa na poslednú chvíľu prerobené?

"Musí sa nájsť optimálny variant DZ, nakoľko v pešej zóne má chodec prednosť pred automobilovou dopravou /ak je tam nejaká púšťaná/, tu je potrebné zladiť množstvo peších a cca 60 autobusov za hodinu tak, aby bola zabezpečená bezpečnosť všetkých účastníkov cestnej premávky s dôrazom na peších"

"Ale toto sa za tých pár mesiacov dorieši, určite sa zrealizuje najoptimálnejšie riešenie."
- Musí sa nájsť? Teraz, keď je to takmer dokončené? Dorieši sa? Po postavení. Nemalo sa to riešiť ešte predtým, než sa niečo začalo realizovať?

"Lebo toto riešenie som rozpracoval už pred ôsmymi rokmi, bolo to vtedy prezentované aj v médiách."
- To je všetko v poriadku, že vás projekt existuje už istý čas. No pred rokom o ňom nebolo nič počuť. Vytiahol sa až v čase, keď sa už išiel otáčať pamätník neznámeho vojaka (bol už oplotený). Prečo? Chcete snáď povedať, že schvaľovací proces (o ktorom bolo veľmi ticho), sa zhodou okolností ukončil práve vtedy, keď sa malo začať s otáčaním pamätníka?

"Bol by som rád, aby sa k riešeniu pristupovalo pragmaticky, a nie systémom jednoznačného odmietania bez toho, aby sa zvážili všetky plusy a mínusy. Tých plusov je určite oveľa viac."
- Ja osobne nemám proti zjednosmerneniu ako takému nič. Ja, ako aj iní občania a vodiči však majú niekoľko výhrad, ktoré som popísal už skôr. A práve preto sa malo robiť verejné prerokovanie (ale nie také, ako sa robilo pri Auparku) aj za vašej účasti a za účasti všetkých kompetentných a zainteresovaných.
Reply on: PTI #62769:
Pan Titl, ja som predsa jasne napisal, ze najviac sa mi na tom ringu pacia bus pruhy. Ale nic viac tam nie je dobre.. Skoda.. Mimochodom, peticiu nepripravujeme my. Len viem o tom, ze sa chysta a ze ju podporime
Reply on: veteran #62770:
Priestor pred DTbH a Dargovom je už štvrtý rok pracovne nazvaný ako pešia zóna s možnosťou vjazdu iba MHD /TRAM, BUS/. Priechody pre peších tam zvislým značením označené nebudú, pôvodne sa to malo celé dláždiť, tak tie pešie koridory medzi zastávkami MHD mali byť odlišne vyskladané. Musí sa nájsť optimálny variant DZ, nakoľko v pešej zóne má chodec prednosť pred automobilovou dopravou /ak je tam nejaká púšťaná/, tu je potrebné zladiť množstvo peších a cca 60 autobusov za hodinu tak, aby bola zabezpečená bezpečnosť všetkých účastníkov cestnej premávky s dôrazom na peších. A ešte sú tu električky - tie však na neriadenom priechode pre peších majú prednosť pred pešími, v pešej zóne nie. Ale toto sa za tých pár mesiacov dorieši, určite sa zrealizuje najoptimálnejšie riešenie. Myslím si ale, že pre chodcov na tejto strane NO bude určite pohodlnejšie prechádzať cez komunikáciu, ako doteraz, keď mali k dispozícii iba tri svetelne riadené priechody, a čakali vždy minimálne minútu na zelenú.
Retardér na Fejovej - už to tu niektorí spomínali, nie je to nadradený smer, bude slúžiť pre dopravnú obsluhu, je to pôvodné riešenie. Nadradený a aj v rámci návrhu programov CSS a koordinácie križovatiek bude preferovaný smer po okruhu - teda výjazd smer Palackého. Kto sa tam od Auparku bude chcieť motať, nemôže sa mu to zakázať. Prejazd Fejovou bol určený v rámci dopravného riešenia NZC Aupark pre ľavé odbočenie Južná trieda - Štúrova - centrum, a ostal aj v tomto riešení. Má sa tým odľahčiť Rastislavova ulica medzi ulicami Milosrdenstva a Štúrovou. Celá severná strana Štúrovej je však riešená iba ako jednopruhová, preferuje sa tu MHD v smere k Steel aréne.
Bačíkova - je lepšia pre IAD ako Hviezdoslavova z viacerých dôvodov - zvyšuje priepustnosť uzla Jumbo centrum, okruh nepretína dnes dvakrát a v budúcnosti trikrát električkovú trať, pri výstavbe električky Masarykova - MMM bude bez prerušenia možnosť prejazdu po okruhu v tomto uzle aj od Štefánikovej /po okruhu/, aj od Gorkého. Takže doprava okolo centra nebude narušená.
Trať na Masarykovej sa rieši v strede komunikácie /ako Komenského ulica/, električky budú vchádzať do križovatky v navrhnutom strednom jazdnom pruhu, v opačnom smere taktiež. Od Gorkého sú k dispozícii dve trasy pre prejazd NMMM - po okruhu /Továrenská-Bačíkova/ ako nadradený, alebo po Hviezdoslavovej - ako obslužný.
Strihanie centra po nultom okruhu - všetko je navrhnuté tak, že skratky po 0-tom okruhu urèite nebudú skratkami.
A preèo to riešim ja ? Lebo toto riešenie som rozpracoval už pred ôsmymi rokmi, bolo to vtedy prezentované aj v médiách. A prečo to rieši mesto v rámci výstavby NZC Aupark ? Tak sa investor dohodol s MMK. Aupark to celé zaplatí, mesto len zabezpečí obnovu - preznačenie vodorovného DZ. A inak uzly Jumbo centrum aj Dom umenia sa budú realizovať cez samostatné územné a stavebné konania. Jednosmerný okruh prešiel cez iks inštitúcií, odsúhlasili ho cez miestne zastupiteľstvá mestské časti KE-Staré mesto aj Juh, prešiel cez Komisiu dopravy na meste, vyjadrili sa k nemu mesto /UHA, SKK/, VUC, KR PZ, DPMK, ObÚ pre dopravu, stavebná fakulta TU atď. Bol by som rád, aby sa k riešeniu pristupovalo pragmaticky, a nie systémom jednoznačného odmietania bez toho, aby sa zvážili všetky plusy a mínusy. Tých plusov je určite oveľa viac.
Reply on: veteran #62779:
ale suhlasim s tim ze ta krizovatka pri Jumbe je nedorobok trebalo by to poriadne vyriesit.
Reply on: tomik55 #62778:
OK, sorry, prehliadol som to ?
Reply on: veteran #62777:
ja som teraz hovoril o krizovatke pri metre ?
Reply on: tomik55 #62773:
Križovatka pri Mlynskej bašte je socialistický nedorobok - dočasné riešenie z roku 1982. Už som tu o tom dnes písal. Autobusy prichádzajúce z Továrenskej tam nemajú šancu vojsť do križovatky a tvoria sa tam kolóny.
Reply on: tomik55 #62774:
Treba si to ešte raz poriadne pozrieť. L12 odbočí doprava, pôjde po Štúrovej a na úrovni Zborovskej ulice odbočí doľava. Je tam značka zákaz odbočenia, ale mimo MHD. Vzápätí odbočí na Tajovského a Grešákovu a za bužňou na Moyzesovu do BUS-pruhu.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.