Už pomerne početná skupina prešovských vodičov trolejbusov jazdí tak ako sa patrí. V Prešove je navyše dopravný polokolaps (modré gumy tlačia všetky vlaky cez mesto diesel lokomotívou, čo má za následok krokovú rýchlosť vlakov a mnohostometrové až polkilometrové dvojprúdové kolóny cestných vozidiel na Levočskej), a tak mnohé spoje dosť meškajú, čo podnecuje dravosť našich trolejbusákov (boj o prestávku na konečnej) S Dopravákom sme dnes mali šťastie na samé excelentné výkony, na niektoré z nich ani tento prívlastok nestačí. Keď sme jedného trombelusáka chválili za štýl jazdy, povedal nám, že "jazdí tak, ako mu to umožňuje trolejové vedenie". V praxi to znamenalo po rovine 65 km/h, po výhybkách 40 km/h, do zákrut s jazdou a pod. Paráda!
Chronometráže, verím, budú čoskoro upravené v časoch, kedy je to vhodné.
V Žiline jednak majú väčšinou Kummlerky, kde je v max=15 km/h a jednak majú dosť voľné jazdné časy. Kompetentná osoba mi na námietku v tomto smere (chrono) povedala, že je to oukej, pretože je problém, ak vodič nestíha, ale keď má náskok, vždy môže pribrzdiť ?
Vladimír:To máš smolu že si už nemal šancu zažiť za volantom drátolezu mňa:-).Ale aj sa prešovskí trolejbusáci už naučili jazdiť tak ako armatúry umožňujú tak treba upraviť chronometráže.A ak sa žilinskí vodiči cez výhybky plazia tak to tiež možno bude dôsledok toho že majú jednako príliš voľné chronometráže,jednak majú možno tak napísaný predpis...
Môžem čestne a zodpovedne prehlásiť, že toto, čo dnes predvádzali prešovskí trolejbusáci som ani v jednom z Tebou spomínaných miest nezažil. A vôbec, prečo spomínaš Žilinu. Tú som navštívil veľakrát a nijaké extrémnosti som si tam nevšimol. Akurát, že na chlp dodržiavajú na výhybkach plazivých 15 km/h.
Tá databáza je fakt slušná práca, uvítal som hlavne autobusy, ktoré som nemal kompletne podchytené. Jedine ,čo by som doporučoval, je oddeliť električky od busov, nepriemne sa do toho pletú busy z prvého číslovania -rada1 až 100..., už aj preto, že to bola samostatná rada nezávislá na električkách.
V električkách som našiel niekolko chybičiek, postupne zašlem opravy, včetne doplňujúcich údajov. Ak budeš mať záujem. Bolo by dobré to potom aj zverejniť na stránke imhd. Mám čiastočne spracované aj prečíslovacie rošády u T3.
mám datadázu vozidiel a chcel by som vedieť niektoré farby (ak je to možné) (pozor! uvádzam farby vozidiel v ktorých jazdia alebo dojazdili - napr.: 6666 bolo dodané v zelenej farbe potom sa prefarbilo na červenú a dojazdilo na žltej farbe, čiže napíšem "žltá"):
Ev.č. názov farba
6666 Karsoa B666.NGS.Irisbus.Cruiser žltá
DPMK by mal predovšetkým začať rozlišovať garantované a negarantované spoje. Lebo toto, čo predvádza na L9 je obyčajné nehorázne podvádzanie cestujúceho.
Samozrejme, že počet bezbariérových spojov bude narastať, ale DP by mal vhodne rozlišovať služby s garantovaným a negarantovaným vypravením bezbariérového vozidla a podľa toho informovať v CP cestujúcich.
Polozme si dalsiu uvahu . Keby DP mal dostatok NP, bolo by mozne dalej pridavat do CP poznamky "tento spoj vykonava NP elektricka"? Napr. v spicke 2x, v sedle raz do hodiny (samozrejme nemyslim celodennu prevadzku). Lebo ak nie, tak potom co s nimi? Skoda by ich bolo nechat stat vo vozovni.
Vieš, ja som len zľakol, že či náhodou nevieš o niečom čo ja neviem a síce zavedenie ďalších garantovaných spojov. Lebo to by bola pekná blbosť... Ale našťastie to bola len Tvoja úvaha
Ked sa navrati 512, bude sa menit CP L7 a L9 (pridanie dalsich spojov s poznamoku "e")? Alebo zatial zostane vsetko tak ako je teraz a 512 bude zalohou pre pripadnu poruchu 517, 521 (dufam, ze ju nedostanu obe naraz, to sa potom asi roztrhne ?).
Nuz ked to tu uz prasklo s tym dalsim solarisom (ja som ani nevedel, ze je o kus naviac, taketo info sa dozvedam len z tejto stranky). Kdeze sa prezentuje?
Vladimír
Chronometráže, verím, budú čoskoro upravené v časoch, kedy je to vhodné.
V Žiline jednak majú väčšinou Kummlerky, kde je v max=15 km/h a jednak majú dosť voľné jazdné časy. Kompetentná osoba mi na námietku v tomto smere (chrono) povedala, že je to oukej, pretože je problém, ak vodič nestíha, ale keď má náskok, vždy môže pribrzdiť ?