Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: lavazo #58570:
včera som to už spomínal, že to riadi firma z Prahy a má tak blbý software na tento systém semaforov, že sa to nedá zosúladiť, respektíve by sa aj dalo, ale Košice do toho nesmú zasahovať, takže si musíme počkať na pána Pražáka, aby to dal do kopy, ak vôbec bude počúvať Košičana, ktorý tomu rozumie! a ako my bolo povedané, ručne sa na križovatkách už nedá v rozvádzačoch nič nastavovať...
Reply on: Arksun #58569:
ty nie si košičan??? lebo stodolová nie je pri novej nemocnici, ale pri kauflande!
Reply on: PTI #58568:
Križovatka na N.O. je úplne zlá....hlavne v smere z Južnej triedy....električka, hoci vchádza na zelenú (predpisovo proti hrotu 10km/h) sa nestihne vypratať a už majú chodci zelenú......to je podľa vás bezproblémové????....to isté platí pri odbočení pri Sp.pavilóne od kruh. objazdu na Bardejovskú...električka je v križovatke a chodci už majú zelenú...takže asi to také dokonalé nie je ako píšete vy.......a potom dôjde k nehode a začnete so svojimi teóriami ako jeden išiel na červeno-oranžovú a druhý na zeleno-oranžovú...:-(((((((
PTI - kedy sa konečne upravy interval na križovatke pri Novej Nemocnici smer od Stodolovej do ľava na Amfiteater????? Je podľa vas normalne keď tam v čase špičky stoji autobus 10 minut??? kym prejde cez križovatku,a kolona je od križovatky až po zastavku Stodolova??? Cez zelenu do ľava ked nespia vodiči prejdu maximalne 4 vozidla ? ? To iste križovatka Spoločensky pavilon,od Moldavskej odbočenie smer DPMK.Na zelenu prejdu 3 vozidla ? ? .
Reply on: jt #58555:
Semafóry na Námestí osloboditeľov - kapitola sama o sebe: po 25 rokoch sa tu konečne vymenil radič BDE za Siemens, tým sa zabezpečí spoľahlivosť riadenia križovatky vrátane koordinácie celého centra. Riadenie križovatky sa už pripravilo na nový stav - riadenie iba južnej časti križovatky, ktoré bude definitívne spustené pri dokončení Auparku a komunikácií - protismer východ - západ, vrátane ľavého odbočenia do Južnej triedy, odbočenie doprava od Štúrovej do Južnej triedy, prejazd Južnou triedou cez dnešné rampové parkovisko smer hotel Strojár. Súčasne sa cez staré pôvodné káble vrátane provizórnych vzdušných zapojila dočasne do riadenia aj severná časť križovatky, ktorá sa v lete zruší - bude tam iba pešia zóna s MHD. Tak isto sa zruší semafór pre peších pred Dargovom a odpojí sa priechod pre peších Fejova - ten bude súčasťou riadenia križovatky Štúrova - Fejova - Mojmírova.
Na dnešnom riadení sa predĺžil smer z Južnej triedy pre IAD, doplnila sa blikajúca zelená, pre električky v severnej časti sa muselo upraviť riadenie, nakoľko sa zrušilo tzv. trojstavové riadenie električiek, ktoré by bolo iba dočasné a zvyšuje cenu radiča minimálne o jednu tretinu. Preto sa riadia už aj električky od Dargova dopravným návestidlom. Pobehovanie chodcov na červenú - niekto to tu písal - je to bežný jav na mnohých križovatkách, normálny chodec ktorý si váži svoj život a zdravie, prechádza disciplinovane na zelenú. Prejazd električiek križovatkou - zo smeru Južná trieda je bezproblémový, až bude výhybka preložená pred križovatku, tak nebude už čo riešiť - medzi pomníkmi už signalizácia pre smery Dom umenia, resp. Želstanica nebude. Zo smerov Štúrova, resp. Želstanica sa električky riadia dopravnými návestidlami, tam robí problém signalizácia pri Hiltone (ale to je už stará záležitosť) - na túto dlhú zelenú pre IAD musíte zabezpečiť dodržanie medzičasov v prípade, že v poslednej sekunde zelenej tu bude do križovatky vchádzať električka - a to je to hluché obdobie 14-17 sekúnd, keď všetci majú červenú, vrátane chodcov. Riadenie električiek v celej križovatke je urobené tak, že v jednom cykle prejdú celý dopravný uzol zo všetkých troch smerov. Je potrebné si uvedomiť, že pred výmenou radiča bolo riadenie križovatky riešené v koordinácii po Štúrovej pre rýchlosť 60 km/h, hoci už rok platí 50-tka v meste, a teraz sa upravil signálny plán tejto križovatky na koordináciu 50 km/h - preto došlo k posunu svietenia zelenej na Štúrovej a tým nutnej úprave riadenia električiek. Preto sa vytvoril niekoľkosekundový odsun zelených medzi elekričkami na severnej časti križovatky a prejazdom Štúrovou do Južnej triedy. A samozrejme s tým boli poposúvaní aj chodci - to pre tých, ktorým chýba koordinácia oboch častí križovatky z hľadiska chodcov. Verím že ako vysvetlenie to postačuje, je tu dosť rozumných čitateľov, ktorí to určite pochopia, že je to momentálne to najoptimálnejšie riešenie riadenia križovatky - a ozaj dočasne do času, keď DPMK začne rekonštrukciu električkovej trate na NO vrátane zdvojenej koľaje a presunu výhybky na Južnú triedu.
Reply on: Peter55 #58559:
O 23,00 hod vypína CSS križovatky Námestie osloboditeľov /riadiaci radič pre koordináciu/ a tým sa stráca koordinačný impulz pre križovatku na Palackého, ktorá myslím vypína až o polnoci. A trvá to jeden celý cyklus, kým táto križovatka prejde z podriadeného koordinovaného režimu do izolovaného riadenia - takže vtedy na cca minútu zastaví riadenie v prvej fáze a drží zelenú. A to je tento prípad "zaseknutia" semafórov.
Reply on: Furčan #58563:
Ktorý priechod ? Pod furčou sa myslí ten pri leteckej akadémii - Vo výmoli ?
Reply on: TA #58560:
Keby ostala svietiť z Kuzmányho pravá odbočka spolu s rovným smerom, tak by boli obidve zelené iba 11 s. Takto má pravé odbočenie o tri sekundy viac - 14 s, čo znamená zvýšenie priepustnosti tohto odbočenia o cca 80 áut za hodinu - a to je kolóna dĺžky 500 metrov. Bohužial, na týchto najzaťaženejších križovatkách v centre sa v signálnom pláne prepočítava viac alternatív, a vyberá sa ten, ktorý má v požadovanch dopravných smeroch najdlhšiu zelenú. A chodci sa potom doplňujú do časových medzier v tých fázach ku nekolíznym dopravným skupinám. Tu ozaj je prvoradá priepustnosť križovatky z hľadiska IAD, zabezpečenie koordinácie a chodci sú riešení až následne. Inak to radenie z Kuzmányho by malo byť ešte dlhšie, rokuje sa s DPMK o premiestnení zastávky električiek ku maďarskému gymnáziu, a v pláne je rozšírenie vstupu do križovatky aj z ulice Žižkovej tak, že tu budú tri zaraďovacie pruhy, pre každý smer samostatne. A budúci rok by sa mala riešiť križovatka pred parkovacím domom a nové zastávky ED a A-TD pred Steel arénou aj s priechodmi pre peších.
Reply on: matway #58557:
Aj L34 - Hala cassosport - zastávka na znamenie. Už aj konečné zastávky sú na znamenie? Alebo žeby aj iná linka začínala na Hale cassosport? ? ?
Reply on: PTI #58552:
Kedy vybavíte semafor pod furčou? Chodí stamať kopu študentov a aj pracujúcich, nieje tam ani len obmedzena rýchlosť.
Reply on: COMFORT #58561:
Tescosemafor mal mat jednoznacne preferenciu ED, tu neni o com. To s tymi chodcami beriem, uz aj minule si sa ich zastaval. Jednoznacne sa tu haja zaujmy IAD, vsetko ostatne je bokom.

Re #58560 TA: "vyhoda" spociva v tom, ze ED ma opat menej casu na prejdenie vzdialenosti od zastavky Krajsky sud - Hlavna posta, aby stihla nasledny signal od zastavky Hlavna posta - Radnica a necakala cely cyklus a nezvysovala si meskanie. Tak ako na NO, tak aj tu na to doplatila len ED.
Reply on: 280 #58556:
Na tom jedinečnom Tescosemafore chodí 90% chodcov na červenú, pretože masy ľudí z Tesca s taškami a do Tesca prejdú jeden pruh a viac ako minútu čakajú na tom malom ostrovčeku na druhú zelenú, teda perfektný súlad aj keď viem, že ide hlavne o autá, ktoré na jedno sprosté odbočenie v smere z mesta do Tesca čakajú fest dlhú dobu...

Mimochodom, dnes som na vlastné oči videl, ako policajná hliadka číhala a zastavila a poučovala chodca, ktorý išiel na červenú.
Reply on: PTI #58552:
dúfal som, že sa k tomu vyjadríte. Časy som presne nestopoval, vychádzal som z každodennej skúsenosti. Takže: nepísal som, že svietili spoločne, ale svietili aspoň pre 1 smer chodcom tak, že sa pri prechádzaní cesty bežnou chôdzou nemuseli zastaviť uprostred križovatky. Teraz sa to už nedá (o to mi išlo v predchádzajúcom príspevku).
Čo sa týka priechodu v smere severozápadný roh < - > severovýchodný roh: naozaj tu svietia signály voľno rovnako ako predtým? Kde sa potom nabral "nový" čas pre voľno chodcom, ktorý sa v súčasnosti stratí tým, že autá v smere Kuzmányho - > Štúrova a Kuzmányho - > Žižkova nemajú voľno naraz po celú dobu? Načo bolo dobré takto upraviť tieto 2 smery? Nebolo by výhodnejšie pôvodne nastavenie CSS, keď mali voľno oba tieto smery naraz?
Alebo opýtam sa úplne stručne: v čom spočíva výhoda súčasného nastavenia oproti pôvodnému ❓
Reply on: PTI #58552:
Sice to nesuvisi s temou ale včera okolo 23:00 sa zasekli semafory na križovatke Palackeho Jantarova, to riadi ten novy radič ? Ostala zelena od NO a ostatne smery červena..
Reply on: TA #58551:
upresním tento nezmysel, že to vykonáva a upravuje pražská firma a na nastavenie nemá košická oprávnenie, takže to čo tu píšeš je hádam v celých Košiciach! pripadá mi to ako s s emtestom! spustiť nedoriešené a odísť!
L19-Cassovar- zastávka na znamenie??? ? to je dobré...
Reply on: jt #58555:
jasne, ze upravia - je to docasne riesenie (a najdlhsie trvaju docasne riesenia ? )

Chodci VZDY chodili, chodia a budu chodit na cervenu, chodec nerozlisuje ci ma zelenu alebo cervenu. Slovensky, neuvedomely chodec nie. Cest vynimkam. Na cervenej stoji jedine vtedy ak na druhej strane cesty stoji policajt.

Ad semafor na NMM, dufam, ze sa bude zapinat aj cez vikendy, sviatky od skoreho rana do neskoreho vecera. Bude mat vyznam asi taky ako "Najdolezitejsi semafor v meste" - Tesco semafor nad Jazerom. Aj ked su uz vsetky semafory v meste vypnute, na ovela, oooovela dolezitejsich krizovatkach, "Tescosemafor" nie, ten funguje takmer nonstop. Takze dufam, ze aj ten na NMM bude v sobotu ci nedelu rano riadit toho jedneho chodca a auto, ktori aj tak odidu na cervenu...

Ad semafory na NO - ked tam nezramuje tych na cervenu pobehujucich chodcov daka elektricka tak auta vychadzaujce od Dargova urcite, pretoze takmer ani jeden _nestoji_ na tej STOPke.
Reply on: Nodes #58554:
Presne to som chcel poznamenať. Zmenený interval na Námestí osloboditeľov je príšerný. Doteraz to fungovalo aspoň tak, že už keď nebola preferencia hromadnej dopravy, tak boli rozumne nastavená jednotlivé signály voľno pre každý zo smerov a chodci prešli plynulo od Hiltonu/Dargova na Južnú triedu/južnú stranu Štúrovej. Teraz napríklad električky zastavujú medzi pomníkmi, chodci prichádzajú k semaforom keď majú zelenú autá a podobne.

Aký to malo význam, vážený pán Titl? Upravia sa adekvátne intervaly na tomto uzle?
Reply on: Kari #58553:
Myslim, ze po novom nastaveni zelenej na CSS na Namesti osloboditelov sa aj u mna zvysi frekvencia prechadzania cez cestu na cervenu.
Reply on: PTI #58552:
MMM bola zapnutá kvôli chodcom??? Jednak sa na rozdiel od minulých dní zase tvorili kolóny, ktoré sa prenášali až na kruháč, jednak veľmi krátka zelená po dlhej červenej pre chodcov na križovatke Hlavná - Bačíkova - Továrenská (na východnej strane Hlavnej) spôsobuje, že 95% chodcov chodí aj tak na červenú.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.