Rozoznavajme - plánovaná akcia a mimoriadna. Všetko plánované (hoci aj pár hodín vopred) sa pripraví do vozidiel, s tým nie je najmenší problém. Všetko mimoriadne (nehoda, obchádzka) sa od plánu (plánovaná trasa a jazdy spojov na nej v plánovanom čase) v čomsi líši. Vodič ma stale náhodený plan a ten ručne upravuje, ak je to nevyhnutné. Držať sa plánu je potrebné kvôli odbavovaniu cestujúcich - systém totiž pracuje s planovanym cp, podľa neho zasa pracuje elektronická peňaženka.
VLK: Keď už si tu na fóre, môžem ťa poprosiť o vysvetlenie javu, ktorý som videl na vozidle 508 (mám aj foto)?
predný bočný transparent - nič (tomu sa nečudujem- bežný jav)
druhý bočný - MANIPULAČNÁ JAZDA
zadný - 9 NAD JAZEROM
ako to mám chápať???
Pri štartovaní emtestu máme za potreby kontrolovať, či svietia všetky panely - to sa ešte dá, ale aby sme pri každom odchode z konečnej obehali voz, aby sme zistili, či a čo vôbec svieti???
Takže na prípadné výluky sa treba pripraviť vopred a nahrať do databázy akoby úplne novú linku (skrátenú, vetvy) s inou cieľovou zastávkou. Nie je teda možné operatívne meniť cieľ, hoc aj s poznámkou o mimoriadnej trase, predčasnom ukončení, v prípade mimoriadnej udalosti.
Rozdiel medzi plánom a realitou v súvislosti s odbavovaním je počet vozokm, počet minút podľa CP, alebo čo? V prípade skrátenia linky by to problém byť nemal. V prípade predĺženie (napr. obchádzka) by už možno trebalo vypraviť viac vozidiel, tomu rozumiem.
jt - ak aj nastane na linke neočakávaná situácia, vodič používa štandardný režim, ktorý prípadne pomocou manuálnych úkonov upravuje. Ak by totiž aj boli pripravené v palubákoch trasy (aj s nápismi na tabuliach), nebolo by možné dodržať časovú kontinuitu medzi plánom a realitou v súvislosti s odbavovaním cestujúcich.
TA - záleží, o akú nefunkčnosť tabuli ide. To, čo popisuješ z dneška je samozrejme nefunkčnosť na strane údržby zariadenia EMtest. Ak nejdú tabule v celej zadnej časti autobusu (viď napr 3004) tak to je zrejme preseknutá zbernica v kĺbe. Je rovnako mnoho chybnych buse tabúľ, ktoré sa neaktualizuju alebo vôbec nejdú. A aj emtest tabule sú na tom rovnako.
To, že tu máme dva systémy v princípe nie je nič až tak negatívne, chce to len osobitý pristup k riešeniam problémov, zvysenu komunikáciu v trojuholníku FS SOFTWARE - EMtest - BUSE
čo teda môže za to, že sa zobrazuje nekorektný text na tabuli? Viniť Buse z toho, že nedokáže zobraziť niečo, čo mu Emtrest prikáže, nie je veľmi vhodné, keďže tu bolo skôr. Tu by som vinu pričítal aj pánom, ktorí ho sem dotiahli.
Dnes napríklad celý čas na 1 voze svietil na bočnom ( oranžovom ) infopaneli oznam o nenastupovaní a poďakovanie. Za to môže byť zodpovedný jedine Emtrest.
Aha, tak vďaka za opravu. Išlo mi o to, že či je možné použiť na niektorej linke inú konečnú zastávku ako štandardnú, teda, že vodič si vyberie číslo linky a konkrétnu zastávku po trase (v prípade pásmovej prevádzky alebo skrátenej linky).
jt - možnosť voľby linky a cieľa je ale len pri príprave dat, čiže v kancelárii pri počítači zobraziť na tabuliach sa dokáže len to, čo je v programe pripravené. Nezáleží, či je to tabuľa BUSE alebo EMtest. Vodič nevie kombinovať jednotlivé linky a ciele pri BUSE tabuliach (aby som ale uviedol vsetky fakty, v krajnej možnosti to sice možné je, ale vozidlo nemá funkčný odbavovací systém).
Buse dokáže kombinovať čísla liniek a ciele navzájom. EM Test pozná len čísla liniek a ciele ako celok, ak som to dobre pochopil. Preto v prípade mimoriadnej situácie (mimoriadna konečná, rozdelenie linky na vetvy, nehovoriac o prípadnej pásmovej prevádzke) nastupuje na scénu zelená tabuľka. Veď či už bol maratón, bezplatná preprava do ZOO, výluka na električkových linkách (teda v prípade, keď neplatil štandardný CP), oveľa viac vozov malo problém so zobrazovaním cieľov.
jt - to som vôbec nepovedal! Každý systém pracuje po svojom a aj jeden aj druhy majú svoje výhody aj nevýhody. Obmedzenými sme my tu v KE - máme oba systémy a ich spravovanie pod jednou hlavičkou znamena hrať podľa určitých spoločných pravidiel.
VLK - nevyužíva sa priamo ani číslo linky a ani text. Zobrazí sa na tabuli ten symbol (číslo, text, ...), ktorý je pridelený v grafickom editore buse číslu linky (údaj kompatibilný s číslom linky vo WinADe). Čiže logicky - jedna linka = jedno číselné zobrazenie. S tým ale nie je ani taký problém, ten je pri cieľoch. Kým BUSE pracuje s dvomi osobitnými údajmi - linka a cieľ, ktoré možno vzájomne kombinovať, emtest program Tabule pozná len celé balíky (pre ostatných to znamena jeden konkrétny nápis čísla linky a cieľa). Nakoľko číslovanie oboch systémov musí byť rovnaké (veď vychádzame z jedného a toho istého WinADa), tak buse je prispôsobené a obsahuje obrovské množstvo opakujúcich sa cieľov, čo statočne preplnuje pamäťove jednotky buse tabúľ.
V tomto je emtest čistý, dokáže vytvoriť x možných liniek, vetiev, obrázkov. Až kombinácii s exportom dat a editorom buse to v tejto situácii spravilo, že ten dvojriadkovy nápis tam proste nejde nahodit. Ide ale v tomto pripade o banalitu, to sa zhodneme. Daň za kombináciu fs príprava - em realizácia - buse vozidlo.
možno previazaním s FS to nejde, ale v samotnom EMteste to ide. Ešte by bolo zaujímavé zistiť, ktoré z čísiel linky zobrazuje BUSE - číslo alebo číslo text.
Mne riešenie bude na nič ja s tym nerobim ? Proste aby spoj iduci cez stanicu (zachadzka) mal na transparente 15s a dvojriadkovy text. Ale z toho čo mi tu maggi napisal som pochopil, že sa ot enda lebo by tam to 15s bolo aj keby 15ka na stanicu nezachadzala.
kto to povedal? môžem ti kedykoľvek hravo dokázať, že to možné je... aspoň u emtestu... ako to je u FS, tak to už vážne neviem (aj čo sa exportu týka)....
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
maggi_381