Všeobecne je priebežná linka efektívnejšia, lebo sa na začiatku sídliska postupne vyprázdňuje (napr. cestujúcimi smerom od Mieru) a zároveň sa po ceste sídliskom postupne napĺňa (cestujúcimi na smer NO). Linka s konečnou na konci sídliska (napr. Lingov) sa už po konečnú len vyprázdňuje, teda nie je tak rovnomerne využitá oboma smermi ako linka priebežná.
Konečná na Exnárovej sa postavila preto tam, lebo na Kalinovskej ju niet kde postaviť.
Podľa mňa je konečná na Exnárovej nevýhodná, lepšia by bola určite jedna alebo viac navzájom prekladaných liniek cez celé sídlisko (zaručilo by to pravidelnosť, rovnomerné rozloženie spojov). Alebo ešte lepšie by bolo, ak by boli obratiská na oboch koncoch sídliska.
aha, vidim tam 1983, ale ked tu L30 porovname s terajsimi L71+L72 tak az taky rozdiel tam nie je, akurat rozdiel je v tom ze L30 bola na furci priebezna a cize smer NO po secovskej bol rovnako silny. Len tak cisto hypoteticky keby sme neboli obmedzovani trolejmi, je lepsie pre furcu takato priebezna linka? alebo dve konecne na lingove a exnarovej ?
Celý ten cyklochodník od Lokomotívy až po Čermeľ je zle spravený. Jednak je tam zámková dlažba a druhak tam ňom parkujú autá vlastníkov domov, teda je viac nepoužiteľný ako použiteľný.
Práve preto by to malo opodstatnenie. Dnes neexistuje žiadny bezpečný a zároveň legálny spôsob, ako sa dostať bicyklom z Čermeľa na Alpinku (teda okrem naloženia do auta...)
Z poslednym riadkom suhlasim ? Minule som išiel cez alpinku no a na tu alpinku som išiel po kolajniciach lebo po ceste osm nechcel isť a ten "cyklochodnik" z ničoho nič konči len tka kde sa mu zachce ?
Máme 2 kusy, aj 6270. Jeden z nich je permanentne na bežných linkách, kde nemá čo hľadať. To nie je o rozmaznaných cyklistoch, ale o náhradných riešeniach kvôli neschopnosti mesta budovať základnú cyklistickú infraštruktúru.
Nevravím, že nemá využitie. Len, sa pozri koľko toho najazdí. Lepšie využitie som myslel to, že nebude toľko odstavená, nie to, že bude voziť bicykle namiesto vozíčkarov. Ja osobne by som ju pravdepodobne ani nevyužil, pretože ak idem bicyklom, tak zväčša som v cieli rýchlejšie, než MHD (pri linke 14 by to ale asi neplatilo).
Maš pocit, že 6264 nema využitie? Veď každy deň jazdi na svojej linke a myslim, že 100 krat viac ju potrebuju postihnuty ľudia ako nejaky rozmaznany cyklisti.
Napríklad v Prahe, o ktorej hovoríš, je možné bicykle prepravovať aj v metre a tam sú iné kapacity prepravených cestujúcich. Na železnici zas funguje Zjednodušená preprava batožín, pokiaľ vo vlaku nie je radená PÚB/služobný vozeň a tiež to nie je problém. Zas nechcem, aby sa bicykle mohli prepravovať v autobusoch, ale v električkách by to nemusel byť problém (s obmedzením napríklad na sedlo a voľné dni).
Re #49358 5: To mi tiež napadlo, určite to ale nebude nijak špeciálne upravený voz, žiadne stojany, ani zabezpečenie. Keďže voz pre telesne postihnutých jazdí už len ako objednávka, mal by aspoň lepšie využitie. Len ich to mohlo napadnúť skôr, ako na konci sezóny.
Peter55