Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Dispecer: mam 2 otazky na teba. Kolko mas rokov? Podla mna neakych 12 - 13.
Inac vies o com tliachas? Vies co to vlastne je? Je to digitalny hlasic BUSE 200, ktory je v kosiciach od roku 1997. Takze neobjavil si ameriku kolombo 😛 . A este detail, v anakonde nizkopodlagovej, je tych reproduktorov kusok viacej.
Keď chcete si ten článok prečítať, tak pod ,,... upozornil na trolejbusovou obdobu této stránky." sa nachádza názov ,,Další podstránky:". Pod tím si nájdite ,,Vozovna, ústřední dílny a pár technických zajímavostí" a kliknite na to. Zobrazia sa rôzne články. Nájdite si článok, ktorý má názov ,,Akustický informačný systém pro nevidomé" a môžete čítať. ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ☺ ? ? ? ? ? ? ? ?
Nevšimli ste si na 517 a 521 informačný systém pre nevidiacich??????? Nachádza sa vpredu nad prvými dverami. ? ? ? ? ?

Tu máte fotku, ktorá vám to potvrdí: http://imhd.sk/ke/index.php?w=372f2833232930ef392b342f26ea&styl=8&typ=kt8d5&no=22&id=27302aeef1f222f7f1f525

A článok o tom:
http://tramvaje.plzenskamhd.net/index.htm ? ? ? ? ?
Reply on: SOLARIS MANIAK #5052:
Máš aj fotky?
Reply on: Vladimír #5086:

V prvom rade jedna nepríjemná správička. Z tech. dovodov sa asi odmlčim na nejakú dlhšiu dobu. Ale určite sa vrátim!

Na R2 som si spomenul viď "5085".
Intervaly som nikdy velmi nedokumentoval , nepatrím medzi cépéčkárov-hobbystov. Ale sú užitoční.

L2 nemožno brať ako skrátenú verziu inej linky, vždy mala funkciu doplnkovej spojovacej linky medzi hlavnou a okružnou traťou. L2 a 4 sú najstabilnejšie tram.linky až na zmenu-preložku na Kuzmányho. L2 je vo svojej trase už od r.1946.
Reply on: KVKV #5059:


Mas pocit, ze ak si to povieme tu, tak to tak robi aj DPMK? Vyraz "bahozova" je len akymsi poznavacim znamenim vozidiel, ktore su po prehliadke a schopne samostatneho fungovania. Ak by si tie vozy poznal, tak by si vedel, ze od vozov bez prehliadky maju aj kopu inych rozdielov, ktorymi pocas nej presli a DP ich podla stupnov obnovy a najazdenych km aj triedi. Ale pre fanusikov a fanusicky MHD je vyraz "bahozova" len skutocne akymsi krycim oznacenim.
A ozaj, indiani potrebuju jedlo, zbrane, ohnivu vodu a slobodu, ziadne zrkadielka. Pozri si niektory western, poucis sa...
Reply on: KVKV #5081:
Výborne! Presne takto som si to predstavoval. Ja nemám problém spracovať od roku 1980 kompletný vývoj linkového vedenia (v autobusovej doprave len drobné nejasnosti). Takže briky od r. 1980 no problem. Niečo mám aj pred rokom 1980 (pamätné publikácie + rozbory hospodárenia DP + staršie CP) - to by som len načrtol ako otvorené s tým, že čo by si vedel, to by si opravil.

Teraz by som však najprv pre zmenu opravil ja Teba 😉 Linka R2 bola po rokoch od zruženia trate na Stromovú znova obsadená už pri otvorení trate na Jazero, nie až po výstavbe Alejovej! Obnovená bola teda v decembri 1983 na trase Vstupný areál VSŽ - Moldavská cesta - Nám. osloboditeľov - Južná trieda - OC Bajkal. Po sprejazdnení trate po Alejovej vo februári 1989 bola daná do dnešnej trasy.

Re #5082 eMareq: Áno 🙂

A vlastne, keby sme šli do extrému, tak L2 bola ešte skrátenou L5, len s mierne modifikovanou trasou (odbehla si na stanicu 🙂 )

Re #5083 eMareq: Tak si ma vlastne predbehol. Ale už sa mi to nechce mazať, keď som to tak pekne napísal ?

Re #5085 KVKV: Ešte otázočka - ideme sa hrať len na trasy liniek alebo aj intervaly medzi spojmi?
Reply on: eMareq #5083:

S tou R2 máš pravdu, už začínam zabúdať.

Hovorím, pokial niekto má zdokumentované cele obdobie zmien, nech to spracuje do tabulky.
Reply on: eMareq #5082:

áno
Reply on: KVKV #5081:
Musim Ta opravit, ale R2 jazdila znova uz od 19.12. 1983 cez juznu triedu, NO, atd do VSZ. Az 4.2.1989 nastava zmena, ked sa R2 presmeruva cez alejovu, zaroven vznika L8, L9, na L6 sa skracuje interval v spicke na 6 min. v sedle na 10 min., R5 sa skracuje po Hotel Strojar a vznika nova R8, Barca - VSZ. Skratila sa L5 z pov. trasy: St. lokomotivy - Krasna, cez Tr. SNP. Premavala len od Amfiteatra atd do Krasnej.

Inac prave R2 jazdiaca cez juznu triedu bola najdlhsou R (co do casu jazdy), vychadza mi jazdny cas minimalne 45 minut! Za nou bola R5 (este z Barce) 40 minut a potom R3 - 33 minut.
Reply on: KVKV #5035:
k tej L5, ona bola skratenou L1 a L1 skratenou L4 🙂 😉
Reply on: Vladimír #5075:

VŠETKÝM- LINKOVÉ VEDENIE A ZMENY V 80. A 90. ROKOCH.
Erky-história: Zavedené od r.1964 R2, R3, R4. R1 až myslim odva roky pozdejšie, po dostavaní trate na Moldavskej.
R5 až pozdejšie, nalistujte niekto odkedy presne, v podstate to boli vybrané kurzy R1. Jazdili povodne až do Barce.
Prepravné nároky v rannej špičke boli na pokraji zvládnutelnosti i pri vtedajších intervaloch (na terase medzi 5. a 6.h =1minuta). Substrát na jednej terasovej zastávke dokázal naplniť súpravu na 190% a tým sposobiť velké zdržanie. Preto sa to riešilo tak, že na dispeč.príkaz niektoré R2, R3 a R4 pri výjazde zo Stromovej, B.Něm. a št.lok. nezastavovali, cestujúcich naberali až od určených zastávok na terase. Tým sa zabránilo zdržaniu, nezvládnutelným náporom cestujúcich. Niektoré spoje vtedy označené len R alebo hocijakou R vychádzali z Bardejovskej rovno do VSŽ, ludí naberali len pri ferocentre. RT-s týmto označením, bola zavedená až po vybudovaní smyčky pri amfiku. Ešte raz pripomínam ,že RT nemá nič spoločného s trojičkami.
R2 bola zrušená niekedy zač.70.r. so zrušením trate Masarykovou na trojuholník Stromova. Obnovená až v dnešnej trase po dostavaní Alejovej.
Hlavná a Kuzmániho sú trate, kde nikdy R pravidelne nejazdili. (Kuz.-len počas výluk ,i dlhodobejších).
Mestské linky:
Od konca 60.rokov do začiatku 80.rokov to bolo prakticky nemenné, až nudné. V prevádzke boli len linky 1,2,4,6.
Zmenou bolo len zavedenie L5-skrátená L1 a prevzatie úseku št.lok-čermel linkou 2 namiesto 4, a zrušenie čermelskej trate po prestavbe smyčky u št.lok.
80-te a 90-te roky sú pomerne rušným obdobím, zavedením nových liniek a výstavbou tratí. Začalo to traťou do Krásnej, preložka Kuz/Hlavná, oživenie B.Něm., spojka Južná -žst, Alejova, ....zrušením L1,5,8. A od tej doby je zase klud, až na obmedzovanie intervalov a premenu W/5.
Priznám sa ,že sa mi nechce momentálne velmi hladať v prameňoch kedy ktorá linka bola zavedená, skrátená, zrušená, možno mi niektoré údaje aj chýbajú. Pokial tu niekto uviedol nejaké dátumy ,verím že má pravdu. Uvítal by som, keby toto obdobie niekto úplne postupne spracoval. To zn. od r.80 dodnes.
Pokial možem, pomožem, doplním, aj staršie obdobie, 60.roky .
Reply on: Vladimír #5075:
Myslím nové trate,... atď. ?
Včera som videl žltý Mini (eurobus) pri OC Metro na parkovisku. Nevedel som, že EuroBus má auťáky a že nakupuje potraviny???? ? ? ? ? ? ? ? ? ? ☺ ? ? ? ? ? ? ? ? ? ?
Keby bol aspoň biely. ? ? ? ? ? ? ☺ ? ? ? ? ? ? ? ?
Reply on: eMareq #5073:
Áno, sú sololitové, len som im nevedel prísť na meno. ?
Reply on: Nodes #5056:
No veď áno, však už aj Vlado tu napísal, že každý vie, ako sa súťaže na dodávku nových autobusov končia. ? No, keď to bude len jedna Karosa B952, tak to nebude žiadna tragédia.
Reply on: Sarko #5069:

Presne tak sa to robí, keď chcem niečo opajcnúť. Tu skrátim, tu otočím, tu ináč nafarbím..... A DPMK MÁ ĎALŠÍ ORIGINÁLNY ZLEPŠOVÁK . SUPER!
Reply on: Dispecer #5055:
Čo je to za otázku? Veď vidíš, že sa nové vozidlá kupujú. A sieť dopravy (akože myslíš nové sídliská, obce a tak?) sa na 99,37% nebude rozširovať.

Re #5058 KVKV: V poriadku - ja si dám do hromady svoje údaje a potom Ti to prípadne nechám doplniť. Môže byť?

Re #5068 Maťo: Práveže ja považujem za logické, že sa vyraďujú vozne podľa reálneho stavu a nie podľa veku. Také veci sa robili za socializmu, že sa paušálne vyraďovali naraz komplet celé série, lebo boli rovnako staré. Ak je 337 v lepšom technickom stave ako napr. 393, nevidím problém v tom, aby 393 šla z kola von a 337 zostala.

Re #5071 eMareq: Tak aby sme mali konkrétne údaje. Linka č. 7 bola v novodobej histórii zavedená presne 3.7.1986. V tento deň sa (dočasne 🙂 ) vylúčila električková doprava z Hlavnej ul. a presmerovala sa na starnovú trať po Kuzmányho ul.
Zároveň v električkovej doprave v tento deň zaviedli novinku a skutočne pokrokovú vec (čím predbehli aj napr. Bratislavu) - jednotný systémový interval na všetkých linkách. Znamenalo to, že všetky mestské električkové linky mali rovnaký interval, čo uľahčovalo ich vzájomnú koordináciu. V železiarenskej špičke sa jazdilo každých 15 min., v mestskej špičke každých 12 min., v sedle a v soboty a nedele každých 20 min. a v okrajovom režime každých 30 min. Jedine L6 mala intervaly oproti iným linkám skrátené na polovicu).
Linka 1, ktorá dovtedy patrila v špičke k najfrekventovanejším linkám v meste bola rozdelená v koncom severnom úseku. Spoje označené ako L1 jazdili naďalej k Lokomotíve a druhá polovica jazdila ako L7 od Starej radnice (vtedy Športová hala) k amfiteátru. Na oboch linkách bol systémový interval.
Už v dobe tejto zmeny sa považovalo ukončenie L7 pri amfiteátri za dočasné. Zámerom podniku bolo presvedčiť mesto o zmysle obnovenia električkovej trate na Boženy Němcovej. Tá trať síce vtedy existovala, ale ešte stále bola zaradená v zozname tratí určených na zrušenie. S výnimkou niekoľkých spojov R4 za deň po Boženke jazdili len autobusy. Okrem samotnej vôle obnoviť električku na Boženke bolo potrebné obnoviť aj koľajové spojenie od športovej haly na Zimnú, ktoré v tom čase bolo prerušené. To sa podarilo až v roku 1987 a vzápätí po tejto stavbe bola od 16.7.1987 presmerovaná L7 do trvalej trasy OC Bajkal - Boženy Němcovej.
Reply on: eMareq #5071:
L7 od Amfiteátra vznikla od júla 1986 po zrušení trate na Hlavnej. Na B.Němcovej až od júla 1997.
Reply on: Sarko #5030:
To moze byt tiez pravda, ale potom aj R4 by musel byt preznacena na RT. Kartonove tabule? Neboli nahodou sololitove? Ja som mal kedysi "zadnu" dvojku. (co sa davala ako zadny transparent)

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.