Reply on: gabo5607 #55942:
K tomuto musím povedať, že v Nitre som sa presvedčil, že v jednoduchosti je krása. Tam na odlíšenie celodennej a trhanej služby používajú pomlčku (celodenka) a lomítko (trhaná). Čiže vodič nič nemusí vedieť naspamäť a stále je to jednoduché, napr. 15-1, 15-2, 15/3, 15/4. V žiadnom inom meste som to takto označovať nevidel a napriek tomu sa mi to zapáčilo na prvý pohľad.Re #55943 S499.1023: Len pre zaujímavosť, posledných pár rokov šifrujú posolstvá o povahe služby aj do čísel služieb v Prešove. Klasické číslovanie (4/1, 4/2...) tam nahradili veľmi svojským číslovaním, kde pred lomítkom je trojčíslie, ktoré udáva trakciu (autobus, trolejbus), typ vozidla (štandardný, kĺbový) a typ linky (celodenná, špičková, len ranná, iná, nočná). Preto sa netreba čudovať, keď Ti prešovský vodič povie, že zajtra robí 121/16, čo je inými slovami šestnásty voz zo skupiny trolejbusov (1xx) kĺbových (x2x) celodenných (xx1). Zaujímavé je, že číslo linky, na ktorej služba premáva vôbec v jej čísle nie je obsiahnuté vzhľadom na skutočnosť, že už takmer neexistujú služby, ktoré by neprejazdovali a u niektorých sa ani nedá určiť "hlavná linka".
RDZ 50
Dopravný podnik mesta Košíc
Výlukový rozkaz č. 3/1977
Na základe požadavky Technického úseku – US a OoZP za účelom výmeny izolátorov na stožiaroch 22 kV vedenia pre MR F – G sa uskutoční výluka na rýchlodráhe v úseku Moldavská cesta – Vstupný areál VSŽ nasledovne:
1. Začiatok výluky: Dňa 9. 8. 1977
2. Ukončenie výluky: Dňa 12. 8. 1977
3. Doba konania výluky bude vždy od 8.00 – 12.00 hod.
4. Dopravné opatrenia:
Výluka sa zabezpečí postupným vystriedaním jednej električky dvoma autobusmi, ktoré sa za zapájajú v utorok – piatok zo Vstupného areálu VSŽ nasledovne:
V službe č. 406 sa zapoja autobusy s odchodom od VA VSŽ o 7.30 hod.
V službe č. 404 sa zapoja autobusy s odchodom od VA VSŽ o 7.30 hod.
V službe č. 402 sa zapoja autobusy s odchodom od VA VSŽ o 8.00 hod.
Spiatočné električky sa zapájajú nasledovne:
Služba č. 404 o 12.00 hod.
Služba č. 402 o 12.30 hod.
Služba č. 406 o 12.40 hod.
Autobusy na uvedenú výluku budú zabezpečované z autobusovej prevádzky Šaca.
5. Úkony pre vedúcich prevádzok
a) Vedúci autobusovej dopravy zabezpečí:
- pristavenie 6 autobusov
- oboznámenie dopravných zamestnancov s opatreniami
- vyhotovenie smerových tabúľ na autobusy linky R1 a R3
- vyhotovenie 8 kusov informačných tabúľ na zastávky Pereš, Poľov, Ľ. Dvor a Hydrostav o rozmeroch 20 x 45 cm s nápisom „Náhradná autobusová doprava premáva od 7.00 hod do 12.30 hod.“
b) Vedúci elektrickej dopravy zabezpečí:
- oboznámenie dopravných zamestnancov opatreniami
c) Vedúci dispečerského riadenia zabezpečí:
- riadenie a kontrolu počas výluky
- oboznámenie zamestnancov s opatreniami počas výluky
- vyvesenie ako aj stiahnutie informačných tabúľ na zastávkach Pereš, Poľov, Ľudvíkov Dvor a Hydrostav v oboch smeroch
- vypnutie ako aj zapnutie prúdu v úseku Moldavská cesta – Vstupný areál VSŽ podľa bodu 2.
Košice, dňa 8. 3. 1977
Ing. Igor R e i p r i c h
riaditeľ podniku
...alebo to bolo omyl a správny dátum vydania mal byť 3. 8. 1977?? ... pravdu sa už asi nedozvieme... ?