Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Peter55 #44107:

Aj tu ťa musím poopraviť. Problém je v tom, že ak ide vodič autobusu do trolejbusovej linky tak pre neho neplatia obmedzenia pri prechode deličov, krížení, oblúkov a pod. Z toho vyplýva, že ide rýchlejšie. Ak palubák nesleduje určite si nadbehne. To len konštatujem, v žiadnom prípade neospravedlňujem.
Reply on: Peter55 #44087:
Nepýtal si sa prečo majú vodiči palubáky otočené displejom k čelnému sklu alebo prehodené handrou ?
Ja ti to poviem. Pretože nejaký dement upravil program tak, že sa nedá stiahnuť jas a po tme ich to oslepuje a nevidia na cestu. V DPMK sú aj štyri mesiace krátky čas na to aby sa to napravilo. Je ti jasné, že potom majú priebežný čas na háku !
veselá diskusia
http://blog.sme.sk/diskusie/1426776/1/Nakoniec-sme-ich-to-naucili.html

"Nemám nič proti, ale vsetli to večne uhundraným Slovákom. Tu sú už zvyknutí nastupvoať všetkými dverami, zase by ich niekto len "otravoval"...aj vo veľkomeste akým je Madrid sa nastupuje predom, žije tam mnohnásobne viac ľudí, ide to úplne hladko, ale neviem si to tu vážne predstaviť. A nástup prednými dverami vo večerných, respektíve skorých ranných hodinách funguje v KE už dosť dlho..."
Reply on: Peter55 #44217:
vdaka tomu chodi L10 nacas, v CP vodica na 2 (az 4) minuty skor odchody oproti zastavke (viackrat som videl na Palackeho smer THC )ale L10 pravidelne meska, cize chodi presne ?
Reply on: Pes Trasoles #44219:
Ten je predsa synchronizovaný z družice, takisto atómovým časom.
Reply on: Pes Trasoles #44219:
Mne nejde o to či vo voze idu dopredu alebo dozadu hodinky ale o to, že čas ktory ma napisany vedľa nazvu zastavky kedy tam ma byť je iny ako na vyvesenom CP.
Reply on: Peter55 #44217:
No neviem ako si emtest spravuje synchronizáciu času s časom mimo mhd, ale keď už presne tak potom podľa časového normálu DCF77 vysielaného na dlhých vlnách neďaleko Frankfurtu. http://cs.wikipedia.org/wiki/DCF77
Reply on: Peter55 #44217:
K tj poslednej vete, jedna sa o zastavku Dneperska.
Ked& bude mať DP na svojej stranke CP? A okrem ineho kedy si DP urobi poriadok v CP? Už ma to nebavi, že na zastavke je napisane, že bus ma isť na 14:12 a pride už na 14:10 (podľa hodiniek vo voze aj na mojom mobile a emteste), nie je to nejake zavadzanie cestujucich? Uvediem akualny priklad z praxe, zastavka Zupkova L54 smer KVP, na zastavkovom CP su odchody v poobednajšej špičke na 7, 27, 47; na iMHD.sk su odchody 6, 26, 46 a vodič ma v palubaky napisany odchod zo zastavky Zupkova 14:25 ❗ ❗ ❗ Vodič ide podľa emtestu správne ale podľa CP nadbieha 2 minúty, ja keď ho nestihnem tak automaticky si myslim ktory debil išiel, že nadbiehal ale on išiel pri tom NA ČAS podľa svojich CP. To nikomu nevadi do 3,14če? Vtomto meste asi nie, každy tu ma všetko na haku, v japonsku stoja na nastupištiach vypravcovia so stopkami a tu je kľudne rozdiel v CP aj 2 minuty.
Ďalši priklad je tiež z L54, v palubaku je odchod napr. na 35 ale na zastavkovom CP je odchod už na 32 ? ? ? ? ?
Od 11.3. do 9.4. o5 čiastočná uzávierka Moyzesky
http://www.kosice.sk/article.asp?id=5050

"...od križovatky Moyzesova – Poštová po križovatku Moyzesova – Zbrojničná... zastávka autobusových liniek č. 17 a 34 "Slovenský rozhlas" v smere k Infinity aréne bude zrušená bez náhrady."
Reply on: Peter55 #44214:
IK280.RN2 ?
Reply on: RDZ 50 #44213:
To je IK T280 SUCS
Reply on: Isidor #44212:
To je čo? ? Ikarus 280 SUCS? ?
Dokonalá električka (pre niektorých diskutujúcich) ?
http://www.k-report.net/discus/nahledy/254938.jpg
Reply on: matway #44206:
Bavime sa o vodičoch TD....
Reply on: Dimi #44209:
Heh, nie som z DPMP, robim onkologa v Kladne (vid tiez Chiki Liki Tu-A: Doktori v Prahe a daktori v Kladne) 😃

Ale mimoriadnu jazdu si objednat mozete aj tak 😃 Alebo pockajte na nejake vyznamne vyrocie (13.5.2012 napriklad, polstorocnica trolejbusov v PO) a bude nejedna mimoriadna jazda 🙂
Reply on: Papyr #44207:
Presne tak, suhlasim s tebou. V Kosiciach je ale problem ten, ze starsi usek trolejovej stopy je vybudovany na pevnom zavese a novsi usek na dynamickom, teda na delta zavesoch. Ako si spomenul, pri jednom aj pri druhom type treba pouzit iny pritlak zberacov. Tak v Kosiciach si vyber, aky chces... Tusim tu pouzivame cca 8 az 12 kg/m2, prepocitaj si to na newtony. 🙂 .. No a trat plus obluky su riesene konikmi. Ja som prave pisal o najproblemovejsom useku starej trolejovej stopy, kam treba dat delta zavesy a o vymene prudovej vyhybky za radiovu v mieste starej stopy, odbocka do vozovne, hlavne z dovodu castych dopravnych zapch. V tomto mieste su po sebe na hlavnej stope dve vyhybky, pripajacia a odpajacia, takze bude len velkym prinosom vymena aspon tej prvej v smere jazdy, odpajacej. Pokial mam ale info, ma sa menit aj ta druha. V protismere to nie je take nutne. Presovske riesenia sa mi pacia, ak si z dpmp, raz ta s kolegami zo zdruzenia navstivime a mimoriadnou jazdou prejdeme mesto. 🙂
Reply on: jt #44195:
V Presove su jednak vysokorychlostne vyhybky, jednak su ovladane radiom, nie prudovym odberom, preto sa cez ne da ist "ako s autobusom".

A k zeleznicnemu krizeniu: Tam je z bezpecnostnych dovodov PRIKAZ prejst ho co najrychlejsie, aby v pripade vypadnutia zberaca neostal trolej na priecesti, ale az za nim. Jeden "bozk" trolejbusu a rusna sme uz v PO mali.
Reply on: Dimi #44174:
Tak po poriadku:

1] Vyhybky: ak sa namiesto prudoveho ovladania vyhybiek namontovalo radiove, nemuselo by sa vypinat kurenie a ani skladat pedal z jazdy. Ovsem rychlostne obmedzenie by zostalo, mohlo by sa zvysit len vymenou vyhybiek na vysokorychlostne.

2] Usekove delice: Skutocne neviem, preco nepouzili polovodicove usekove delice uz od zaciatku. Tieto izoluju, ale zaroven umoznuju prejst usekovy delic pod jazdou, kedze (ako polovodic) si cucaju elektrinu z jedneho svojho konca. Ovsem vymena vsetkych usekovych delicov by nebola az taka narocna.

3] geometria a pruznost vedenia: Existuju v podstate dva systemy, prvy je pruzne vedenie a nizky pritlak zberaca (70-100 N), druhy je pevne vedenie a vysoky pritlak zberaca (nad 200 N).
Pri pruznom vedeni, ake sa pouziva u nas skoro vsade (aj v KE) je lahky zberac tlaceny k vedeniu pomerne slabou silou, a je mu dovolene, aby sa kyval zo strany na stranu, pretoze s bocnymi razmi sa jednoducho uz pocita. Preto aj novodobe delta zavesy su spravidla instalovane tak, aby tvorili uz stavebne drobny "cikcak", teda aby cikcakovy pohyb zberaca bol nie samovolny, ale riadeny tvarom vedenia. Prilis silno tlaciaci zberac v tom cikcaku moze vyskocit. Nemate v KE nahodou prilis prehnane pritlaky? Ak ano, mozno by znizenie pritlaku zberaca zabranilo jeho vypadavaniu.

4] pevne svorky v oblukoch: Bez ohladu na to, akym sposobom mas vytvoreny obluk (bud polopruzne obluky, alebo klasicke visiace "koniky" vytvarovane do obluku, alebo klasicke pevne svorky, alebo podvesne trubkove vedenie), obluk sa VZDY bude chovat ako pevny preves. Ak nie je mozne prejst obluk nejakou rozumnou rychlostou, tak dovodom je to, ze zberac netvori k troleju dotycnicu (trolejovy obluk nie je excentricky umiestneny do vnutra odbocenia - vyborny priklad je Skultetyho/17.novembra v PO, kde vedenie vedie presne stredom jazdneho pruhu a troleje tam musia ist 10 km/h). Dovodom v tomto pripade nie je pouzitie pevnych svoriek.
Reply on: Peter55 #44205:
a ty menej pi,bo ti utekajú písmenka

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.