Ide o to, v kazdom kole maju trolejbusaci na Lingove prestavku 27 minut, co je nemyslitelne a konecne na tom niekto prisiel, ze to treba nejako riesit, hlavne ak sa vo velkom setri. To riesenie dopodrobna nepoznam, ale podla toho, co pises v tom nic zle nebude. A co, ze budu menit tabule? Prepac, ale roky boli zvyknuty na nicnerobenie a dlhe prestavky, kedy akurat tak kecaju medzi sebou, s dispecerkou alebo ti, co poblizku byvaju, chodia pravidelne domov. Preco ostatni mozu menit tabule aj 5x za sluzbu a trolejbusaci nie? A ze odbocia zle? No to je ich problem, ale neboj, ziadne zmaetky nebudu. Stat sa im to nesmie rovnako tak, ako vodicovi elektricky. A ked sa stane, bude pruser, musia davat pozor a sustredit sa na svoju pracu. Je dobre, ak clovek vnima nazory aj vodicov, ale nesmie sa dat stiahnut pod vodu ich velkym strachom z kazdej zmeny. A hlavne, ak ta zmena je opodstatnena.
Košický profil kolesa vychádza zo železničného, pričom šírka obruče je o cca 40 mm menšia (95 mm) a výška okolesníka je o cca 5 mm nižšia (23 mm). Možno by tu niekto vedel vypočítať, aký najmenší uhol by prichádzal do úvahy. Ale v meste sa pravdepodobne aj tak vyskytujú koľajové križovatky pod väčším uhlom. Naopak, na rýchlodráhe majú srdcovky uhol 5 alebo 9°, staré sú hlboké, ale upravované (podložený a privarený "žliabok"), nové sú už monoblokové.
Pre cestujúceho sa nemení nič... ? ? ?
Zmenili sa iba služobáky pre vodičov. A to tak, že taký zmätok aký nastane zajtra, tu za 11 rokov fungovania trolejbusov nebol...
L70 - zostáva... odpadáva tam vykonávanie L71 ráno
L71 - bude sa prebiehať z jednej linky na druhú... teda na L72
L72 - zostáva, iba niektoré spoje bude vykonávať L71
nočná L71 - pridá sa kolo naviac
A to v Košiciach máme BUSE iba na 5 kĺbových trolejbusch a tak vodič, za svoju smenu bude musieť na 15Trkách cca 2x prehadzovať tabule a to nehovorím, koľko vodičov sa pomýli a odbočí, dajme tomu na KVP a pritom mal ísť na Myslavu a opačne... ? ? ?
Otázočka k zmenám od 1.9.:
Čítam, že sa obnoví stav spred prázdnin. Znamená to teda, že opäť budú na L3 sóla a na L4 súpravy? Alebo to ešte nevedia ani v DP?
Osud kolajiska po kosicky? Nic v zlom, ale pamaetas si v novodobej historii DPMK (1980 - ... ) nejaku elektrickovu trat, ktora by bola (okrem Hlavnej ulice) spustosena, zaliata, rozpalena, ci inak znicena len preto, ze sa pravidelne nepouziva? Pretoze sa o tom vyjadrujes ako o starej znamej veci. Okrem toho, vsetky vami spominane manipulacne useky sa pouzivaju nielen pri vylukach, havariach, presmerovaniach, ale uplne bezne aj pri poruchach elektriciek, ktore su uplne beznou prevadzkovou zalezitostou. Vtedy sa musi poruchovany voz nechat inym odtlacit do najblizsej slucky, kolajiska alebo niekam, kde nebude zavadzat. O VSETKY taketo useky sa preto staraju tratovaci, kosia burinu a v zime rovnako odhrnaju sneh... ?
V Čermeli rozmlátili výtržníci okná na lokomotíve Danka
Košice - Železničiarov, ktorí majú na starosti detskú železničku v Čermeľskom údolí, v sobotu ráno skoro trafil šľak. Neznámi vandali, pravdepodobne v piatok večer, rozmlátili okná na lokomotíve TU 29 0003 nazvanej Danka i na historickom vozni, ktorý je za ňou pripnutý.
"Žiaľ, nie je to poprvýkrát," trpko si povzdychol predseda Klubu priateľov parnej mašinky Katka, ktorá práve v sobotu absolvovala poslednú jazdu tohtoročnej letnej sezóny, František Koprovič. "V minulosti nám vandali porozbíjali okná aj na staničnej budove, preto sme tam nainštalovali kovové sitá. Nevieme či to robia deti, výletníci, alebo opilci. Jedno je ale isté. Ide o totálnu neúctu k práci ľudí, ktorí sa o vláčiky a železničku starajú od roku 1955, kedy ju začali budovať."
Drzosť a neúcta vandalov k histórii vyznieva ešte horšie v súvislosti s tým, že prevádzkovanie železničky a vláčikov, prevážajúcich počas leta do rekreačného zariadenia Alpínka stovky Košičanov, stojí ročne takmer dva milióny korún. Aj preto pri takzvanom prebúdzaní Katky v rušňovom depe 24. apríla, vyzvali mestskí poslanci Košičanov, aby finančne prispeli na záchranu jedinečnej historickej atrakcie mesta. Na tento účel zriadili v košickej krajskej pobočke Dexia banky, a. s. Žilina účet: 0442484014/5600, variabilný symbol 6031.
"Ako prvé zareagovali priamo v depe košické deti," informoval nás prednosta Obchodno-prepravnej správy, osobnej prepravy ŽSSK Košice Ladislav Olexa, jeden z iniciátorov akcie. "Zriekli sa lízaniek a cukríkov, peniaze, za ktoré by si ich kúpili, venovali na železničku. Vyzbierali 1 300 korún, momentálne máme na účte približne tristotisíc. Na výzvu reagujú jednotlivci, banky, podnikatelia, ktorým patrí naše poďakovanie."
Piatkový atak historických vozidiel, nebol prvým, pod ktorý sa podpísali vandali. V roku 1992 založili v Čermeli požiar. Pohltil jeden z najcennejších vozňov, poškodené boli aj niektoré staničné budovy. Po uplynulom víkende netajil rozčarovanie ani generálny riaditeľ DPMK Igor Reiprich. Sprejeri totiž postriekali čiernou farbou vozeň historickej električky na Hlavnej. Jeho rekonštrukcia vyšla dopravný podnik na takmer 300 000 korún.
Krásna by nič neprotestovala, veď dlhé roky mala len tú jedinú L52. Je absolútne absurdné ťahať dve linky do takej malej MČ a ťahať ich pozdĺž električkovej trate je ešte väčšia zvrhlosť.
Ideálne by bolo kyvadlo Krásna - OC Važec a späť ako kedysi jazdila L36 a hotovo
Musím povedať, že to "pobavenie" je vzájomné a obojstranné Ale je to dobre, aspoň sa lepšie čítajú fóra.
Samozrejme s Tvojou argumentáciou vôbec nesúhlasím. Všetko ostatné už vyjadrili ostatní.
Čo sa týka L19 a 27, pletieš hrušky s jablkami. Zatiaľ čo ukončenie električkovej linky na Spišskom nám. by bol nezmysel, ukončenie L27 na Dneperskej a L19 pri Mlyne je plne logické a opodstatnené.
Re #6208 Isidor: Absolútny ale ozaj bezvýhradný súhlas. Od prvého slova až po to posledné.
Re #6216 balky: Veru - aj mňa L13 rozčuľuje. Mala by sa zrušiť. Pre autobusový spoj v relácii OC Važec - Slanecká - Tepláreň neexistuje dôvod.
S499.1023: Máš pravdu, aj keď na Hoteli Strojár je križovatka od DT, je tam použitý typ s prejazdom okolesníkmi. Aj napriek tomu je zdržanie električky minimálne.
Klasická električková koľajová križovatka nemôže mať konštrukčnú rýchlosť, pretože srdcovky sú prechádzané nákolesníkmi a nie obručami, takže koleso nemá bočné vedenie. Inak s Tebou ale plne súhlasím a s balkym prudko nesúhlasím.
Re #6224 balky: Ty si tuším ŽSR, nie? Už ste začali odstraňovať zvršok z tratí, ne ktorých je "Osobná doprava t.č. zastavená"? Lebo ak nie, tak by ste mali urýchlene začať, je to plne v súlade s Tvojou logikou. Cestné priecestie nemusí byť vôbec rozbité, stačí gumokv alebo VÚIS panely. A cestári nemôžu nič odrezať a zaasfaltovať, trať nie je ich.
Vies, aky by bol osud tohto "genialneho" obratiska?Samozrejme po kosicky... Ak by si tam neotacal ziadnu linku, casom by to spustlo. Najskor by sa rozbili srdcovky vyhybkiek, krizenie kolaji. DP by ich po vase vybral. Samozrejme, ze prechod kolaji cez subeznu cestu so Slaneckou by nenechal na pokoji cestarov. Ti by pravidelne opravovali-latali rozbity elektr. prejazd, nadavali by aj vodici aut. Nakoniec by sa rozhodlo, ze sa kolaje zaleju asfaltom, alebo sa rovno odpalia a usek by sa nanovo zabetonoval, zaasfaltoval.
A zvysok? Oblukove kolaje by v trave tvrdli niekolko rokov, mozno by bol spor medzi mestskou castou a DP, komu to patri a kto bude kosit burinu.
Dopadlo by to presne ako s usekmi, ktore sa nevyuzivali pravidelne, spustli, rozobrali sa a mozno casom by ju objavil niekto podobny tebe, ktory by patral po byvalych tratiach, odbockach.
eMareq