Darmo vysvetluješ. Urobi sa niečo, je to zle, urobi sa to tak ako to požaduju vodiči, je to zle, urobi sa to tka ako to požaduju ľudia je to zle, neurobi s anič je to zle ?
Osobne som toho názoru, že aj súčasná úprava, kedy znamenie dáva len vystupujúci cestujúci, šetrí množstvo zbytočných zastavení na zastávke. Oproti tomu je počet situácií, keď vozidlo zastaví na zastávke na znamenie kvôli tam stojacemu cestujúcemu a on čaká na iný spoj, pomerne nízky.
Filozofovanie o tom, či takéto riešenie je alebo nie je klasickou zastávkou na znamenie je podľa mňa zbytočné - tento model som videl v toľkých mestách, že ho považujem takpovediac za štandardný.
Pre zaujímavosť Ti môžem uviesť dva hlavné dôvody, ktorými obhajovali zmenu interného predpisu v Prešove, keď pred pár rokmi prikázali vodičom zastaviť, aj keď cestujúci nemáva:
1. Ohľaduplnosť k starším ľuďom a iným, ktorí majú problémy so zrakom - množstvo cestujúcich jednoducho dokáže rozoznať číslo linky približujúceho sa autobusu až kým nie je blízko tak, že na zamávanie nie je čas, resp. zastavenie autobusu už nie je bezpečné. Nehovoriac o zhoršenej viditeľnosti v šere a tme.
2. Vnútropodniková obrana voči vlastným vodičom, kde niektorí povyšovali predpis aj nad zdravý ľudský úsudok. Ako príklad bola uvedená situácia, keď zastávka na znamenie stojí v mŕtvej zóne, kde okrem jednej fabriky nič iné nie je a za celý deň tam skoro nikto nenastupuje, okrem jediného spoja, keď v tej firme končí pracovná zmena (napr. niečo ako vaše Valeo). Našli sa aj takí "tiežvodiči", ktorí nezastavili niekoľkým desiatkam cestujúcich na zastávke, lebo ani jeden z davu nezdvihol ruku. Pri sťažnosti sa samozrejme oháňali predpisom.
Ja osobne som za to, že kto vystupuje má zvoniť, kto nastupuje má viditeľne stáť na zastávke. Čiže tak ako v mestách, ktoré som minule menoval a ďalších mnohých, ktoré som nemenoval. Čiže tak ako je to aj v Košiciach.
konečne tu niekto píše, ktorý je mojej mysliacej krvnej skupiny. napísal si všetko tak, ako by som to chcel napísať aj ja a aby tomu rozumeli aj iní. a myslím si, že sa hanbiť dvihnúť ruku na zastavenie, znamená necestovať! touto hanbou som chcel poukázať aj zastavenie taxíka, ktorému pár jednotlivcov nepochopilo, dík...
ale tak uznaj, načo je zastávka na znamenie, keď žiadne znamenie netreba dávať Jasne, môžete tu začať operovať prípadmi, že čo ak nik nestojí na zastávke alebo nikto nie je vo voze a podobne. Ale keď sa raz niečo volá zastávka na znamenie, tak nech sa tam ozaj stojí len vtedy, keď sa dáva znamenie. Potom nemá ani zmysel označovať takto zastávky.
Človek sa najlepšie naučí na vlastných chybách. Ak raz vodič nezastane cestujúcemu, tak daný cestujúci sa poučí a nabudúce dá znamenie. Dvihnúť ruku sa ľudia hanbia, ale označiť si CL, stlačiť tlačidlo "dvere" alebo otvoriť okno vo voze sa už nehanbia? Domnievam sa (a možno sa mýlim), ale najviac proti dvíhaniu rúk boli, predpokladám, dôchodcovia, ktorým sa takto zase ustúpilo.
Re #59013 Peter55: asi sa niekto zariadil podľa hesla "múdrejší ustúpi"
Ja by som povedal, že presne naopak. Jedna vec, čo korešponduje so zvyklosťami aj v iných porovnateľných mestách a samozrejme zas nedobre, lebo v Košiciach musí byť niečo vlastné, originálne, čo inde nemajú.
Čo je nevymyslene a nedotiahnute, nie že by ste boli radi že nemusite dvihať ruky ale ešte mudrujte. To dviahnie ruk sa zrušilo kvoli demencii cestujucich a trucovaniu niektorych vodičov.
Zasa dačo vymyslené a nedotiahnuté, ako to vieme iba v KE, veď je to škoda komentovať a baviť sa o tom. Tak buď by tu byť zastávky na znamenie byť nemali, alebo mali s tým, že cestujúci normálne trocha dvihne ruku, veď je to zastávka na znamenie pána beka. Ostatné riešenia sú prinajmešom divné, polovičaté....tak ale už máme pseudoprestupné linkové vedenie, pseudosamoobslužný systém otvárania dverí, pseudojednotný náter, tak prečo nie aj pseudozastávky na znamenie ? . Skrátka vymysleť, nedotiahnuť. old classics
veď práve to - hoci to existuje už dlhšie, vodiči sa budú, predpokladám, riadiť skôr daným interným nariadením než mestským prepravným poriadkom. Zastavením na zastávke v podstate nič "nepokazia", ale potom mi uchádza zmysel zastávok na znamenie.
Ajtka nevime čo tu riešite keď 60% vodičov PRE ISTOTU zastavi aj na zastavke na znamenie na ktorej nikto nie je a vo voze su 5 cestujuci ktori sedia, šak čo keby dakto vybehol z poza stromu ? ? Ale keď treba počkať človeka ktory dobehuje a jasne ho vidia tak vtedy sa už ponahľaju ? ?
ja som minule menila CP N71 Pri hati, a snažila som sa vodičovi L36 /3327/ naznačiť, aby nezastavoval, ale i tak zastavil...asi som mala radšej ísť mimo priestoru zastávky ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
matway