Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: jt #43668:
To priecestie so signalizáciou už nebude, lebo komunikácia okolo fontány sa AUPARKom ruší. Rozdelenie ostrovčeka v smere na stanicu je preto, aby sa tam nevytvárala bariéra pred hlavným vchodom z električiek, resp. čakajúcich cestujúcich, a ten priechod medzi obidvomi časťami je smerovaný priamo pred hlavný vchod do NZC. Bola to požiadavka investora, tak sa to navrhlo niekedy na začiatku pred 2 rokmi, a nik s tým nemal žiadny problém. Ja osobne skôr vidím problém v tom, že zrušením CSS-ky na severnej strane NO sa budú riadiť vodiči električiek iba dopravnými značkami, a mám obavy, že tu budú vznikať kolízne situácie. Dnes je signalizácia nastavená tak, že sú električky riadené bezkolízne, a keď dodržujú CSS-ku, tak sa nemôže stať, že by napr. 3-ka od stanice zavadzala 7-čke od jazera a pod. Tento signálny plán som navrhol keď sa dorábali priechody pred Dargovom /cca 12 rokov/a neskôr na D.Feju, a funguje to dodnes. Pričom v minulosti električiek cez NO premávalo podstatne viac.
Reply on: eMareq #43665:
Áno dnes iba na stanicu, ale zatiaľ nikým nezmenený platný územný plán, časť doprava, má vedenú električku okolo mestskej plavárne pod železnicu, s trasovaním okolo Hornádu - Džungľa - Ťahanovce. To ale nie je podstatné, väčší význam delených zastávok je ten, že električky môžu zastavovať bližšie ku križovatke, a na to sa využíva zadná časť nástupišťa. Tak isto sa uvažuje (škoda že už tak dlho, ale sa to nerealizuje) po celej triede SNP, kde cestujúci šlapú po vystúpení naspäť k priechodom v križovatke. Ak sa ostrovčeky rozdelia, tak vpredu budú stáť iba R-ky, a hneď za križovatkou mestské linky. Takže v konečnom dôsledku je to služba cestujúcim.
Reply on: PTI #43663:
Pred Dargovom to opodstatnenie má, pretože tam sú rozdelené smery na Moldavskú a Kuzmányho, no tu to význam nemá, keďže linky pokračujú už iba dve zastávky a prevažne tam ľudia vystupujú. Skôr by som si tam vedel predstaviť jeden 50/65 metrový ostrovček ako dva 35 metrové pre prípad, žeby bolo potrebné vypraviť dlhšie súpravy. Trojičky (prípadne dve KT8, čo sa kedysi plánovalo) teraz nejazdia a pri takomto prístupe k električkovej doprave ani nikdy jazdiť nebudú (buď nebude mať čo jazdiť, alebo nebude po čom jazdiť), ale niekedy v budúcnosti by mohli. Taktiež by to bolo lepšie, lebo dve súpravy by mohli zastaviť naraz na zastávke, čo sa robí aj teraz a prispieva to k zrýchleniu dopravy, plus cez priecestie môžu prejsť električky na jeden interval (nasledujúce priecestie je vybavené preferenciou).
Reply on: TA #43666:
Áno, minule som pozeral magazín KSK z 22.1. Ukazoval sa tam Trebuľa s Kulturákom. Aj ruky si podali, dačo popodpisovali s tým, že už len treba vylobovať odniekiaľ 1,6 mld. Sk (53 mil €). No radosť pozerať na nich dvoch. ?

http://www.nasa.sk/web/index.php/zabava-a-hry/756-magazin-ksk-22-januar-2009

(trvá to od 9:31 do 11:49)
Reply on: eMareq #43665:
príprava na KORID - smer ŤHC ?
Reply on: PTI #43663:
Nieje mi jasný ten zmysel rozdelenia s dvomi označníkmi najmä ak všetky e-linky už idú len jedným smerom.
Reply on: Alco #43632:
CITELIS - 18m, pohon CNG v počte 10 kusov s uvedením do
prevádzky zhruba začiatkom II.kvartála 2009.

ústrižok z odpovede na citelisy
môžu prísť, ale mi sa im už nevihneme ?
Reply on: jt #43656:
Tá úprava nástupných ostrovčekov je iba kozmetická, v skutočnosti je to jedno nástupište rozdelené na dve státia s dvomi označníkmi , tak ako je to dnes pred Dargovom.
Reply on: jt #43661:
Ja som písal o 52L, tam často vidím počet cestujúcich tak 5 až 10 čo idú do/z Krásnej. Predpokladám, že takýto počet cestuje aj do/z Pereša či Lorinčíka.

My predsa prestupovať nebudeme. Nikdysatotaknerobilo. ?
Reply on: eMareq #43660:
30 automatov pre štvrť milióna ľudí ?

L52 a L13 chodia ráno slušne vyťažené, ak sa zrušia, tak gadžovia z Krásnej budú nahnevaní. Ale je nenormálne, aby si dve trakcie na jednom úseku (ktorý nie je zanedbateľný) konkurovali. Navyše s hodinovým intervalom v sedle tieto linky nedávajú takmer žiadnu šancu cestovať bez toho, aby človek poznal odchody. Gadžibusy do Hornej Dolnej chodia častejšie.
Automat na lístky pri nemocnici chýba, skrýva sa na magistráte
http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=19.2.2009/92561K

"DPMK umiestnil v meste začiatkom roka vyše 30 nových automatov na eurá, ktoré ponúkajú všetkých 16 druhov lístkov," uviedla M. Murová. "Na to, aká je spokojnosť s využívaním papierových cestovných lístkov alebo bezkontaktných čipových karát či elektronických peňaženiek, dá presnejší obraz dopravný prieskum, ktorý bude DPMK realizovať v mesiacoch február a marec."

"Kompetentná" odpoveď hororkyňe Murovej. Vraj inštalácia automatu závisí od nejakého prieskumu. ? ?

A kým sa vôbec nejaký prieskum zrealizuje, tak súčasné osadenstvo bude možno aj odvolané.

BTW, "údaje z prieskumu" na linkách 13 a 52L majú dokázať ich zmysel.
Reply on: snopy10 #43658:
Jak to mysliš?
Reply on: Alco #43632:
počul som niečo o tom(vrabce čvirikali).Ale pri dnešnom stave MHD pochybujem.
"Český výrobce autobusů SOR Libchavy spol. s r.o. vyhrál díky NEJNIŽŠÍ ceně výběrové řízení na dodávku 620 autobusů pro DP hl.m. Prahy, a.s. "
Tak tieto móresy už došli aj do prahy ?
Reply on: PTI #43651:
Ďakujem za odpoveď.
Osobne si ale nemyslím, že zastávky na výjjazdoch z triangla sú najoptimálnejšie, takto sa výrazne komplikuje prestupovanie. Je mi ľúto, že kvôli pamätníku sa ÚHA postavil proti rozšíreniu električkového pása, ale táto inštitúcia je asi proti všetkému.

Otázka smerom na dve električkové zastávky v jednom smere nebola smerovaná na Námestie oslobodediteľov a Senný trh, ale na dva nástupné ostrovčeky na mieste dnešnej zastávky liniek 2, 3, 5, 6, R1 v smere na stanicu, oddelené priechodom pre chodcov.
Reply on: Dimi #43654:
No neviem, ale Ľ.P. posledne tvrdil, že sa s ÚDom (?) nič nepohlo.
Reply on: eMareq #43653:
zeby zriadovali ÚDI ? 🙂
Reply on: PTI #43652:
Tak si ho vytvoria a bude, ako keby to tu bol nejaký problém.
Reply on: eMareq #43648:

Platná organizačná štruktúra magistrátu také oddelenie nepozná....
Reply on: jt #43640:

Systém rozloženia zastávok na NO vychádza z dnešného stavu, pre ED je najoptimálnejší - na výjazdoch z triangla, autobusové zastávky ostali tak isto bez zmeny. Odsun koľají pred Dargovom v smere do parku nie je možný - kvôli pamätníku, to boli podmienky mesta a UHA, z druhej strany sa komunikácia tiež odsúvala maximálne od pamätníkov, zužoval sa pôvodne navrhnutý zelený stredový pás na minimum, aby sa základný pamätník v tejto etape výstavby nemusel presúvať.
Zastávka ED na Sennom trhu je aj dnes, bude mať ešte väčší význam - z tej strany AUPARKu bude výšková budova administratívy, naviac sa obnovuje autobusová zastávka pri plavárni a vytvára sa možnosť prestupu.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.