- interier len subjektivne, kazdy cestujuci je iny, ci rozmermi, alebo osobnymi preferenciami (podla tvrdosti rite)
- design sa tiež hodnotí subjektívne. To nie je osobák že kúpim si lebo sa mi páči, je to verejný hromadný prostriedok a každému z 100000 cestujúcich sa páči iné ako inému
- vhodnosť sa skúša v skúšobnej, a potom v ostrej premávke náklady sa dajú porovnať až po nejakom čase. Azda nechceš aby najprv dva roky jazdili skúšobné autobusy po celej európe...
"ako to už fakt nevieš napísať nič lepšie?" - napísal som konkrétny prípad, kedy bol nadbeh 6 minút, zjavne min. 4 min. už z konečnej stanice. Vodiča riešili POHOVOROM, ani prémie mu nezobrali. Mám to odložené, tú skvelú odpoveď.
Keď už o tom píšeš, vieš sa vyjadriť k telefonickým oznámeniam o porušení predpisov? Hypoteticky sa môže stať, že cestujúci priamo z vozidla oznámi nadbeh (povedzme tri minúty na šiestej zastávke linky), rozprávanie sa vodiča s nejakým známym nalepeným takmer na čelnom skle, ktoré vedie k prefrčaniu na červenú, ktorá svietila minimálne 5 sekúnd (po blikajúcej zelenej), samozrejme oznámi aj linku a číslo vozidla. Čo v takom prípade? Je to slovo proti slovu, dokázať sa dá jedine nadbeh, ako bude postupovať dispečer?
bla bla bla... ako to už fakt nevieš napísať nič lepšie? Ja som mal v minulý týždeň dosť ostrú konfrontáciu s vodičom, ktorého som ja osobne nahlásil, že jazdil ako debil (porušenie maximálnej povolenej rýchlosti v intraviláne mesta) a v nadbehu... rovnako mnohí z tohto fóra podávajú sťažnosti na vodičov a tie sa riešia - a môžu ti to potvrdiť... rovnako ak poznáš vodičov, tak sa ich opýtaj, koľkokrát na základe výstupu z EMtestu už im boli odobraté prémie za nadbeh...
pred nejakým časom som sa sťažoval, že električka odišla o 6 (!) minút skôr a to len 9 minút jazdy od začiatočnej zastávky, bolo to dopoludnia, nie niekedy v noci. Vtedajší RD (R.N.) mi odpísal v tom duchu, že sa nič hrozné nestalo a vodiča poučili a že sa polepší a bla bla bla. Pritom ten vodič jazdil s nadbehmi už za sociku a až kým neodišiel do penzie. Tak sa u vás riešia sťažnosti.
celkové komplexné posúdenie nezaujatým okom odborníka by som nazval objektívny názor. Teda hodnotil by sa :
- interiér (materiál, usporiadanie, vyhotovenie)
- exteriér (design, výhody/nevýhody určitých prvkov)
- technické parametre vozidla (výhody/nevýhody, vhodnosť do daných typov premávky, náklady na prevádzku a údržbu)
Napr. v tej diskusií sa totálne bili názory na Mercedes Benz Capacity a SOR. Jeden tvrdil, že v Mercedese je to na prd riešené s miestom na státie, že uličky sú strašne úzke a že SOR to má lepšie. Iný zas napísal, že Mercedes má oveľa lepšie riešené miesto na státie a uličky siršie, zatiaľ čo SOR to má na prd. Môj názor sa zhoduje s tým druhým (teda pre MBCC), avšak chcelo by to podľa mňa normálne jak sa robia testy áut, kde rozprávajú o všetkom možnom čo auto ponúka, tak rovnako zobrať ľudí a normálne s nimi to natočiť a ukázať ako sa zmestia do autobusu, na sedačky, ako to je s miestami na státie a pod. Ibaže prezentácie s cestujúcimi sa nerobia, takže to všetko ostáva v rovine "povedalo sa".
Objektívne sa dajú porovnať len príbuzné vozidlá, ťažko porovnať naftový SOR a plynový Citelis. A aký je to objektívny názor? Kto sa má vyjadriť aby to bolo objektívne? Čo človek, to názor. Jedno viem, že Citelisom zatiaľ nepraskajú rámy ?
ako som čítal teraz tú diskusiu, tak som z toho jeleň. Samozrejme, že si tam SORky odniesli svoje ale napr. sa tam nájdu aj takí čo zatracujú Solaris či Citelis. Neviem teda ako to je čiste objektívne. S Citelismi je v Košiciach spokojnosť či nie? Celkovo po technickej stránke s nimi nie je problém a jazdné vlastnosti sú ok? Z Prešova som počul, že tam už nové Citelisy nechcú, že tam skôr SOR. Rád by som ale počul objektívne názory, nie subjektívne.
Keď si tu už napísal o čakaní na zastávkach, tak minule na L15 sme na zastávke Palackého čakali na semafor smerom k Colnici. Po 4 minutách státia sme sa konečne pohli. No nič by na tom nebolo kebyže pri -10 °C nestojíme s otvorenými dverami ? ?
Tak tu ktosi minule písal, že nádbehy už sú minulosťou. Na KD som si naozaj viackrát všimol, že vozy čakajú na zastávkach v prípade nadbehov na čas odchodu. Dnes som chcel cestovať L19, ale došiel som na zastávku len 2 minúty pred odchodom, tak som ju nestihol, našťastie za ňou idúca L17 išla tiež o 2 (neskôr dokonca 3 minúty) skôr, tak som ani veľmi nemeškal. To keď toto si ten skvelý manažment nedokáže ustrážiť takéto drobnosti, tak potom čo od nich vlastne chceme?
sám vieš, ako to tu je, tak aspoň nezavádzaj. Malé automaty sú zlé, v tom súhlasím. Zato je tu EMtest každý týždeň a nie 2x do mesiaca, niekedy aj častejšie. A iba málokedy neopravia a odídu. Táto problematika je zložitejšia, nebudem ju riešiť na tomto fóre... ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
tom2097