Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 5 #49401:
No v roku 2007 nás osobne uisťoval, že to je predsa ekologická doprava, bla, bla. A neurobil pre vec odvtedy vôbec nič.
Reply on: eMareq #49400:
A náš primátor je dnes za čo?
Reply on: jt #49397:
V minulom vol_oblbnom období bol klub KDH-DS za výstavbu ďalšej trate, lenže SDKÚ-OKS bol za autobusy. Mali väčšinu, tak si to prehlasovali. No a teraz sú všetci na jednej lodi.
ako to bude o niekolko rokov?
a) nakupia sa nove trolejbusy a postavi nejaka trat
b) trolejbusy sa zrusia
Reply on: jt #49397:
Je to dosť ďaleko a hlavne kopec.
Reply on: eMareq #49387:
Presne ako píše Vladimír o Prešove. Problém by to nebol, hoc je to cesta prvej triedy. Navyše trolejbusy sú najvhodnejší dopravný prostriedok na takýto kopcovitý terén, tam mali byť už dávno.

Re #49392 Dimi: Myslíš, že je to až tak ďaleko od Triedy LS, že tam treba ťahať ďalšiu vetvu?
Reply on: Peter55 #49395:
No a hore cez postupimsku. Len dodam, že na Bielocerevskej už bol IK 280.87 na svadbe, bolo zabavne sledovať ako sa tu točil do trialngla ? Škoda, že som vtedy nemal foťak a ledva videl cez parapetnu dosku cez okno.
Reply on: pedro77 #49394:
To by nebola žiadny vyhra. Na Jaltsku ľudia dojdu ale ti z Bielocerkevskej to maju dosť ďaleko a k tomu všade schody ? Navrhujem spodnu vetvu ...Poliklinika - potom odbočka na Jaltsku - kpt. Jaroša - Bielocerkevska a späť ?
Reply on: Dimi #49392:
a spodna vetva cez jaltsku 🙂
Reply on: Dimi #49392:
Ešte cez Buzuluckú si zabudol. To by bola platená zachádzka pre mňa. ?
Reply on: jt #49380:
Namiesto Exnarovej viest linku dalej Krosnianskou, Ovrucskou, s konecnou na Lingove. 😉
Reply on: Peter55 #49369:
S posledným Peťo, s posledným... ?
Reply on: eMareq #49387:
Myslím, že cestou medzinárodného významu je aj cesta I/18, ktorá je v Prešove takmer v celom úseku na území jej priebehu mestom zatrolejovaná.
Reply on: eMareq #49387:
O tom je tá efektívnosť, že v spoločnom úseku robia takto 2 linky spolu 2-krát toľko vozkm ako by robila 1 linka priebežná (často zbytočne, keď kapacitne stačí jedna). Ale vravím, dnes už to nie je také jednoduché ako v minulosti vzhľadom na množstvo nových fenoménov.
Reply on: pedro77 #49386:
Len dnes máme na stole aj pomerne nový argument proti priebežným linkám. Keďže z logiky veci sú tieto linky zvyčajne dlhé, v zápchach kumulujú meškanie po trase a zvyšuje sa ich nepresnosť. Viď v KE L34, kráľovná meškaní. Zápchy sme pred 20 rokmi nepoznali a preto sa dnes musia hľadať iné, aj opačné riešenia, ako napr. v návrhu LV práve rozdelenie L34 na 2 linky 34 a 36 so zjavným cieľom skrátiť ich trasu a znížiť tak kumuláciu meškania po trase. Aby sa nestávalo, že vodič príde na konečnú v čase, keď už mal byť dávno na ceste späť.
Reply on: TA #49383:

1. Platný od 1.5.1981 ?
2.
L18: http://photos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs189.snc1/6360_1108592165243_1539997909_30331333_7592945_n.jpg
L31: http://photos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs169.snc1/6360_1108759729432_1539997909_30332135_5045940_n.jpg
L54: http://photos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs189.snc1/6360_1108590685206_1539997909_30331327_3641600_n.jpg
L55: http://photos-g.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs189.snc1/6360_1108590645205_1539997909_30331326_7961288_n.jpg

Re #49385 jt: Tá konečná sa zriadila práve kvôli trolejbusom, keďže pôvodná L30 to obsluhovala na jeden šup a po novom sa to spustením trolejbusov predelilo. Zdá sa mi, že po Sečovskej trolík ísť nemôže (cesta medzinárodného významu?), ale niesom si istý. Takou priebežnou linkou cez celé sídlisko bola v onej ére aj L19: http://photos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs169.snc1/6360_1108590765208_1539997909_30331329_8137408_n.jpg

Nerozumiem však tej kompenzácii prírastku a úbytku cestujúcich. Veď to je aj teraz, nie? Skôr ide o to, že v tom spoločnom úseku tie linky (15, 7x) jazdia 2x a stačilo by len raz. A potom aj to, že spodok Furče je ochudobnený o polovicu spojov. Tu by sa veľmi hodila buď L15, ktorá má 2x toľko spojov, alebo tam predĺžiť L19 od stanice (teda vrátiť sa ku trase L32).
Reply on: jt #49385:
no nemohli by si navzajom zvazat cestujucich pretoze je nezmysel presuvat sa v ramci sidliska z prveho na druhy koniec ked nakoniec nastupis do tej linky do ktorej si mohol nastupit uz na prvom konci

ide o to ze priebezna linka je schopna poskytnut silne intrevaly pri zachovani nizkeho poctu vozkm, napriklad L30 ponukala silny interval k mlynskej baste, silny interval na stanicu a silny interval na NO a to pre celu furcu, teraz je tu plno inych liniek a dovolim si tvrdit ze narobia daleko viac vozkm (od mieru na furcu a od palackeho na furcu) a o silnom intervale sa da hovorit snad len k mlynskej baste
Reply on: 5 #49382:
Dve konečné by nemuseli byť hlúposť, pretože postupné vyprázdňovanie v jednej linke by sa vykompenzovalo napĺňaním v druhej, pričom obe by boli rovnomerne prekladané. Alebo ak by sa vytvorili na oboch koncoch prestupy, linky by si mohli navzájom zvážať cestujúcich (prestup je ale v našej MHD nepriateľ číslo 1). Jednoduchšie je ale rozhodne vytvoriť jednu alebo viac priebežných liniek, pretože čím menej liniek s o to hustejšími intervalmi, tým lepšie. Tak by to aj malo byť - zopár "silných" nosných liniek cez celé sídlisko s doplnením o posilové linky 5x v špičke. To sa dá nielen na Furči, ale aj Ťahanovciach, Jazere, Terase, či KVP.
Reply on: Peter55 #49363:
keby sa aspoň tá linka netajila, akoby prevážala jadrové hlavice.
Reply on: eMareq #49360:

1. z ktorého obdobia je CP L 6 ❓
2. aké mali intervaly súdobé L 18, 31, 54 a 55 ❓

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.