Reply on: tbus #4516:
Tak ako Sarko napisal, na T3jkach su pripojene svietidla priamo na trolej, vzdy po dva kusy (preto je ich parny pocet vo vozni). I ked pre tieto svietidla pojem hospodarnost je neznamy. 25W ziarivka + 180W odpor zapojeny paralelne, ktory tam je len na to, aby sa svetlo zapalilo aj v tuhsej zime (nevyhoda ziariviek) a ide v kuse ked je zapnuty, co sa prejavuje tym, ze plexisko sa zacne prehybat. Plus potreba na konecnej svietidlo vypnut a prepinac prepnut tak, aby sa svetlo prepolarizovalo (aj to skodi - trvala jedna polarita). A ze pri opatovnom zhasnuti pri prejazde sa nie vzdy svetlo rozsvieti.U KT8 a T6 je to ine, tam pri prechode cez izolovany usek nachvilu vypadne staticky menic co sa pouziva na dobijanie baterii, preto i vodicovi stlpec 12tich led na chvilu poklesne.
Sarko
Okrem toho, tých miest je oveľa viac, len krížení ED a TD vedenia sú na týchto 12-tich miestach:
- križovatka Štúrova-Južná trieda (pri hoteli Centrum-2x)
- križovatka Nám. osloboditeľov-Bottova (2x)
- križovatka Rooseveltova-Protifaš. bojovníkov (2x)
- križovatka Toryská-Moldavská cesta (2x)
- križovatka Toryská-Trieda SNP (4x)
Na križovatke Kuzmányho-Štúrova sú 4 izolované úseky pre trolejbusy, električky tu možu naberať na jazdu.
Okrem toho je v celej električkovej sieti viac ako 100 úsekových deličov, pri ktorých to tiež blikne, ale pozor, iba na električkách typu T3, ktoré majú napájanie žiarivkového osvetlenia priamo zo siete. T6 a KT8 majú napájanie z batérie (24 V), tu žiarivkové osvetlenie len máličko zoslabne.