V minulom vol_oblbnom období bol klub KDH-DS za výstavbu ďalšej trate, lenže SDKÚ-OKS bol za autobusy. Mali väčšinu, tak si to prehlasovali. No a teraz sú všetci na jednej lodi.
Presne ako píše Vladimír o Prešove. Problém by to nebol, hoc je to cesta prvej triedy. Navyše trolejbusy sú najvhodnejší dopravný prostriedok na takýto kopcovitý terén, tam mali byť už dávno.
Re #49392 Dimi: Myslíš, že je to až tak ďaleko od Triedy LS, že tam treba ťahať ďalšiu vetvu?
No a hore cez postupimsku. Len dodam, že na Bielocerevskej už bol IK 280.87 na svadbe, bolo zabavne sledovať ako sa tu točil do trialngla ? Škoda, že som vtedy nemal foťak a ledva videl cez parapetnu dosku cez okno.
To by nebola žiadny vyhra. Na Jaltsku ľudia dojdu ale ti z Bielocerkevskej to maju dosť ďaleko a k tomu všade schody ? Navrhujem spodnu vetvu ...Poliklinika - potom odbočka na Jaltsku - kpt. Jaroša - Bielocerkevska a späť ?
O tom je tá efektívnosť, že v spoločnom úseku robia takto 2 linky spolu 2-krát toľko vozkm ako by robila 1 linka priebežná (často zbytočne, keď kapacitne stačí jedna). Ale vravím, dnes už to nie je také jednoduché ako v minulosti vzhľadom na množstvo nových fenoménov.
Len dnes máme na stole aj pomerne nový argument proti priebežným linkám. Keďže z logiky veci sú tieto linky zvyčajne dlhé, v zápchach kumulujú meškanie po trase a zvyšuje sa ich nepresnosť. Viď v KE L34, kráľovná meškaní. Zápchy sme pred 20 rokmi nepoznali a preto sa dnes musia hľadať iné, aj opačné riešenia, ako napr. v návrhu LV práve rozdelenie L34 na 2 linky 34 a 36 so zjavným cieľom skrátiť ich trasu a znížiť tak kumuláciu meškania po trase. Aby sa nestávalo, že vodič príde na konečnú v čase, keď už mal byť dávno na ceste späť.
Nerozumiem však tej kompenzácii prírastku a úbytku cestujúcich. Veď to je aj teraz, nie? Skôr ide o to, že v tom spoločnom úseku tie linky (15, 7x) jazdia 2x a stačilo by len raz. A potom aj to, že spodok Furče je ochudobnený o polovicu spojov. Tu by sa veľmi hodila buď L15, ktorá má 2x toľko spojov, alebo tam predĺžiť L19 od stanice (teda vrátiť sa ku trase L32).
no nemohli by si navzajom zvazat cestujucich pretoze je nezmysel presuvat sa v ramci sidliska z prveho na druhy koniec ked nakoniec nastupis do tej linky do ktorej si mohol nastupit uz na prvom konci
ide o to ze priebezna linka je schopna poskytnut silne intrevaly pri zachovani nizkeho poctu vozkm, napriklad L30 ponukala silny interval k mlynskej baste, silny interval na stanicu a silny interval na NO a to pre celu furcu, teraz je tu plno inych liniek a dovolim si tvrdit ze narobia daleko viac vozkm (od mieru na furcu a od palackeho na furcu) a o silnom intervale sa da hovorit snad len k mlynskej baste
Dve konečné by nemuseli byť hlúposť, pretože postupné vyprázdňovanie v jednej linke by sa vykompenzovalo napĺňaním v druhej, pričom obe by boli rovnomerne prekladané. Alebo ak by sa vytvorili na oboch koncoch prestupy, linky by si mohli navzájom zvážať cestujúcich (prestup je ale v našej MHD nepriateľ číslo 1). Jednoduchšie je ale rozhodne vytvoriť jednu alebo viac priebežných liniek, pretože čím menej liniek s o to hustejšími intervalmi, tým lepšie. Tak by to aj malo byť - zopár "silných" nosných liniek cez celé sídlisko s doplnením o posilové linky 5x v špičke. To sa dá nielen na Furči, ale aj Ťahanovciach, Jazere, Terase, či KVP.
jt
Re #49392 Dimi: Myslíš, že je to až tak ďaleko od Triedy LS, že tam treba ťahať ďalšiu vetvu?