Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: pedro77 #43798:
"O vybudovaní trolejbusovej dopravy sa rozhodlo v prvej polovici 80. rokov, kedy bolo nutné znížiť podiel autobusovej dopravy na dopravných výkonoch celej košickej MHD. Keďže nové sídliská budované na oboch svahoch v kopcovitom teréne nebolo možné obsluhovať električkami, práve trolejbusy sa zdali byť najvhodnejším riešením. S budovaním dopravného závodu sa začalo v roku 1986"

Viac v tomto článku: http://sk.wikipedia.org/wiki/Trolejbusov%C3%A1_doprava_v_Ko%C5%A1iciach
mozte mi niekto napisat , kedy sa zacalo s planovanim trolejbosuvej trakcie v kosiciach a ktore dalsie useky mali byt zatrolejovane? diki
Reply on: Peter55 #43796:
áno, ale ak je to problémový úsek, tak kde je povedané, že nehoda sa nemôže stať hoci len pri 1 strete vozidiel za celý rok? Proste áno ( môže sa stať nehoda ) alebo nie ( nemôže sa stať nehoda ) a nie žiadne možno. Tým ale nechcem obhajovať systém, aby sa silou-mocou míňali busy na ceste na Bankov, ak sa to dá zariadiť inak.
Reply on: TA #43795:
Tu ide o PRAX, ak tam je jeden problemovy usek na ktorom sa prave stretavaju busy tak to je ine ak tam stretneš bus raz za pol roka alebo ho tam stretavaš každu pol hodinu.
Reply on: Peter55 #43791:
nie, z právneho hľadiska určite nie.
Reply on: 5 #43793:
tiež si myslím ?
Reply on: SOLTED #43789:
Na tak krátkej linke by nemal byť problém posunúť odchody tak, aby sa v tom úzkom, neprehľadnom úseku nestretávali. Zároveň však aj prispôsobiť jazdu stavu a povahe vozovky (už som tam zažil všelijaké bus-rally).
Reply on: TA #43790:
netlač mi nič do hlavy, dlhe roky tamaď premávala linka 29, bola to jedna zlatá linka žiadne kolízne situácie neboli, kým do toho jeden nepotrtkal...
Reply on: TA #43790:
Nemysliš, že je to iné ak sa tam stretavaju autobusy pravidelne na tom istom mieste celý deň a ak ta pride raz za čas sukromník?
Reply on: SOLTED #43789:
ak je to také kolízne, ako vravíš, tak by tam autobusy nemali premávať vôbec a dole by sa mali osadiť značka zakazujúca vjazd nákladným autám. Posun časov odchodov nič nerieši ( nikde nie je povedané, že tam v tú dobu nepôjde nejaký súkromník s busom a podobne ).
Reply on: Trucker4091 #43783:
hej

Kedy už konečne naše ctené vedenie a kompetentné osoby začnú riešiť linku 14 ? To nikomu nevadí, že tam sú ohrození cestujúci keď sa 2 autobusy stretávajú na kopci smerom na Bankov ? To nikomu nevadí, že tam už bolo cez 6-7 kolízií autobusov MHD, mimochodom aj minulý týžden Karosa B932 versus Tedom 5611... To vážne niekto čaká kým sa tam niekto vykotí dolu svahom a dôjde k ešte väčšej tragédii ako včera v Polomke ? žiadame tak veľa, keď chceme posunutie časov buď odchodu z jednej alebo druhej konečnej ? Za súčasný stav sa môžme poďakovať ex RD...
Reply on: jt #43787:
Lenze poskodeny nosny ram automiblu sa NESMIE !!!! zvarat!!! Taketo vozidla sa okamzite vyradzuju a predavaju na suciastky!!! Ked je vsak este v zaruke, je nutne vymenit cely podvozok!
Reply on: eMareq #43781:
Samozrejme, všetko opravované už nie je tak spoľahlivé ako nové. Ako si písal vyššie, rám stále pracuje, má určitú ohybnosť, ktorú miesto zvaru nemá, takže ak po oprave niekde znova praskne, tak s takmer určitosťou to bude na tom istom mieste.

Re #43786 Irisb: Píše sa tam, že na prevádzku po pozemných komunikáciách nie je spôsobilé vozidlo s poškodeným rámom. Oprava znamená odstránenie poškodenia, aj keď to je samozrejme relatívne. Ale ak si si istý, že opravovaný byť nemôže, tak sa ešte pohrabem v ZoPnPK.
Reply on: jt #43776:
ja tam nevidim nikde, ziadne dovolenie aby sa siahalo na nosny ram, iba vymedzenie, ktore vozdila su nesposobile na premavku.....nosny ram sa nesmie zvarat, ani opravovat, neviem, ktory predpis, norma alebo zakon to hovori, ale nesmie sa to
Predstavte si čo by sa stalo keby do toho to budaru naburalo čelne auto ako do 3505, myslim, že by to auto preletelo križom cez bus. Veď tie smiešne priečky ničomu nezabrania.
http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=2b2f3a2132222fef252932252c2127ef1f&id=42092&idg=1196&gi=20&gn=20&gs=e&gsd=
Reply on: Alco #43780:
Aj obyčajne 900vky maju zadne čela z plastu, laminatu.
Reply on: SOLTED #43782:
Ale dlhodobo ? ?
Reply on: eMareq #43781:
ta kdeže 38, už oveľa viac. Len 4 Tedomy pribudli od utorka a ešte niečo ale neviem sis pomenuť čo, takže takých cca 43 už bude.
Reply on: jt #43776:
Síce opravovaný byť môže, ale treba si uvedomiť, či by opätovné vyváranie rámu prinieslo očakávaný efekt. Myslím si, že by sa na tom istom mieste kde praskol predtým, by praskol aj potom, lebo by už nemal takú pevnosť ako mal predtým.

Re #43760 280: Môže to byť aj zlou konštrukciou. Rám pri prevádzke pracuje. Ďalšia vec je spomínaná tuhá predná náprava, tá kvalitne prenáša nerovnosti na ceste. Trasie to tak, že človek má dojem, že si prekusne jazyk. ?

Pozerám na tie fotky #5201 - silné fáro -> veľké ego, vodič frajer a bum. K 38 dlhodobo odstaveným sa pridal ďalší. ?
Reply on: TA #43779:

Karosy sú potiahnuté plechom, ale určitá plastová degenerácia sa u nich už začala, napr. nárazníky, predná kapota a niektoré novšie prevedenia (tie, čo behajú za Eurobus) majú dokonca zadné čelá z plastu.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.