Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Vladimír #59019:
v podstate máš aj ty pravdu, ale je tu zas to ale! jeden bývalý zamestnanec prišiel z mesta XY domov a dvíha ruku aj keď to nie je zástavka na znamenie, že vraj pre istotu, aby mu dotyčný spoj zastavil, a moja sestra je tiež v meste XY a ak nedá znamenie, tak sa do práce nedostane, aj keby sa sťažovala kde komu. prečo práve KE musia mať priblblé výnimky??? či inde nie sú ľudia slabšie vidiaci? či tam nie je šero, ako u nás? alebo tma, alebo, alebo, alebo? najprv sa niečo blbé napíše od stola a zároveň sa to anuluje, lebo sa jedna babka sťažovala? nad týmto by sa tiež trebalo zamyslieť!
Reply on: Vladimír #59019:
Darmo vysvetluješ. Urobi sa niečo, je to zle, urobi sa to tak ako to požaduju vodiči, je to zle, urobi sa to tka ako to požaduju ľudia je to zle, neurobi s anič je to zle ?
Reply on: TA #59015:
Osobne som toho názoru, že aj súčasná úprava, kedy znamenie dáva len vystupujúci cestujúci, šetrí množstvo zbytočných zastavení na zastávke. Oproti tomu je počet situácií, keď vozidlo zastaví na zastávke na znamenie kvôli tam stojacemu cestujúcemu a on čaká na iný spoj, pomerne nízky.

Filozofovanie o tom, či takéto riešenie je alebo nie je klasickou zastávkou na znamenie je podľa mňa zbytočné - tento model som videl v toľkých mestách, že ho považujem takpovediac za štandardný.

Pre zaujímavosť Ti môžem uviesť dva hlavné dôvody, ktorými obhajovali zmenu interného predpisu v Prešove, keď pred pár rokmi prikázali vodičom zastaviť, aj keď cestujúci nemáva:
1. Ohľaduplnosť k starším ľuďom a iným, ktorí majú problémy so zrakom - množstvo cestujúcich jednoducho dokáže rozoznať číslo linky približujúceho sa autobusu až kým nie je blízko tak, že na zamávanie nie je čas, resp. zastavenie autobusu už nie je bezpečné. Nehovoriac o zhoršenej viditeľnosti v šere a tme.
2. Vnútropodniková obrana voči vlastným vodičom, kde niektorí povyšovali predpis aj nad zdravý ľudský úsudok. Ako príklad bola uvedená situácia, keď zastávka na znamenie stojí v mŕtvej zóne, kde okrem jednej fabriky nič iné nie je a za celý deň tam skoro nikto nenastupuje, okrem jediného spoja, keď v tej firme končí pracovná zmena (napr. niečo ako vaše Valeo). Našli sa aj takí "tiežvodiči", ktorí nezastavili niekoľkým desiatkam cestujúcich na zastávke, lebo ani jeden z davu nezdvihol ruku. Pri sťažnosti sa samozrejme oháňali predpisom.

Ja osobne som za to, že kto vystupuje má zvoniť, kto nastupuje má viditeľne stáť na zastávke. Čiže tak ako v mestách, ktoré som minule menoval a ďalších mnohých, ktoré som nemenoval. Čiže tak ako je to aj v Košiciach.
Reply on: TA #59015:
konečne tu niekto píše, ktorý je mojej mysliacej krvnej skupiny. napísal si všetko tak, ako by som to chcel napísať aj ja a aby tomu rozumeli aj iní. a myslím si, že sa hanbiť dvihnúť ruku na zastavenie, znamená necestovať! touto hanbou som chcel poukázať aj zastavenie taxíka, ktorému pár jednotlivcov nepochopilo, dík...
Reply on: Peter55 #59011:
veď práve o tom som začal diskutovať!!! predpisy a nariadenia, ktoré sa vymykajú zdravému rozumu!
Reply on: TA #59015:
Ako to tak už nejaký ten rôčik sledujem, inak ako pomocou "Múdrejší ustúpi." sa v Košiciach riadiť snáď ani nedá. ?
Reply on: Vladimír #59014:
ale tak uznaj, načo je zastávka na znamenie, keď žiadne znamenie netreba dávať ❓ Jasne, môžete tu začať operovať prípadmi, že čo ak nik nestojí na zastávke alebo nikto nie je vo voze a podobne. Ale keď sa raz niečo volá zastávka na znamenie, tak nech sa tam ozaj stojí len vtedy, keď sa dáva znamenie. Potom nemá ani zmysel označovať takto zastávky.
Človek sa najlepšie naučí na vlastných chybách. Ak raz vodič nezastane cestujúcemu, tak daný cestujúci sa poučí a nabudúce dá znamenie. Dvihnúť ruku sa ľudia hanbia, ale označiť si CL, stlačiť tlačidlo "dvere" alebo otvoriť okno vo voze sa už nehanbia? Domnievam sa (a možno sa mýlim), ale najviac proti dvíhaniu rúk boli, predpokladám, dôchodcovia, ktorým sa takto zase ustúpilo.

Re #59013 Peter55: asi sa niekto zariadil podľa hesla "múdrejší ustúpi"
Reply on: redburger #59012:
Ja by som povedal, že presne naopak. Jedna vec, čo korešponduje so zvyklosťami aj v iných porovnateľných mestách a samozrejme zas nedobre, lebo v Košiciach musí byť niečo vlastné, originálne, čo inde nemajú.
Reply on: redburger #59012:
Čo je nevymyslene a nedotiahnute, nie že by ste boli radi že nemusite dvihať ruky ale ešte mudrujte. To dviahnie ruk sa zrušilo kvoli demencii cestujucich a trucovaniu niektorych vodičov.
Zasa dačo vymyslené a nedotiahnuté, ako to vieme iba v KE, veď je to škoda komentovať a baviť sa o tom. Tak buď by tu byť zastávky na znamenie byť nemali, alebo mali s tým, že cestujúci normálne trocha dvihne ruku, veď je to zastávka na znamenie pána beka. Ostatné riešenia sú prinajmešom divné, polovičaté....tak ale už máme pseudoprestupné linkové vedenie, pseudosamoobslužný systém otvárania dverí, pseudojednotný náter, tak prečo nie aj pseudozastávky na znamenie ? . Skrátka vymysleť, nedotiahnuť. old classics
Reply on: matway #59010:
Videl som interne prikazy a podoobne veci okolo toho a vždy sa tam pisalo, že mate byť ohľaduplny a ľudia ruky dvihať nemusia.
Reply on: Peter55 #59005:
to sa veľmo mýliš chlapče!
Reply on: TA #59007:
podľa mňa sa vodič bude skôr obávať, že mu budú stiahnuté prémie, lebo ako je v DPMK klasika, za všetko môže vodič!
Reply on: Peter55 #59006:
a co ked je v zastavke skor? tak ma ist dalej bez zastavenia a mat nadbeh? ?
Reply on: matway #59002:
veď práve to - hoci to existuje už dlhšie, vodiči sa budú, predpokladám, riadiť skôr daným interným nariadením než mestským prepravným poriadkom. Zastavením na zastávke v podstate nič "nepokazia", ale potom mi uchádza zmysel zastávok na znamenie.
Ajtka nevime čo tu riešite keď 60% vodičov PRE ISTOTU zastavi aj na zastavke na znamenie na ktorej nikto nie je a vo voze su 5 cestujuci ktori sedia, šak čo keby dakto vybehol z poza stromu ? ? Ale keď treba počkať človeka ktory dobehuje a jasne ho vidia tak vtedy sa už ponahľaju ? ?
Reply on: matway #59002:
To si kus pozadu veď ruky nemusia dvihať už od kedy sa zrušili predchadzajuce zastavky an znamenie a od začiatky zavedenia verzie č.2 ?
Reply on: matway #59003:
A taxíky zastavujú na zastávkach taxíkov? Zase musia Košičania riešiť problém, ktorý inde na svete neexistuje, aby sa ubránili zlému brnoblavizmu?
Reply on: Nodes #58999:
tu ma napadol fakt s taxíkom. ak nezdvihneš ruku, tak ti samozrejme nezastaví. nie je to to isté, ale podobné, nie?
Reply on: TA #58998:
novinkou interného nariadenia je, že cestujúci nie je povinný dvíhať ruku!

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.