Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Vladimír #6230:
Lenze kam poslat tu L13? A potom Krasna by urcite protestovala, ze by im tam jazdila uz iba L38 v hodinovom intervale (spickovom 30 min.).
Reply on: balky #6201:
Musím povedať, že to "pobavenie" je vzájomné a obojstranné 🙂 Ale je to dobre, aspoň sa lepšie čítajú fóra.

Samozrejme s Tvojou argumentáciou vôbec nesúhlasím. Všetko ostatné už vyjadrili ostatní.

Čo sa týka L19 a 27, pletieš hrušky s jablkami. Zatiaľ čo ukončenie električkovej linky na Spišskom nám. by bol nezmysel, ukončenie L27 na Dneperskej a L19 pri Mlyne je plne logické a opodstatnené.

Re #6208 Isidor: Absolútny ale ozaj bezvýhradný súhlas. Od prvého slova až po to posledné.

Re #6216 balky: Veru - aj mňa L13 rozčuľuje. Mala by sa zrušiť. Pre autobusový spoj v relácii OC Važec - Slanecká - Tepláreň neexistuje dôvod.
Reply on: Sarko #6227:
No, pri košickom profile kolesa by bol dosť veľký problém s hlbokou srdcovkou. Možno tak do 15° uhlu kríženia.
Reply on: eMareq #6226:
Šak 4 sa otáča(la) aj počas tejto výluky aj s 3 na Južnej tr.!!!!!! ?
S499.1023: Máš pravdu, aj keď na Hoteli Strojár je križovatka od DT, je tam použitý typ s prejazdom okolesníkmi. Aj napriek tomu je zdržanie električky minimálne.
Reply on: balky #6224:
L4 sa na Strojari otacala iba ked sa robila vyluka (tusim prva rekonstrukcia trate) na Juznej triede.
Reply on: Sarko #6213:
Klasická električková koľajová križovatka nemôže mať konštrukčnú rýchlosť, pretože srdcovky sú prechádzané nákolesníkmi a nie obručami, takže koleso nemá bočné vedenie. Inak s Tebou ale plne súhlasím a s balkym prudko nesúhlasím.
Re #6224 balky: Ty si tuším ŽSR, nie? Už ste začali odstraňovať zvršok z tratí, ne ktorých je "Osobná doprava t.č. zastavená"? Lebo ak nie, tak by ste mali urýchlene začať, je to plne v súlade s Tvojou logikou. Cestné priecestie nemusí byť vôbec rozbité, stačí gumokv alebo VÚIS panely. A cestári nemôžu nič odrezať a zaasfaltovať, trať nie je ich.
Reply on: Sarko #6215:
Vies, aky by bol osud tohto "genialneho" obratiska?Samozrejme po kosicky... Ak by si tam neotacal ziadnu linku, casom by to spustlo. Najskor by sa rozbili srdcovky vyhybkiek, krizenie kolaji. DP by ich po vase vybral. Samozrejme, ze prechod kolaji cez subeznu cestu so Slaneckou by nenechal na pokoji cestarov. Ti by pravidelne opravovali-latali rozbity elektr. prejazd, nadavali by aj vodici aut. Nakoniec by sa rozhodlo, ze sa kolaje zaleju asfaltom, alebo sa rovno odpalia a usek by sa nanovo zabetonoval, zaasfaltoval.
A zvysok? Oblukove kolaje by v trave tvrdli niekolko rokov, mozno by bol spor medzi mestskou castou a DP, komu to patri a kto bude kosit burinu.
Dopadlo by to presne ako s usekmi, ktore sa nevyuzivali pravidelne, spustli, rozobrali sa a mozno casom by ju objavil niekto podobny tebe, ktory by patral po byvalych tratiach, odbockach.
Reply on: rl #6222:
Joj zmýlil som sa to malo byť v Dispečeri
Reply on: rl #6221:
Ale Solaris nemajú ?
Reply on: Diggi #6220:

Áno mal tam napísané Zájazd.
☺ ?
Reply on: rl #6218:
Bola 3514-ka jzdil po MOldavskej v jednu nedelu poobede, asi pred 2 týždnami...a na displaji mal vysvietené Zájazd ?
Reply on: balky #6217:
? ? ? ?
Minule som videl pri Zimnom štadióne (stavba storočia) Blavácky SOR 9.5 #3514 alebo 3519.
Reply on: Sarko #6215:
Velebim komunistickych pohlavarov, ze nepresadili takuto stupiditu a drzim palce DP, aby mal aj nadalej financne suchoty, ktore znemoznia vystavbu tohto nezmyslu.
Reply on: Sarko #6213:
K spominanym usekom: Slucka pri Amfiku mala opodstatnenie-otacala sa tam bezna L7. Slucka pri Strojari mala opodstatnenie-otacala sa tam bezna linka(tusim L4).

Mozno tvoje zmyslanie je mimo misu. ale urcite nie tych, co maju presadat z L19 a L27 na dalsie linky. A uz len prave preto by som ich tahal na koniec jazera, k OC Vazec, lebo idu po J.nabrezi,kde ako iste vies, nie je natiahnuta elektr. trat. Takze ak chces ist z Rovnikovej ku teplarni, mas na vyber siroku ponuku. Az L13 v hod.(30min) intervaloch. Fakt super, nie je dovod tahat dalsiu linku k OC Vazec, ktora pojde po J.nabrezi.
Pisal som o L9 a nie L7. L7 by koncila na Vazci, tam mas socialne priestory. L9 by mala na St.lokom. Dp ziadne relacie nezaujimaju, ani tvoje odborne pohlady do mapy. Fakt je ten, ze Jazero najviac doplaca na skrtenie dotacii. A nenakecas mi, ze DP by nebral do uvahy aj skratenie niektorych liniek od OC Vazec len ku Sp.nam.

Len na okraj. Kolko vyhybiek vymenil DP v obytnej casti za novsie, na vyssiu rychlost? Pokial sa ti vyhybka nerozpadne, nemas na nej vykolajenia kazdy tyzden, tak o vymene mozes len snivat.
Reply on: Nodes #6212:
Áno, len škoda, že o tom v súčasnej situácii môžeme uvažovať už len teoreticky. Na priestranstve, kde sa malo obratisko nachádzať (medzi obytným blokom na Levočskej 2, OC Braniskom na Spiš. nám. 2 a budovou pošty na Spiš. nám. 3), sa uprostred preluky nachádza stavba unimobuniek, v ktorom sa v provizórnych podmienkach nachádza gréckokatolícky kostol. Tento priestor je však taký veľký, že by tam bolo možné postaviť aj trojkoľajné obratisko veľkosti OC Važec (cca 100x60 m). V prípade manipulačného obratiska veľkosti Hotela Strojár (cca 60x60m), by to nepredstavovalo problém ani v prípade výstavby kostola so zabratím plochy cca 60x40 m.
Reply on: Sarko #6203:
To vážne je na Jazere MPR 40km/h? Veď i decko musí vidieť, že niektoré električky tam idú rýchlejšie ( už len podľa toho, že predbehnú auto idúce po súbežnej Slaneckej ). Mimochodom existuje nejaká "dopravná polícia", kt. dohliada na dodržiavanie MPR električiek? A aký postih by mohol vodič dostať, keby sa zistilo, že MPR nedodržuje?
Reply on: balky #6205:
Isidor Ti už odpovedal, takže len doplním pár poznámok.

Amfiteáter je aj doteraz obratiskom pre R7, ale len v smere z Tr. SNP. Obratisko v smere z Čs. armády je využité naozaj max. raz ročne (zachádzanie L7 v začiatku jej existencie do vybudovania odbočky Čs. armády-Zimná sa dá považovať za výlukový stav).

Nehnevaj sa, ale motať do argumentácie autobusové linky v relácii z Južného nábr. je už úplne mimo misu. Alebo potiahneme L19 a 27 súbežne s električkami až na OC Važec a na úkor toho ešte viac znevýhodníme a obmedzíme električkovú trakciu? Pri navýšení vozokilometrov sa v danej trase dá obmedziť zodpovedajúci objem len tu.

Čo sa týka sociálneho zariadenia, to nie je len WC, ale napr. aj možnosť kde si môže vodič počas prestávky oddýchnuť a napr. najesť sa. Nech by si na Spišskom nám. ukončil akúkoľvek linku, zhoršíš vodičom podmienky o 50%, pričom L7 na Št. TU nemá žiadne zariadenie. Aj tak je o tom zbytočné uvažovať, pretože tu nejde o ktorúkoľvek linku ako takú, ale o reláciu, ktorá je v úseku OC Važec - OC Branisko vyťažená minimálne rovnomerne. Ale ako tak pozerám na mapu, okolie zastávok OC Važec a Rovníková (po cca 600x450 metrov) obsluhuje relatívne väčšie obývané územie, než zastávky Dneperská a OC Branisko (po cca 600x300 metrov).

Koľajové križovatky sa už tiež vyrábajú pre v=50 km/h a myslím, že aj tá naša (profil koľaje Ph37) pri Hoteli Strojár je od toho istého výrobcu ako výhybka (DT výhybkárna a mostárna, a.s. Prostějov), a teda s rovnakou konštrukčnou rýchlosťou.
Aby sme predisli dalsim argumentom pre a proti, skusim to zhrnut z mojho pohladu. Pri rekonstrukcii trate Nad jazerom, ked vobec niekedy nejaka reko bude, vybudovat trat na otvorenom zvrsku - nizsia hlucnost. A zvazit potrebu manipulacneho obratiska na Spisskom namesti.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.