Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: RDZ 50 #43952:
Lebo keď si spomínám tá anketa je tu už pár mesiacov asi... a máš pravdu potom si už každy kliká.....
Reply on: tom2097 #43951:
Veru patrilo by sa, ja už možno dvadsaťkrát zahlasoval, furt iné klikám, určite nie som sám, takže o objektívnosti ankety by sa dalo polemizovať... ? ? ?
Nemyslite si že tú anketu by už trebalo zmeniť? ❓
Reply on: sc_ke_sk #43939:
Nie je to reklama, to sem priamo patri 😉
A dobre, ze si upozornil aj na tu sucasnu fotografiu:
http://history.kosice.googlepages.com/Cermel001.jpg
http://panorama.kosice.googlepages.com/Cermel002.jpg

Je neskutocne, kolko vela pozostatkov sa zachovalo po trati v Cermeli. Ano, teraz uz mozem povedat naisto, ze ta cakaren je dnesne pohostinstvo/obcerstvenie Ovecka.

Potok tecie uplne v rovnakom koryte, urcite sa tam absolutne nic nemenilo, aj zabradlie je povodne.

Najzaujimavejsie je, ze ostal dokonca zachovany aj komplet celistvy trakcny stoziar uprostred obratiska, ktory je vidiet na oboch fotografiach!

Treba si to otvorit na dvoch miestach vedla seba (najlepsie na dvoch monitoroch ? ) a poriadne sa zadivat.
Reply on: TA #43935:

Netusim, kadial viedla, ale urcite nejaka hradska, minimalne smerom na Alpinku a dalej do Margecian existovala mozno este v casoch davno pred postavenim elektrickovej trate do Cermela.

Trate sa urcite stavali najma tam, kde to malo vyznam a kde boli aj nejake cesty (samozrejme existuju aj vynimky, ako napr. medzimestske trate a pod., ale v KE take vynimky nemame).

Cesta na Bankov by pokojne mohla byt napr. za tymi ihlicnatymi stromami okolo obratiska v Cermeli.
Pedro77, jt, Nodes #43936, #43940, #43941, #43945):

Ano, myslel som to tak, ako pise Nodes, t.j. ze "tie elektricky" by tam boli na samostatnom elektrickovom pase a trolejbusy by obojsmerne premavali po mnou navrhovanych "BUS LINE".

Kedze som mal taku ideu, ze by elektrickovy pas bol blizsie pri zastavbe domov (kvoli plynovodu, ktory prechadza pozdlz v druhej polovici komunikacie - smer od Hviezdoslavovej ku Sturovej) a "BUS LINE" by boli blizsie pri pozdlznom parciku, tak trolejbusy by takto na krizovatke Mojzesova - Postova tym padom vobec nekrizovali. Krizovali by sa iba jediny krat v oboch smeroch na krizovatke Moyzesova - Hviezdoslavova.

Chalani, nezabudnite, ze prelozka elektrickovej trate z Kuzmanyho na Moyzesovu je cisto iba zaujimavy napad, ktory by stal za zrealizovanie z viacerych aspektov, avsak myslienka, ktorej pravdepodobnost realizovania do stavu skutocnosti sa rovna 0,0000000001% 🙂
Reply on: TA #43932:
Ale veď aj v druhom voze sa to musí dať, na kartu sa predsa musí zapísať, kedy sa lístok kúpil, inak by revízori nemali ako kontrolovať karty, nemali by sa ako vybavovať reklamácie apod.
JT a Pedro77: Presne tak. ?
Reply on: pedro77 #43938:
Keďže Sarko píše aj o križovaní trolejbusov a električkovej trate, tak z toho vychádza, že tbusy by jazdili po ceste.

Re #43943 Nodes: Električky môžu mať svoje vedenie priamo nad traťou (inak ani nemôžu) a trolejbusy by mali svoje vedenie posunuté smerom von. Napríklad takto: http://hampage.hu/trams/TdT2/04020036.JPG Toto je fotka zo švajčiarskeho Bernu.
Reply on: Nodes #43943:
no da sa to, ale trolejbus musi mat svoje droty vedla ved keby presla popod ne elektricka tak by to skratovala
Reply on: pedro77 #43941:
Kdesi som videl fotky spolocnych zastavok elektriciek a trolejbusov, a pritom mali rozne napajanie. A dalo sa to. ?
Reply on: pedro77 #43941:
sice mas pravdu, da sa to chapat aj tak ako myslis ty..
Reply on: Nodes #43940:
"Na Moyzesovej by mohli trolejbusy existovat spolu s elektrickou, tie by tam boli na samostatnom elektrickovom pase." podstatne je slovicko "tie" a v mnoznom cisle spomina trolejbusy ,nikoliv elektricky
Reply on: pedro77 #43938:
A zas ja som to pochopil tak, ze elektricky by tam boli na samostatnom pase.
Reply on: TA #43916:
Neberte to prosim ako reklamu, ale
otvor si tuto moju stranku: http://slovakia.kosice.googlepages.com/ (je to aj na fotke) potom klikni na Historicke fotografie a tam sa ti otvoreni a zvacseni kazdeho odkazu postupne zobrazi stara a potom nova fotka. Najdes tam aj tento Cermel, aj ked tuto fotku budem musiet este prerobit. Ta cakarnicka je dnesna Ovecka.
Reply on: Nodes #43937:
no ale tam sa trolejbusy predsa nepohybuju po elektrickovom pase, nie ? teda ja som to aspon tak pochopil zo sarkovho prispevku ze by mali chodit po kolajniciach
Reply on: pedro77 #43936:
Presne tak, jak na Sturovej.
Reply on: Sarko #43930:
"Na Moyzesovej by mohli trolejbusy existovat spolu s elektrickou, tie by tam boli na samostatnom elektrickovom pase."

elektricky spolu s trolejbusmi? a ako by boli napajane ??
Reply on: Sarko #43928:
kadiaľ teda viedla cesta na Bankov? Lebo v mape z roku 1965 už existuje - a aj s L 14. Takže jedine mohla viesť niekde po pravej strane od 1. fotky a poza dnes neexistujúcu budovu, čo by sedelo podľa mapy. Škoda, že nevidieť viac napravo.

Ešte ma napadá otázka : prečo sú všetky zastávky na Čermeľskej ceste naznačené len v smere z Čermeľa?
Reply on: Isidor #43933:
nič alebo to, že sa stáva, že po zatlačení PCL mi nabehne ponuka s lístkami, kde mám na výber len z 24-hodinového celého a 24-hodinového zľavneného CL. A čo ak sa počas cesty v 1. spoji rozhodnem, že pôjdem inak?

" A inak nevravelo sa, že od Nového roka sa už nebude dať "optimalizovať" lístok vôbec? "

--->>> kde? Lebo v DPMK o tom nevedia.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.