Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Zelené vlny nie sú preladené
http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=20.2.2009/97556K

"Presný termín, kedy sa úpravy urobia, ani koľko to bude stáť, nie je rozhodnuté. Dátum, od ktorého by malo všetko fungovať tak, ako má, nikto nestanovil."

Asi v budúcom volebnom období, keď súčasná firma starajúca sa o CSSky (rozumej vymieňa žiarovky) nedostane zákazku.
Reply on: PTI #43703:
Ked skutocne bude ta preferencia fungovat, tak snimem klobuk. Detto na Pribinova x Sturova.
Reply on: PTI #43703:
Je nejaky dovod, preco nie je signalizacia aj pri prechadzani na Juznu triedu?
Reply on: jt #43702:

Je potrebné si uvedomiť, že na NO sa električky v smere zo Štúrovej a v smere zo ŽelSt už nebudú riadiť CSS, napr. linky 2 a 6 pôjdu cez triangel mimo signalizácie. Tým sa tam zruší dnešné čakanie na zelenú ako pred Dargovom od Štúrovej, tak aj pred Hiltonom od stanice. A z Južnej triedy by mali prechádzať križovatku na preferenciu s minimálnym zdržaním.
Reply on: PTI #43697:
Do úvahy som bral iba smer z Jazera. Takto električky stoja vedľa seba na zastávke a súčasne vyčkávajú na voľnú cestu. A pritom si električky dvoch smerov neblokujú cestu. Ak by boli zastávky zrealizované po vzore NO, teda, ak by stáli za križovatkou, linky 3 a 7 by mali zastávku na Južnej triede hneď za oblúkom. Linka 9 by stála vedľa most2 pri VSS, na úseku pred zastávkou Autokemping.
Reply on: Axel #43699:

V prvom rade je NO cieľom, potom je tranzitom a až tak je prestupom MHD.
Ešte čo sa týka riadenia križovatiek v priestore NO. Výstavbou AUPARKu a rekonštrukciou CSS-iek v tomto uzle konečne odíde do zabudnutia najstarší radič CSS v Košiciach, ktorý tu riadi dopravu už vyše dvadsať päť rokov. Toto staré BDE-čko konečne bude vymenené a nahradené Siemensom a tak bude možné celý úsek Štúrovej, NO a Palackého konečne riešiť v dynamike aj s možnosťou preferencie MHD, teda v prvom rade ED. A tu na NO pri AUPARKu sa jednoznačne požaduje priorita ED z Južnej triedy - z opačnej strany to nebude až také jednoznačné, lebo električky nebudú do križovatky vchádzať z rovného úseku, ale po odbočení. Súčasne bude preferencia ED aj na Mojmírovej, tu v smere od Kuzmányho, z opačnej strany od NO sa budú pohýňať električky na signalizácii priamo zo zastávky.
Reply on: PTI #43697:
Lenze VSS nie je tak dolezitym prestupnym uzlom v ramci MHD ako NO.
Reply on: PTI #43696:

Bude mat na Mojmirovej preferenciu aj AD a TD?
A bude preferencia ED aj na krizeni na rohu Sturovej a Juznej triedy?
Reply on: jt #43690:

No asi ťažko je VSS poriešené lepšie ako NO. Tam 4 z Barce a 3 a 7 z Jazera ide rovnakým smerom, a nestoja na spoločnom ostrovčeku, naviac sa tam jednotlivé linky nebrzdia, lebo ani jedna z tu prechádzajúcich liniek neprechádza cez dve zastávky, ale iba cez jednu.
Reply on: Axel #43689:

2. Signalizácia už nebude potrebná, počet motorových vozidiel pred Slovanom klesne čo sa týka IAD na nulu, ostanú iba autobusy a trolejbusy DPMK. Aj SAD-ka pôjde po južnej strane. Takže signalizácia nebude potrebná, tak ako už nebude pred Dargovom, ale až na úrovni Mojmírovej, kde bude zriadená preferencia ED.
Reply on: Isidor #43688:

Zastávka pri Auparku bude fungovať úplne logicky a bez akýchkoľvek problémov. Prvá električka zastaví až pri druhom označníku - bližšie k stanici. V prípade že za ňou príde hneď druhá, zastaví pri prvom označníku, takže sa nenalepí na tú prvú súpravu ako je to bežné napr. na SNP-čke, ale medzi obidvomi električkami ostane tá 6-7 metrová medzera na prechádzanie chodcov. Cestovné poriadky budú na obidvoch, ale na tom prvom bude oznam, že električky zastavujú a odchádzajú z nástupišťa vpredu. Tak či tak všetci odídu už tou prvou električkou, do tej druhej nastúpi pár ĺudí, a tí určite budú vedieť, že tak či tak tá električka ide na želstanicu.
Reply on: Matogu #43693:
spamer ... von s ním ?
Ahojte na mojom webe je pár fotografií košickej mhd.
Budem potešený vašou návštevou.
? ☺
Reply on: pedro77 #43691:
Preto ja v tom príspevku na ktorý JT reaguje, navrhujem ďalšie 3 zastávky, ktorých vybudovanie by stálo ZLOMOK z tej celej investície a amli by rozhodne väčší význam ako zastávka s dvoma označníkmi. Ak by niekto šiel z Južnej triedy, tak by mu to stálo aj pred križovatkou, tam by prešiel cez prechod a bol by na zastávkach smer Palackého. Atď.
Reply on: jt #43690:
no ale kazda minca ma dve strany, keby boli vsetky zastavky ED pred dargovom, tak by zastavky AD smer palackeho boli on nich dost daleko, nie?
Reply on: eMareq #43671:
Presne o toto mi ide. Dozvedieť sa, prečo nie je jednoduchšie a pre cestujúceho lepšie postaviť zastávku, ako napríklad pri VSS z Jazera do centra. Električky by sa nebrzdili (načakalo by sa na uvoľnenie zastávky), navyše by nestáli aj na "červenú", aj na zastávke, keďže CSS môže byť priamo na zastávke. Združenie električkových stanovíšť na jedno pred Dargovom, by bolo v tomto smere jednoznačne lepšie, ako ponechať súčasné tri.
Reply on: TA #43684:
Obavam sa ze :
1. Pytal som na "dvojzastavku" na NO v smere na stanicu.
2. Myslel som CSS na "trojuholniku" Sturova - Juzna trieda.
Reply on: PTI #43670:
a ako má tá zastávka pred Slovanom v smere na stanicu v praxi fungovať? Linky budú rozdelené na dve skupiny, podľa toho ktorá kde zastavovuje? Alebo sa vodič sám rozhodne, pri ktorom stĺpiku zastaví?
A bežný človek, ktorý sa chce dostať na stanicu, sa podľa vás kam postaví? Obehá si (v prípade rozdelenia podľa liniek) obidva označníky a zistí podľa CP, kam niečo príde skôr? Alebo sa postaví preventívne presne do stredu medzi obe nástupištia? (kdežto pri jednom by sa dav rozdelil rovnomerne na 30m) ?
TA: Isteze. PHSR nema ziadnu zavaznost. Ked som navrhoval, aby v texte bola zakotvena zodpovednost za neplnenie jednotlivych bodov prave preto, aby to nebol len zdrap papiera, div ze ma nevysmiali.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.