Na zaklade toho co tu pises na L4 elektrickovu dopravu vylucujem a dovolim si tvrdit, ze bude jadzit len od NO do Barce autobus a usek Stad. Lokomotivy - NO bude obsluhovat iba L2.
Doprava počas výluky v lete bude vyzerať asi takto:
L 7: Štadión techn. univ. - Kuzmányho - Moldavská - Alejová - most VSS - Nad jazerom - OC Važec
L 4: Bude premávať len po Nám. osloboditeľov, ďalej budú premávať autobusy- 4A.
L 3: Nahradená autobusmi - 3A - od Nám osloboditeľov.
Tak ako Sarko napisal, na T3jkach su pripojene svietidla priamo na trolej, vzdy po dva kusy (preto je ich parny pocet vo vozni). I ked pre tieto svietidla pojem hospodarnost je neznamy. 25W ziarivka + 180W odpor zapojeny paralelne, ktory tam je len na to, aby sa svetlo zapalilo aj v tuhsej zime (nevyhoda ziariviek) a ide v kuse ked je zapnuty, co sa prejavuje tym, ze plexisko sa zacne prehybat. Plus potreba na konecnej svietidlo vypnut a prepinac prepnut tak, aby sa svetlo prepolarizovalo (aj to skodi - trvala jedna polarita). A ze pri opatovnom zhasnuti pri prejazde sa nie vzdy svetlo rozsvieti.
U KT8 a T6 je to ine, tam pri prechode cez izolovany usek nachvilu vypadne staticky menic co sa pouziva na dobijanie baterii, preto i vodicovi stlpec 12tich led na chvilu poklesne.
Papyr:Lenže použitie takéhoto materiálu má za následok ešte väčšie opotrebovanie trakčného vedenia.Napríklad v krajine dokonalej železnice na sever od Slovenska sa neserú a zberacie lišty používajú medené...
Ono to nie je kvôli tej medzere, ale izolovanému úseku, ktorý je aj pred, aj za medzerou. Ak by bola bez prúdu len tá medzera, tak by to nestihlo ani bliknúť.
Okrem toho, tých miest je oveľa viac, len krížení ED a TD vedenia sú na týchto 12-tich miestach:
- križovatka Štúrova-Južná trieda (pri hoteli Centrum-2x)
- križovatka Nám. osloboditeľov-Bottova (2x)
- križovatka Rooseveltova-Protifaš. bojovníkov (2x)
- križovatka Toryská-Moldavská cesta (2x)
- križovatka Toryská-Trieda SNP (4x)
Na križovatke Kuzmányho-Štúrova sú 4 izolované úseky pre trolejbusy, električky tu možu naberať na jazdu.
Okrem toho je v celej električkovej sieti viac ako 100 úsekových deličov, pri ktorých to tiež blikne, ale pozor, iba na električkách typu T3, ktoré majú napájanie žiarivkového osvetlenia priamo zo siete. T6 a KT8 majú napájanie z batérie (24 V), tu žiarivkové osvetlenie len máličko zoslabne.
Papyr,1018,Sarko:Vedenie nie je lahke a tazke.Vedenie je pevne a pruzne.Na pevnom vedeni su vyssie pritlaky nutnostou ale dochadza samozrejme k vyssiemu opotrebovaniu vedenia aj k vyssej spotrebe uhlikov.Lahke zberace su vzdy vyhodnejsie-mensie neodpruzene hmoty a momenty zotrvacnosti.Mimoriadne sú na vysoké tlaky citlivé práve podvesné armatúry systemu Kummler+Matter,jazdiť po takýchto armatúrach s prítlakom 15 kg je prasačina.Brňáci sa chvália že im takmer nevypadávajú zberače lenže pri ich prítlakoch by nevypadli ani lešenárske rúrky zo šnúr na prádlo... Záverom:Ľahké zberače vždy,tlaky najnižšie aké umožňuje vedenie,ale v žiadnom prípade nie 15 kg v meste kde je väčšina armatúr podvesných.
Kiež by som pri najblišej návšteve mohol tieto rýchlosti zažiť aj v Žiline. Ak tvrdíš, že poniektorí lietajú rýchlo, nemám dôvod Ti neveriť.
Zatiaľ som osobne najrýchlejšiu jazdu trolejbusom v živote zažil v Prešove. Ono ani tých 12 kíl (aj to len oficiálne) nie je málo.
na NO kde sa krizuje trolejbusove vedenie a elektrickove vedenie[hotel centrum] pri prechode elky na moment zhasnu vnutorne svetla. Vnoci je to pekne vidiet. Ono je to koli medzere pre trolejb. zberace
Aj v Brne je pár trolejových križovatiek s tramvajou, kde sú kvôli úsekovým deličom stopy trolejbusov rozmiestnené do štyroch rovnomerne rozložených priamok. Palice sa tu rozkročia a potom opäť skročia bez vypadnutia. Pri prvej návšteve Brna som sa pustil do smiechu a brnenskí kolegovia len nechápavo krútili hlavami, ako sa môže niekto smiať na takom "bežnom jave". Dnes je to už aj pre mňa neprekvapujúca bežnosť.
Najvacsia sranda je, ked sa zberace na vyhybke nezhodnu a kazdy ide inam. V pripade, ze pravy odboci dolava a lavy doprava, sa v mieste krizenia zrazia a vypadnu oba. V pripade, ze lavy odboci dolava a pravy doprava, zostavaju oba na troleji, vozidlo je normalne schopne jazdy, az kym jedna z trati neuhne od cesty - ale vyzera to zaujimavo, akoby mal trolejbus "rozkrocene" zberace taketo pripady sa bezne stavaju na starej rozjazdovej vyhybke na otocke Sidlisko III
No, mne bolo vysvetlovane, ze pri instalacii lahkeho vedenia (tahove vyhybky Elektroline, delta-zavesy) je prave vyhodne mat lahky plastovy zberac a NIZSIU silu pritlaku.
Pri instalacii vedenia na pevnych svorkach a vyhybkach typu Ohio Brass (? - pisem spravne?) je zas najvyhodnejsie pouzit tazke kovove zberace a VYSSIU silu pritlaku.
Nie som odbornik na vedenia, otvaram diskusiu. Laminatko, ozvi sa.
teda sranda je na vyhybke ,ked trolejbus ide rovno a troleje odbocuju... ja som to zazil asi ,,len,, 3-krat [pri tESCU, pri kvp- Most a pri ML. baste- tam blokoval premavku asi 5 minut]
BM ma pravdu, v ZA sa lieta neskutocne a nielen na rovinnych usekoch. Vyhybky sa tu bezne sekaju aj 30-35 km/h -ovou rychlostou, obmedzenia rychlosti pod mostami, na krizeniach a inych kritickych miestach sa zvaecsa ozaj nedodrzuju, aj ked su casto aj navestou vyznacene. Keby vodic zo Ziliny sadol do KE-ckeho tbusu, tak by na 2 km jazdy napr. po Furci aspon na 3 miestach dotrhal priecne lana. Tu prave vidno, co robi tlakovanie palic. Lebo trat v ZA nie je projektovo o nic horsia ani o nic lepsia, ale tlakovanie 15 a 8 kP je riadny rozdiel...
V Košiciach sú dokonca trolejbusy blokované... viac ako 55Km/h nedajú ? ? (samozrejme existujú výnimky... dá sa na 15Trke aj 70 Km/h ale rekord je na 14TrMke 80 Km/h - neoficiálne ?)
Ach Prešovské trolejbusy... tá jazda... ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
eMareq