Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: TA #58551:
Nemám rád, keď tu niekto píše nezmysly a nepravdy. Takže vážený TA - pred úpravou CSS svietili v 90-sekundovom cykle tieto dva priechody 56s a 8s, a nie spoločne, ale s medzerami medzi zelenými 11 a 15 s. Dnes po novom svietia zelené v dĺžke 57s a 8s - takže presne rovnako, ak opomenieme o jednu sekundu dlhšiu zelenú na priechode od Žižkovej. No a naviac majú 7 sekúnd spoločnú zelenú. To je za a). A za b) - čím majú byť chodci v tomto prípade ohrozovaní na stredovom ostrovčeku, ktorý súčasne tvorí električkovú zastávku, a zo strany ochranného ostrovčeka v smere od križovatky nič nejazdí ? Maximálne ich môže ohroziť električka, ktorá sa tu vykoľají.
A MMM bola zapnutá kvôli chodcom - bohužial v Košiciach nikto nevie - vrátane vodičov autobusov DPMK - že chodci majú prednosť na priechode pre peších.
Takže nabudúce pre TA a podobných mudrlantov- nepíšte tu nezmysly.
Dnes som si 1.-krát po dlhej odstávke všimol zapnutú CSS na Nám. MMM. Určite to urobilo radosť mnohým vodičom električiek.
Nedá mi tu nespomenúť aj "skvelé" nové nastavenie CSS na križovatke Kuzmányho - Štúrova - Žižkova. Po zriadení nového pravého odbočovacieho pruhu v smere Kuzmányho - > Štúrova sa CSS prestavila tak, že teraz namiesto plynulého prechodu v smere juh - > sever cez križovatku musia chodci čakať na ostrovčeku zastávky. Najprv som si myslel, že to bolo nutné kvôli predĺženiu signálu voľno pre nový pruh, ale nie je to tak. Autá majú rovnako dlhé signály, nijako si nepomohli, ale chodcom sa zhoršil prechod križovatkou (nehovoriac navyše o tom, že tým sa skrátil 1. signál voľno chodcom v smere západ - > východ na severnej strane križovatky). Asi sme sa ešte nepoučili z toho, že chodci sú v nebezpečnejšej situácii, keď stoja na ostrovčeku v križovatke, než keď čakajú na chodníku. Opäť raz ďalší príklad toho, že v tomto meste sa robí všetko pre to, aby sa urobilo napriek MHD, cyklistom aj chodcom, hoci aj vtedy, keď to nijako nepomôže IAD.
Reply on: Tambus4501 #58546:
Vieš čo znamena, keď ti niekto niečo odporuča? Tak tu nemudruj.

Neviem či vas zabije že divhnete tie laby ?
Reply on: romeo #58538:
Zastávka na znamenie pre električku Zimný štadión, najmä v smere jazdy k súdom, teda dole kopcom je ozaj dobrý nápad....
Reply on: Jack37 #58547:
V manuáli sa jasne píše, že má zdvihnúť ruku a nie mávať. ?
Vodič si tak určite myslel, že máva vnučke na opačnej strane cesty. A možno mával tak intenzívne, že ho bolo vidieť rozmazane, takže ani nebolo možné identifikovať, či vôbec stojí. ?
Reply on: Tambus4501 #58546:
Stalo sa aj že dotyčný stál a aj mával ako o dušu a aj tak nezastal
Reply on: TA #58545:
Narážal som na to že stojíš na viditeľnom mieste ale nedvihneš ruku a vodič ti nezastaví lebo šak ti odporúčali dvihnúť ruku ? ? ?
Reply on: Tambus4501 #58543:
zdvihnutie ruky je len odporúčanie, takže stačí stáť. To, že na viditeľnom mieste, považujem za normálne. Nebudem sa predsa skrývať. V súvislosti s týmto by som ale otrepal o hlavu dotyčnej osobe všetky zastávkové prístrešky, ktoré majú reklamný panel umiestnený tak, že nevidieť do a zo zastávky na cestu do protismeru.
Reply on: AAA #58534:
vo všeobecnosti áno, je to luxus. Ale zoberme si teraz náš konkrétny prípad. Kde by si umiestnil ďalšiu zastávku na trati? Posledná na ŤHC by bola pred Metrom, následne terminál Sever a potom až Staničné námestie. Jediné ako tak vhodné miesto by mohlo byť na úrovni Masarykovej.
Reply on: TA #58541:
Cestujúci stojaci na zastávke musí stáť tak, aby ho vodič pri vchádzaní do zastávky videl. Odporúčame cestujúcim zdvihnutím ruky dať znamenie vodičovi o úmysle nastúpiť do vozidla. Takže si vyber buď sa postavíš tak aby Ťa vodič videl alebo aj dvihneš ruku. ? ? ?
Reply on: TA #58541:
Áno ale v ozname píše, že sa odporúča postaviť sa na viditeľné miesto a pre istotu pozdvihnúť prednú labku.
Reply on: romeo #58538:
podľa mňa by nevadilo, ak by hoci aj všetky zastávky boli na znamenie. To je fakt taký veľký problém stlačiť 1 tlačidlo?
V prípade nastupujúcich by mohlo platiť, že akonáhle niekto stojí na zastávke, bus musí zastaviť. Teraz to je tiež tak ❓
Reply on: Peter55 #58539:
je tam škola a či idem tadiaľ naobed,ráno či popoludní stále minimalne 10-15 ľudí ide..neviem ako večer,ale od rána do neskoršieho popoludnia je dosť využívaná
Reply on: romeo #58538:
Ano hronska je frekventovana zastavka kde vystupuje minimalne 5 ľudi vždy ? ? Možno tak v špičke, inak nie.
zbytočne riešite,kým tu budeme my,žiadna trať sa nepostaví ? skôr nechápem niektoré zastávky na znamenie,tam kde treba niesú,a naopak...zastávka na znamenie by sa hodila napríklad pre električky na zastávkach zimný štadión a krajský súd..zas nezmysel je zastávka na znamenie Hronská..myslel som si,že zastávky na znamenie majú byť tam,kde nenastupuje/nevystupuje veľa ľudí a nie naopak. Na Hronskej som ešte nezažil aby tam nik nešiel,nuž ta teraz sa tam bude stále vyzváňať ?
Zobuďte sa ? ?
Reply on: KVKV #58500:

"Je to rozhodne rozumnejší návrh, než hlúpe trate na letisko a THC, ktoré nič nevyriešia."

Mne sa na tomto celom projekte "páči" to, že na jednej strane sa tu projektujú často megalomanské projekty v snahe ohúriť verejnosť (aké to bude super-bomba-špica) avšak s minimálnym prínosom pre ňu (naopak s maximálnym prínosom pre spriaznené stavebné firmy), ale na druhej strane máme neporiadok na domácom stole. To však tých, ktorí sa na tento projekt upäli už asi nezaujíma. Lenže dokým sa toto "integrované dopravné čudo" postaví a spustí (termíny sa "záhadne" posúvajú), je tu nejaká doba počas ktorej sa musí fungovať a počas nej sa bude diať čo? Budú Koriďáci otĺkať obyvateľom sídliska Ťahanovce o hlavu, aby ešte toľko vydržali (veď už toľko vydržali), že už to bude? A keď nevydržia? Lebo mne tu chýba nejaké systémové riešenie čo medzi tým sa hodlá robiť. A vymyslel ho vôbec niekto?
Už keď sa bavíme od ED na KVP, viesť ju tam cez LVIII by bola blbosť. Omnoho lepšie by bolo ju napojiť od Novej nemocnice s otočkou pri Drabovej. A po vybudovaní trate od NMM priamo na SN by sa kľudne mohla zrušiť L19. L36 od Sokolovskej presunúť na Popradskú do OC Optima a L34 tiež ukončiť pri OC Optima. L17 zrušiť a voľnú kapacitu vraziť do L15 so zachádzkou na SN. Potom ešte vybudovať TD z Nad jazerom do SN ako náhradu za L19 a zatrolejovaním Ťahanoviec nahradiť L27.
Reply on: TA #58527:
Nie je trochu luxus budovať električkovú trať, ktorá má v intraviláne zastávku v priemere každých 1, 75 km?
Reply on: gabo5607 #58532:
Šaca sa už riešila, že by to bolo príliš nákladné, a výstavba trate do mestskej časti s relatívne malým spojov denne by sa splácala možno ešte 20 rokov kým by na seba vôbec zarobila... Taká trať na Ťahanovce alebo spomenutý L8 by na seba zarobili iste rýchlejšie, nejakých možno 5 rokov

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.