Reply on: Peter55 #44217:
vdaka tomu chodi L10 nacas, v CP vodica na 2 (az 4) minuty skor odchody oproti zastavke (viackrat som videl na Palackeho smer THC )ale L10 pravidelne meska, cize chodi presne ?
Vodič ide podľa emtestu správne ale podľa CP nadbieha 2 minúty, ja keď ho nestihnem tak automaticky si myslim ktory debil išiel, že nadbiehal ale on išiel pri tom NA ČAS podľa svojich CP. To nikomu nevadi do 3,14če? Vtomto meste asi nie, každy tu ma všetko na haku, v japonsku stoja na nastupištiach vypravcovia so stopkami a tu je kľudne rozdiel v CP aj 2 minuty.
Alebo pockajte na nejake vyznamne vyrocie (13.5.2012 napriklad, polstorocnica trolejbusov v PO) a bude nejedna mimoriadna jazda
.. No a trat plus obluky su riesene konikmi. Ja som prave pisal o najproblemovejsom useku starej trolejovej stopy, kam treba dat delta zavesy a o vymene prudovej vyhybky za radiovu v mieste starej stopy, odbocka do vozovne, hlavne z dovodu castych dopravnych zapch. V tomto mieste su po sebe na hlavnej stope dve vyhybky, pripajacia a odpajacia, takze bude len velkym prinosom vymena aspon tej prvej v smere jazdy, odpajacej. Pokial mam ale info, ma sa menit aj ta druha. V protismere to nie je take nutne. Presovske riesenia sa mi pacia, ak si z dpmp, raz ta s kolegami zo zdruzenia navstivime a mimoriadnou jazdou prejdeme mesto.

Papyr
1] Vyhybky: ak sa namiesto prudoveho ovladania vyhybiek namontovalo radiove, nemuselo by sa vypinat kurenie a ani skladat pedal z jazdy. Ovsem rychlostne obmedzenie by zostalo, mohlo by sa zvysit len vymenou vyhybiek na vysokorychlostne.
2] Usekove delice: Skutocne neviem, preco nepouzili polovodicove usekove delice uz od zaciatku. Tieto izoluju, ale zaroven umoznuju prejst usekovy delic pod jazdou, kedze (ako polovodic) si cucaju elektrinu z jedneho svojho konca. Ovsem vymena vsetkych usekovych delicov by nebola az taka narocna.
3] geometria a pruznost vedenia: Existuju v podstate dva systemy, prvy je pruzne vedenie a nizky pritlak zberaca (70-100 N), druhy je pevne vedenie a vysoky pritlak zberaca (nad 200 N).
Pri pruznom vedeni, ake sa pouziva u nas skoro vsade (aj v KE) je lahky zberac tlaceny k vedeniu pomerne slabou silou, a je mu dovolene, aby sa kyval zo strany na stranu, pretoze s bocnymi razmi sa jednoducho uz pocita. Preto aj novodobe delta zavesy su spravidla instalovane tak, aby tvorili uz stavebne drobny "cikcak", teda aby cikcakovy pohyb zberaca bol nie samovolny, ale riadeny tvarom vedenia. Prilis silno tlaciaci zberac v tom cikcaku moze vyskocit. Nemate v KE nahodou prilis prehnane pritlaky? Ak ano, mozno by znizenie pritlaku zberaca zabranilo jeho vypadavaniu.
4] pevne svorky v oblukoch: Bez ohladu na to, akym sposobom mas vytvoreny obluk (bud polopruzne obluky, alebo klasicke visiace "koniky" vytvarovane do obluku, alebo klasicke pevne svorky, alebo podvesne trubkove vedenie), obluk sa VZDY bude chovat ako pevny preves. Ak nie je mozne prejst obluk nejakou rozumnou rychlostou, tak dovodom je to, ze zberac netvori k troleju dotycnicu (trolejovy obluk nie je excentricky umiestneny do vnutra odbocenia - vyborny priklad je Skultetyho/17.novembra v PO, kde vedenie vedie presne stredom jazdneho pruhu a troleje tam musia ist 10 km/h). Dovodom v tomto pripade nie je pouzitie pevnych svoriek.