TA: ED skutocne bola planovana z NO popod zeleznicu, ale smerom na Furcu. Pod mostami na Palackeho mala byt vedena v mieste nedavno vybudovaneho jazdneho pruhu. Tento regulativ tak straca opodstatnenie, hoci som to v UP videl.
v podobnom duchu je to uvedené aj v PHSR, ale zrejme je to len v rovine odporúčania. Prípadne nie je problém pri aktualizácii spomínané vety vypustiť ?
" 4. Za základný systém mestskej hromadnej dopravy považovať električky a trolejbusy. Autobusovú dopravu uvažovať ako doplnkovú dopravu.
5. Ponechať územnú rezervu pre predĺženie električkových tratí do obytných zón , Košická Nová Ves, východné mesto, Ťahanovce.
6. Rezervovať plochy pre vozovňu električiek a autobusov v priestore 8. výrobného okrsku v Krásnej nad Hornádom. "
Už len za základe tohto dokumentu by nikdy zrušenie TD či ED nemalo byť schválené. Má to vôbec nejakú právnu hodnotu?
neviem, či to dobre chápem, ale električka na ŤHC bola ( teda je ) plánovaná v smere NO - Palackého - kdesi popri Hornáde - Džungľa - ŤHC? Teda má sa vynechávať stanica?
Lebo na " A K U A L I Z O V A N O M ÚZEMNOM PLÁNE HOSPODÁRSKO - SÍDELNEJ AGLOMERÁCIE KOŠICE " - http://www.kosice.sk/static/up_II.htm nie je naznačená žiadna KD v smere na Palackého. Akurát na Bencúrovej vidieť trať, ktorá sa potom napája na železnicu.
Potom je namieste otázka, prečo sa po námestí nevybudujú tri trápne ostrovčeky s oplotením, ktoré by boli umiestnené naproti tým trom dnešným súčasným? Ľudia by nelietali cez celé námestie keby chceli ísť aj niečím iným. Koľko promülle by to bolo z tej miliardovej investície? A v konečnom dôsledku by to prinieslo okamžitý efekt, ako jeden ostrovček s dvoma nič neriešiacimi označníkmi (kde sa na oboch cestujúci dočíta aj tak to isté).
To priecestie so signalizáciou už nebude, lebo komunikácia okolo fontány sa AUPARKom ruší. Rozdelenie ostrovčeka v smere na stanicu je preto, aby sa tam nevytvárala bariéra pred hlavným vchodom z električiek, resp. čakajúcich cestujúcich, a ten priechod medzi obidvomi časťami je smerovaný priamo pred hlavný vchod do NZC. Bola to požiadavka investora, tak sa to navrhlo niekedy na začiatku pred 2 rokmi, a nik s tým nemal žiadny problém. Ja osobne skôr vidím problém v tom, že zrušením CSS-ky na severnej strane NO sa budú riadiť vodiči električiek iba dopravnými značkami, a mám obavy, že tu budú vznikať kolízne situácie. Dnes je signalizácia nastavená tak, že sú električky riadené bezkolízne, a keď dodržujú CSS-ku, tak sa nemôže stať, že by napr. 3-ka od stanice zavadzala 7-čke od jazera a pod. Tento signálny plán som navrhol keď sa dorábali priechody pred Dargovom /cca 12 rokov/a neskôr na D.Feju, a funguje to dodnes. Pričom v minulosti električiek cez NO premávalo podstatne viac.
Áno dnes iba na stanicu, ale zatiaľ nikým nezmenený platný územný plán, časť doprava, má vedenú električku okolo mestskej plavárne pod železnicu, s trasovaním okolo Hornádu - Džungľa - Ťahanovce. To ale nie je podstatné, väčší význam delených zastávok je ten, že električky môžu zastavovať bližšie ku križovatke, a na to sa využíva zadná časť nástupišťa. Tak isto sa uvažuje (škoda že už tak dlho, ale sa to nerealizuje) po celej triede SNP, kde cestujúci šlapú po vystúpení naspäť k priechodom v križovatke. Ak sa ostrovčeky rozdelia, tak vpredu budú stáť iba R-ky, a hneď za križovatkou mestské linky. Takže v konečnom dôsledku je to služba cestujúcim.
Pred Dargovom to opodstatnenie má, pretože tam sú rozdelené smery na Moldavskú a Kuzmányho, no tu to význam nemá, keďže linky pokračujú už iba dve zastávky a prevažne tam ľudia vystupujú. Skôr by som si tam vedel predstaviť jeden 50/65 metrový ostrovček ako dva 35 metrové pre prípad, žeby bolo potrebné vypraviť dlhšie súpravy. Trojičky (prípadne dve KT8, čo sa kedysi plánovalo) teraz nejazdia a pri takomto prístupe k električkovej doprave ani nikdy jazdiť nebudú (buď nebude mať čo jazdiť, alebo nebude po čom jazdiť), ale niekedy v budúcnosti by mohli. Taktiež by to bolo lepšie, lebo dve súpravy by mohli zastaviť naraz na zastávke, čo sa robí aj teraz a prispieva to k zrýchleniu dopravy, plus cez priecestie môžu prejsť električky na jeden interval (nasledujúce priecestie je vybavené preferenciou).
Áno, minule som pozeral magazín KSK z 22.1. Ukazoval sa tam Trebuľa s Kulturákom. Aj ruky si podali, dačo popodpisovali s tým, že už len treba vylobovať odniekiaľ 1,6 mld. Sk (53 mil €). No radosť pozerať na nich dvoch. ?
Tá úprava nástupných ostrovčekov je iba kozmetická, v skutočnosti je to jedno nástupište rozdelené na dve státia s dvomi označníkmi , tak ako je to dnes pred Dargovom.
Ja som písal o 52L, tam často vidím počet cestujúcich tak 5 až 10 čo idú do/z Krásnej. Predpokladám, že takýto počet cestuje aj do/z Pereša či Lorinčíka.
My predsa prestupovať nebudeme. Nikdysatotaknerobilo. ?
L52 a L13 chodia ráno slušne vyťažené, ak sa zrušia, tak gadžovia z Krásnej budú nahnevaní. Ale je nenormálne, aby si dve trakcie na jednom úseku (ktorý nie je zanedbateľný) konkurovali. Navyše s hodinovým intervalom v sedle tieto linky nedávajú takmer žiadnu šancu cestovať bez toho, aby človek poznal odchody. Gadžibusy do Hornej Dolnej chodia častejšie.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
PTI