Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: jt #43818:
Predstavy a potreby MHD pre mestá mali skôr na rováši miestni pohlavári, než komunisti ako takí. Jeden z nich bol Schuster, ktorý v 70-tych rokoch pracoval na Národnom výbore mesta Košice (podpredseda odboru služieb a neskôr ekonomiky) a v rokoch 1983-1986 bol prvýkrát primátorom Košíc. Čiže mohol mať podľa mňa priamy vplyv na vývoj ED v Košiciach. Keď bol primátorom druhýkrát (1994-1999), nikdy netajil, že električky sú preňho hlučné a na obtiaž, dokonca sa úplne otvorene vyjadroval, že by ich najradšej celkom nahradil trolejbusovou dopravou. Lebo to takto videl v nejakom porovnatelne velkom rakuskom alebo nemeckom meste (neviem si spomenúť, ktoré presne spomínal, ale napada mi Salzburg, ktore ma cca 210 tis. obyvatelov a cca 20 TD liniek s 10 min. intervalmi), kde sú len trolejbusy a že aké to je úžasné a tiché! Po vzore tohto mesta presadil aj kvetinovú výzdobu vo veľkých kvetináčoch (mnohé s "poschodovými" košíkmi) alebo v kombinácii so stromčekmi. Úplne zlikvidovať ED sa mu naštastne už nepodarilo.

Najviac ma štve, že som ho dosť obhajoval, koľko pre mesto urobil a nedal som naňho dopustiť. Mnohé súvislosti mi však dochádzali až s odstupom času po hľadaní rôznych článkov a výrokov. Na svetlo sveta vynesiem aj "incident", keď som ho raz pri fotografovaní na Hlavnej stretol, ako si obzerá pozostatky hradieb pred Vedeckou knižnicou. Napadlo mi, že si takúto momentku zvečním, ale zo slušnosti som sa pre istotu opýtal, či tak môžem urobiť. Odpoveď bola šokujúca - "Keď vám to urobí dobre...?" Čo viac dodať?
Reply on: Sarko #43878:
Ešte odhadujem, že zdržanie výstavby TD súviselo zrejme nielen s financiami, ale zrejme sa čakalo na skončenie výstavby električkovej trate Alejová, ktorá bola otvorená v roku 1991 a potom sa pokračovalo s výstavbou trolejbusovej trate Lingov - Mlynská bašta.
Pedro77, jt, Furcan, TA, Nodes #43798, #43799, #43800, #43804, #43816):

Čo sa týka plánov o výstavbe TD v Košiciach, tak by som chcel upresniť, že:

A) Plány o výstavbe TD v 60-tych rokoch boli pravdepodobne len v rovine úvah. Nikdy som sa nestretol s akýmikoľvek bližšími informáciami, či plánmi. Toto by som považoval za nezávislú kapitolu od neskorších plánov v 80-tych rokoch.

😎 V novšej histórii 80-tych rokov bola naplánovaná celistvá sieť TD časovo rozdelená na tieto etapy výstavby tratí:

I. Lingov - Mier - Mlynská bašta (POSTAVENÉ 1993)

II. Mlynská bašta - Hviezdoslavova - Moyzesova - Poštová - Vojenská - Trieda KVP - Lechkého (NEPOSTAVENÉ)

III. Exnárova - Sečovská - Prešovská - Palackého - N.O. - Toryská - Moskovská - Myslava+prepojenie na Lechkého (IIIA: Exnárova - N.O. NEPOSTAVENÉ, IIIB: N.O. - Myslava/Lechkého POSTAVENÉ 1999/1998)

Z uvedeného vyplýva, že II. etapa sa nerealizovala, naopak, realizovala sa časť III. etapy - IIIB. Bolo to najmä z dôvodu plánovanej a schválenej rekonštrukcie jednosmernej Hviezdoslavovej na obojsmernú komunikáciu a Bačíkovú s Továrenskou na pešiu zónu. Tu takisto DPMK nezačal stavbu, kým nebude jasné, aký bude konečný stav na dotknutých uliciach.

Trať do Myslavy bola takisto pôvodne plánovaná vedením po osi celej obce a mala končiť obratiskom na jej konci v blízkosti križovatky s Tr. KVP (konečná Kolibár) a tesnej blízkosti hranice MČ Luník IX. V 90-tych rokoch sa rozhodlo o postavení do súčasného stavu len po centrum Myslavy (zastávka Grunt).

Začatá výstavba v roku 1986 a jej plánované otvorenie cca v rokoch 1988-89 sa výrazne zdržalo kvôli zmene totalitného režimu na demokratický a tak sa úplne všetko prehodnocovalo. V tom čase sa postavili len garáže a stavala sa meniareň a potom všetko niekoľko rokov stálo až do na plné obrátky zrýchleného tempa v roku 1992.

Treba si uvedomiť, že aj trať z Mlynskej bašty cez Štefánikovu na N.O. (1995) je v podstate neplánovaný úsek a postavenie trate bolo vyvolané potrebou riešenia komplikácie prepojenia jednotlivých tratí.

Popri prepojení neplánovanej spojky Mlynská bašta - Štefánikova - N.O. sa uvažovalo aj o odbočke na Žst., kde sa však zistil opäť konflikt s budúcou plánovanou prestavbou Staničného nám. a plánovaným vybudovaním električkovej trate Žst. - Svätoplukova - Nám. MMM.

C) Kategória "plánov TD v 90-tych rokoch". Všetky ostatné plány výstavby trolejbusových tratí nie sú resp. neboli schválené a teda nemožno o nich hovoriť ako o oficiálnych, len predpokladaných alebo vhodných.
Reply on: Trucker4091 #43876:
jaaak dobre že ešte zuby umyvam , a čiiitam ? ,ta si nevidel,jak ma nahanala po Optime????? Bo len ku mne cee ist,ku mne ?
Reply on: Arksun #43874:
Áno a piatok v Optime ti sama skočila do náručia ta Malina ? ? ? ?
Reply on: Nodes #43866:
Čo som pozeral, tak ani ja som nikde nič také nevidel, len som o tom čítal. Mohla to byť novinárska kačica a jedná sa iba o "tunel" pre chodcov, teda spojicu nástupíšť a terminálov.

Re #43873 pedro77: Od centra sa to tiež dá, no určite to nebude len tak po ceste. Dá sa to napríklad tak, že bus prejde po tom najvyššom moste okolo zastávky SOUŽ a z ľavého pruhu odbočí do takého slimáka, vracák späť do centra. Spojí sa so smerom na Prešov a priamo vyjde na Priemyselnej.

Smerom z centra je ale zbytočné spájať východnú časť MHD, keďže podchodom to bude pred hlavnú stanicu len kúsok.
Reply on: SOLTED #43872:
ja už nepijeeeeeem ? ?
Reply on: jt #43864:
ale to napojenie je nic moc co sa tyka MHD, malo sa to zrobit tak, aby busy iduce od NO smerom secovks, presovska tam mohli zachadzat bez nejakej vacsej casovej straty, smerom do centra sa da, ale od centra si to moc neviem predstavit
Reply on: Arksun #43870:
ta si mal povedať že mam vyhercovi granko kupic ?
Reply on: Arksun #43870:
šeetko išlo na paragrafy , tie zuby ?
Reply on: SOLTED #43869:
ja už zuby nemam,kludne kup ? ,budem ju liiizat ?
Reply on: Arksun #43868:
vieš čo? ja ti tu milku nedam aby som vodičovi nekazil zubky, ved tie paragrafy su aj tak na MP ? a trhanie zuba neni celodenné ošetrenie, hezkýýýýýýýý
Reply on: Josip3211 #43865:
podelil,jasneee,ale to bol len zlomok mojho vyyyykendu ? ? ?
Reply on: jt #43864:
aha, takze dalsi most..
Reply on: jt #43864:
Ten tunel nie je ani v tejto mapke, ani v inych, ktore som mal k dispozicii. Mozem to overit.
Reply on: Arksun #43830:
A chces iba jednu cokoladu? To zeby som aspon 5 tasiek pribalil ne? ? Kamarat sa podelil s Tebou v sobotu? ?
Reply on: pedro77 #43860:
Napojenie východnej časti mesta má byť z Priemyselnej ulice, ktorá po dostavbe križovatky dostala priam luxusné napojenie vzhľadom na jej terajší význam. Mal by tam pribudnúť most ponad Hornád.

Re #43861 Nodes: To sa prezentovalo hlavne po predstavení KORID-u, párkrát o tom napísal aj Korzár, ale v tej vizualizácii a la 4. ročník ZŠ nič také nie je, tak neviem. Určite by to na škodu nebolo.
Reply on: m2001 #43862:
No neviem. Ale ja tam tunel pre elektricky nevidim.
Reply on: jt #43859:
Tunelom popd zeleznicu? Nejak mi to uniklo.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.