Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Vladimír #55050:
Samozrejme že nie a vy to dobre viete, ako som to myslel, že je potrebné previezť cestujúcich z bodu A cez B do C. Interval sa stanoví tak, aby bol uspokojený každý potenciálny cestujúci a to tak, aby nestál na jednej nohe na schodíkoch vozidla. A ten počet cestujúcich na iks profiloch v meste má DPMK odsledovaný, prieskumy si robia prakticky nonstop. Ak vyjde požiadavka na 8-minútový interval, tak treba 8-minútovú linku. Ak stačí 30-minútový, tak 30 minút. Ale nie všade a na všetko 12, resp. 15, resp. 20 lebo to treba prekladať na 8 miestach - už sa opakujem. Áno, aj 30 minútový špičkový interval je interval, v rannej špičke je to 7-8 spojov, čo je ponuka 500 až 1000 miest a to nie je málo. A ešte jeden poznatok z mnohých miest v zahraničí - v normálnych DP sa sieť nosných liniek nemení, predávajú sa aj linkové mesačníky - platné len na vybratú linku. A DP má perfektný prehľad o týchto linkách, najmä to, koľko abonentov tá-ktorá linka má. A ak majú na nejakú linku predaných pravideľne 500 mesačníkov, tak do nej určite nebudú babrať. Nuž ale v Košiciach si počítajte ďalej svoje preklady a nas*erajte stále viac a viac cestujúcich svojimi experimentami....
Reply on: Vladimír #55049:
áno viem. Tým som len chcel povedať, že toto možno za určitých okolností zanedbať.

Ak by si posunul z Palackého L10, stalo by sa aj toto:
* rozbitý preklad 6+10 na úseku NO - Spoločenský pavilón -> posunúť L 6 a L 9
* rozbitý preklad 10+34 v úseku Spoločenský pavilón - Luník VIII -> oželieť, aj tak je len víkendový a okrajový
Ak by sa mali posunúť o príslušné minúty aj L6 a 34, tak:
* rozbitý preklad 6+9 na Triede SNP -> posunúť L 9 (v tom problém nebude, keďže na L 9 už nie sú viazané ďalšie linky (snáď jedine pri VSS L 4 cez víkend)
* zrušená nadväznosť 34>36 na KVP -> oželieť, aj tak je len víkendová
Ak by sa posunula aj L36, tak:
* rozbitý preklad 19+36 medzi KVP a NMM -> posunúť, aby sedel preklad

Ak by si posunul od HM Tesco L36, stalo by sa aj toto:
* zrušená nadväznosť 36>34 na KVP -> oželieť, aj tak je len víkendová
* rozbitý preklad 19+36 medzi NMM a KVP -> posunúť, aby sedel preklad
Ak by sa mala posunúť o príslušné minúty aj L34, tak:
* rozbitý preklad 10+34 na úseku Luník VIII - Spoločenský pavilón -> oželieť, aj tak je len víkendový a okrajový
Ak by sa zase posunula aj L10, tak:
* rozbitý preklad 6+10 na úseku Spoločenský pavilón - NO -> posunúť L 6 a L 9
Ak by sa posunula aj L6, tak:
* rozbitý preklad 6+9 na Triede SNP -> posunúť L 9 (nadväznosť s L 4 pri VSS je otázna)

otázky:
1. na čo je viazaná L 19? (prípadne čo by sa stalo, ak by bola zavedená nadväznosť L 34 na L 19 po všetky dni vrátane víkendu?)
2. čo mi ušlo?
Reply on: PTI #55047:
Ak mám teda Váš príspevok chápať tak, že najlepšie je mať odvšadiaľ všade priamy spoj raz za polhodinu a nič s ničím nekoordinovať, tak potom musím konštatovať zásadnú názorovú nezhodu.
Reply on: TA #55046:
Už sme si to vysvetľovali a ja som si vtedy myslel, že aj vysvetlili. V niektorých prevádzkových režimoch sa na KVP na L34 viaže L19 namiesto 36. Je to z dôvodu pravdelného intervalu na úseku Luník VIII - Spoločenský pavilón.
Reply on: Peter55 #55044:
Áno, písal som konkrétne o víkende, keďže som to pochopil tak, že aj Ty máš na mysli víkend.

O význame koordinácie L10+34 medzi Spoločenským pavilónom a Luníkom VIII môžeme polemizovať presne tak ako o význame nadväznosti L10 na príchody L15 na Palackého od Furče. Jedno i druhé má svojich žiadateľov.
Reply on: Vladimír #55042:
A presne toto je príklad toho, že filozofia vytvárania linkového vedenia v košickej MHD je chorá. Navrhujú sa tu cestovné poriadky nie preto, aby sme vozili cestujúcich z okolia bodu A cez bod B do okolia bodu C, ale v Košiciach sa musí päť liniek prekladať so šiestimi ďalšími na siedmych rôznych prestupových bodoch. a to je celé choré, najmä keď autobusy nemajú prakticky žiadny samostatný BUS pruh a chytajú meškanie na prvej križovatke. Presne tu Vladimír predostrel to, ako sa môžu zostavovať cestovné poriadky na železniciach, ale nie pre AD a TD na tak zaťaženom komunikačnom systéme ako je v Košiciach. Práve tieto vaše násilné koordinácie na papieri v skutočnosti môžu fungovať maximálne na 20% a výsledok - 80% cestujúcich to vôbec nepocíti, polovica z nich nadáva, a zbytok pomaly ale isto prestáva jazdiť MHD a zaťažuje plné komunikácie zo sídlisk s IAD.
Reply on: Vladimír #55042:
nechcem, aby to vyznelo podrypujúco, ale " zrušená nadväznosť 36>34 na KVP" je okrem víkendov zrušená už teraz, keďže neexistuje
Reply on: Peter55 #55043:
Ale v smere z Optimy je to takmer ideálne. Príchod L10 na NO: 01 21 41 a odchod L15: 06 26 46. ?
Reply on: Vladimír #55042:

"* rozbitý preklad 10+34 v úseku Spoločenský pavilón - Luník VIII "

Fakt dlhý a däležitý úsek ? ? ? ?

Inak to si pisal o vikende?
Reply on: jt #55041:
Chapem, že treba koordinovať, ale čo treba koordinovať na tekj 10ke cez vikend? Podľa mňa prave ten prestup L10 a L15, obidve idu z velkych sidlisk a k nakupnym centram, takže toto podľa mňa pohnojili na plnej čiare. ?
Reply on: Peter55 #55038:
"Neviem čo im branilo v tom posunuť napr tu 10... alebo 36ku..."

Ak by si posunul z Palackého L10, stalo by sa aj toto:
* rozbitý preklad 6+10 na úseku NO - Spoločenský pavilón
* rozbitý preklad 10+34 v úseku Spoločenský pavilón - Luník VIII
Ak by sa mali posunúť o príslušné minúty aj L6 a 34, tak:
* rozbitý preklad 6+9 na Triede SNP
* zrušená nadväznosť 34>36 na KVP
Ak by sa posunula aj L36, tak:
* rozbitý preklad 19+36 medzi KVP a NMM


Ak by si posunul od HM Tesco L36, stalo by sa aj toto:
* zrušená nadväznosť 36>34 na KVP
* rozbitý preklad 19+36 medzi NMM a KVP
Ak by sa mala posunúť o príslušné minúty aj L34, tak:
* rozbitý preklad 10+34 na úseku Luník VIII - Spoločenský pavilón
Ak by sa zase posunula aj L10, tak:
* rozbitý preklad 6+10 na úseku Spoločenský pavilón - NO
Ak by sa posunula aj L6, tak:
* rozbitý preklad 6+9 na Triede SNP

Ja viem, že som Ti nepomohol, ale položil si otázku a toto je odpoveď 🙂
Reply on: Peter55 #55039:
V tom máš pravdu. 20´ je na sedlo málo. Aj keď je tých liniek viac, čím väčší je ich počet, tým ťažšie sa koordinujú a prekladajú, keďže sa s inými linkami stretávajú viackrát a skoordinovanie na jednom úseku spôsobí nepomer inde. Preto treba výrazne menej liniek so silnými intervalmi a vhodnými podmienkami na prestupy (ideálne na hrane, prípadne na jednom nástupnom ostrovčeku).
Reply on: Bogyo #55019:
Keď budem mať nejaký ten týždeň čas a zistím si všetky čísla, tak veľmi rád. Ale aj bez toho by som nevypustil žiadnu z podobných hlúpostí, ako si to urobil ty.
V špičke mame luxusne intervaly a môžeme si vyberať akym busom pojdeme ale v sedle čakajme - ak nam na tu ulicu autobus vôbec ide ? ?
Reply on: PTI #55037:
Neviem čo im branilo v tom posunuť napr tu 10 tak aby THC aj Furča čakala rovnako na "svoj" spoj. Alebo tu 36ku pri Tescu.
Reply on: Peter55 #55033:
To nie je možné že to experti z DPMK tak dobabrali, veď to pripravovali viac ako rok ! A použili na to aj výsledky rok starého prieskumu dopravy. Ak sa nemýlim, práve GR zaujal sčítací bod pri Novej nemocnici a tam zistil, že 18-tka jazdí v sedle absolútne prázdna. Takže ju zrušili a tým vyšli v ústrety cestujúcej verejnosti. No a doladiť tie zvyšné CP bola pre kompetentných už hračka ....
Reply on: Peter55 #55035:
Ak nie viac.
Reply on: Nikoliatko #55034:
Ta stoji 500m od Optimy, ak mam isť cez semafor tak 600.
Reply on: Peter55 #55029:
od Darg. hrd. Miestny úrad chodí 20 🙂
Ďalšiu perličku som objavil ?
Trolejbusy cez vikend maju prichod k Tescu na 6, 16, 26, 36, 46, 56 a hádajte kedy ma odchod L36 ??? No neboli by sme v KE ak by nešla o 2 minuty skôr a to na 14, 34, 54 ? ?

A to mi tu ešte niekto chce vyhadzovať na oči, že miesto L18 mam cez vikend L36 ???? !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.