ak je to také kolízne, ako vravíš, tak by tam autobusy nemali premávať vôbec a dole by sa mali osadiť značka zakazujúca vjazd nákladným autám. Posun časov odchodov nič nerieši ( nikde nie je povedané, že tam v tú dobu nepôjde nejaký súkromník s busom a podobne ).
Kedy už konečne naše ctené vedenie a kompetentné osoby začnú riešiť linku 14 ? To nikomu nevadí, že tam sú ohrození cestujúci keď sa 2 autobusy stretávajú na kopci smerom na Bankov ? To nikomu nevadí, že tam už bolo cez 6-7 kolízií autobusov MHD, mimochodom aj minulý týžden Karosa B932 versus Tedom 5611... To vážne niekto čaká kým sa tam niekto vykotí dolu svahom a dôjde k ešte väčšej tragédii ako včera v Polomke ? žiadame tak veľa, keď chceme posunutie časov buď odchodu z jednej alebo druhej konečnej ? Za súčasný stav sa môžme poďakovať ex RD...
Lenze poskodeny nosny ram automiblu sa NESMIE !!!! zvarat!!! Taketo vozidla sa okamzite vyradzuju a predavaju na suciastky!!! Ked je vsak este v zaruke, je nutne vymenit cely podvozok!
Samozrejme, všetko opravované už nie je tak spoľahlivé ako nové. Ako si písal vyššie, rám stále pracuje, má určitú ohybnosť, ktorú miesto zvaru nemá, takže ak po oprave niekde znova praskne, tak s takmer určitosťou to bude na tom istom mieste.
Re #43786 Irisb: Píše sa tam, že na prevádzku po pozemných komunikáciách nie je spôsobilé vozidlo s poškodeným rámom. Oprava znamená odstránenie poškodenia, aj keď to je samozrejme relatívne. Ale ak si si istý, že opravovaný byť nemôže, tak sa ešte pohrabem v ZoPnPK.
ja tam nevidim nikde, ziadne dovolenie aby sa siahalo na nosny ram, iba vymedzenie, ktore vozdila su nesposobile na premavku.....nosny ram sa nesmie zvarat, ani opravovat, neviem, ktory predpis, norma alebo zakon to hovori, ale nesmie sa to
Síce opravovaný byť môže, ale treba si uvedomiť, či by opätovné vyváranie rámu prinieslo očakávaný efekt. Myslím si, že by sa na tom istom mieste kde praskol predtým, by praskol aj potom, lebo by už nemal takú pevnosť ako mal predtým.
Re #43760 280: Môže to byť aj zlou konštrukciou. Rám pri prevádzke pracuje. Ďalšia vec je spomínaná tuhá predná náprava, tá kvalitne prenáša nerovnosti na ceste. Trasie to tak, že človek má dojem, že si prekusne jazyk. ?
Pozerám na tie fotky #5201 - silné fáro -> veľké ego, vodič frajer a bum. K 38 dlhodobo odstaveným sa pridal ďalší. ?
Karosy sú potiahnuté plechom, ale určitá plastová degenerácia sa u nich už začala, napr. nárazníky, predná kapota a niektoré novšie prevedenia (tie, čo behajú za Eurobus) majú dokonca zadné čelá z plastu.
čo ak by to bol NP bus inej značky ako SU alebo Tedom? Potom by to bolo OK?
Nejdem sa hádať o tom, ktorý bus koľko znesie, lebo som nevidel žiadne crash testy, ale ak by to vozidlo vletelo do 5201 v úrovni podlahy, havária by si vyžiadala viac zranených.
Čím majú potiahnutý rám Karosy?
Vyhláška 578/2006, § 2, ods. p) hovorí:
Vozidlo sa považuje za technicky nespôsobilé na premávku na pozemných komunikáciách, ak je poškodený alebo deformovaný podvozok, rám alebo karoséria alebo na vozidle boli vykonané nepovolené úpravy, alebo zabudovaný neschválený komponent alebo samostatná technická jednotka.
Čiže podľa tohto rám opravovaný byť môže, ale iba odborne a môžu byť použité iba schválené komponenty.
Neviem, ako by si porovnával neporovnatelné, keby si tam sedel za volantom alebo ako cestujúci. Môžem ti zaručiť, že keby to bol Soplaris, tak bilancia zranených by bola oveľa horšia, pretože menovaný typ je niečo také ako Trabant (neviem, či mladší účastníci tohto fóra poznajú tento výrobok "soudruhú z Endéer), čiže oceľový rám potiahnutý plastom (po celej dĺžke vozidla!), čiže pasívna ochrana prepravovaného "tovaru" je takmer nulová. Tedom je asi niečo podobné (nesúvisí to s nízkopodlažnosťou, ale s dátumom výroby - holt móda "plasťákov"), takže buďme radi, že to bola 5201, aj keď je momentálne o jeden spoľahlivý voz menej.
Trucker4091