Pedro77, jt, Furcan, TA, Nodes #43798, #43799, #43800, #43804, #43816):
Čo sa týka plánov o výstavbe TD v Košiciach, tak by som chcel upresniť, že:
A) Plány o výstavbe TD v 60-tych rokoch boli pravdepodobne len v rovine úvah. Nikdy som sa nestretol s akýmikoľvek bližšími informáciami, či plánmi. Toto by som považoval za nezávislú kapitolu od neskorších plánov v 80-tych rokoch.
V novšej histórii 80-tych rokov bola naplánovaná celistvá sieť TD časovo rozdelená na tieto etapy výstavby tratí:
I. Lingov - Mier - Mlynská bašta (POSTAVENÉ 1993)
II. Mlynská bašta - Hviezdoslavova - Moyzesova - Poštová - Vojenská - Trieda KVP - Lechkého (NEPOSTAVENÉ)
III. Exnárova - Sečovská - Prešovská - Palackého - N.O. - Toryská - Moskovská - Myslava+prepojenie na Lechkého (IIIA: Exnárova - N.O. NEPOSTAVENÉ, IIIB: N.O. - Myslava/Lechkého POSTAVENÉ 1999/1998)
Z uvedeného vyplýva, že II. etapa sa nerealizovala, naopak, realizovala sa časť III. etapy - IIIB. Bolo to najmä z dôvodu plánovanej a schválenej rekonštrukcie jednosmernej Hviezdoslavovej na obojsmernú komunikáciu a Bačíkovú s Továrenskou na pešiu zónu. Tu takisto DPMK nezačal stavbu, kým nebude jasné, aký bude konečný stav na dotknutých uliciach.
Trať do Myslavy bola takisto pôvodne plánovaná vedením po osi celej obce a mala končiť obratiskom na jej konci v blízkosti križovatky s Tr. KVP (konečná Kolibár) a tesnej blízkosti hranice MČ Luník IX. V 90-tych rokoch sa rozhodlo o postavení do súčasného stavu len po centrum Myslavy (zastávka Grunt).
Začatá výstavba v roku 1986 a jej plánované otvorenie cca v rokoch 1988-89 sa výrazne zdržalo kvôli zmene totalitného režimu na demokratický a tak sa úplne všetko prehodnocovalo. V tom čase sa postavili len garáže a stavala sa meniareň a potom všetko niekoľko rokov stálo až do na plné obrátky zrýchleného tempa v roku 1992.
Treba si uvedomiť, že aj trať z Mlynskej bašty cez Štefánikovu na N.O. (1995) je v podstate neplánovaný úsek a postavenie trate bolo vyvolané potrebou riešenia komplikácie prepojenia jednotlivých tratí.
Popri prepojení neplánovanej spojky Mlynská bašta - Štefánikova - N.O. sa uvažovalo aj o odbočke na Žst., kde sa však zistil opäť konflikt s budúcou plánovanou prestavbou Staničného nám. a plánovaným vybudovaním električkovej trate Žst. - Svätoplukova - Nám. MMM.
C) Kategória "plánov TD v 90-tych rokoch". Všetky ostatné plány výstavby trolejbusových tratí nie sú resp. neboli schválené a teda nemožno o nich hovoriť ako o oficiálnych, len predpokladaných alebo vhodných.
Čo sa týka plánov o výstavbe TD v Košiciach, tak by som chcel upresniť, že:
A) Plány o výstavbe TD v 60-tych rokoch boli pravdepodobne len v rovine úvah. Nikdy som sa nestretol s akýmikoľvek bližšími informáciami, či plánmi. Toto by som považoval za nezávislú kapitolu od neskorších plánov v 80-tych rokoch.
V novšej histórii 80-tych rokov bola naplánovaná celistvá sieť TD časovo rozdelená na tieto etapy výstavby tratí:I. Lingov - Mier - Mlynská bašta (POSTAVENÉ 1993)
II. Mlynská bašta - Hviezdoslavova - Moyzesova - Poštová - Vojenská - Trieda KVP - Lechkého (NEPOSTAVENÉ)
III. Exnárova - Sečovská - Prešovská - Palackého - N.O. - Toryská - Moskovská - Myslava+prepojenie na Lechkého (IIIA: Exnárova - N.O. NEPOSTAVENÉ, IIIB: N.O. - Myslava/Lechkého POSTAVENÉ 1999/1998)
Z uvedeného vyplýva, že II. etapa sa nerealizovala, naopak, realizovala sa časť III. etapy - IIIB. Bolo to najmä z dôvodu plánovanej a schválenej rekonštrukcie jednosmernej Hviezdoslavovej na obojsmernú komunikáciu a Bačíkovú s Továrenskou na pešiu zónu. Tu takisto DPMK nezačal stavbu, kým nebude jasné, aký bude konečný stav na dotknutých uliciach.
Trať do Myslavy bola takisto pôvodne plánovaná vedením po osi celej obce a mala končiť obratiskom na jej konci v blízkosti križovatky s Tr. KVP (konečná Kolibár) a tesnej blízkosti hranice MČ Luník IX. V 90-tych rokoch sa rozhodlo o postavení do súčasného stavu len po centrum Myslavy (zastávka Grunt).
Začatá výstavba v roku 1986 a jej plánované otvorenie cca v rokoch 1988-89 sa výrazne zdržalo kvôli zmene totalitného režimu na demokratický a tak sa úplne všetko prehodnocovalo. V tom čase sa postavili len garáže a stavala sa meniareň a potom všetko niekoľko rokov stálo až do na plné obrátky zrýchleného tempa v roku 1992.
Treba si uvedomiť, že aj trať z Mlynskej bašty cez Štefánikovu na N.O. (1995) je v podstate neplánovaný úsek a postavenie trate bolo vyvolané potrebou riešenia komplikácie prepojenia jednotlivých tratí.
Popri prepojení neplánovanej spojky Mlynská bašta - Štefánikova - N.O. sa uvažovalo aj o odbočke na Žst., kde sa však zistil opäť konflikt s budúcou plánovanou prestavbou Staničného nám. a plánovaným vybudovaním električkovej trate Žst. - Svätoplukova - Nám. MMM.
C) Kategória "plánov TD v 90-tych rokoch". Všetky ostatné plány výstavby trolejbusových tratí nie sú resp. neboli schválené a teda nemožno o nich hovoriť ako o oficiálnych, len predpokladaných alebo vhodných.
Josip3211