Tá úprava nástupných ostrovčekov je iba kozmetická, v skutočnosti je to jedno nástupište rozdelené na dve státia s dvomi označníkmi , tak ako je to dnes pred Dargovom.
Ja som písal o 52L, tam často vidím počet cestujúcich tak 5 až 10 čo idú do/z Krásnej. Predpokladám, že takýto počet cestuje aj do/z Pereša či Lorinčíka.
My predsa prestupovať nebudeme. Nikdysatotaknerobilo. ?
L52 a L13 chodia ráno slušne vyťažené, ak sa zrušia, tak gadžovia z Krásnej budú nahnevaní. Ale je nenormálne, aby si dve trakcie na jednom úseku (ktorý nie je zanedbateľný) konkurovali. Navyše s hodinovým intervalom v sedle tieto linky nedávajú takmer žiadnu šancu cestovať bez toho, aby človek poznal odchody. Gadžibusy do Hornej Dolnej chodia častejšie.
"DPMK umiestnil v meste začiatkom roka vyše 30 nových automatov na eurá, ktoré ponúkajú všetkých 16 druhov lístkov," uviedla M. Murová. "Na to, aká je spokojnosť s využívaním papierových cestovných lístkov alebo bezkontaktných čipových karát či elektronických peňaženiek, dá presnejší obraz dopravný prieskum, ktorý bude DPMK realizovať v mesiacoch február a marec."
"Kompetentná" odpoveď hororkyňe Murovej. Vraj inštalácia automatu závisí od nejakého prieskumu. ? ?
A kým sa vôbec nejaký prieskum zrealizuje, tak súčasné osadenstvo bude možno aj odvolané.
BTW, "údaje z prieskumu" na linkách 13 a 52L majú dokázať ich zmysel.
"Český výrobce autobusů SOR Libchavy spol. s r.o. vyhrál díky NEJNIŽŠÍ ceně výběrové řízení na dodávku 620 autobusů pro DP hl.m. Prahy, a.s. "
Tak tieto móresy už došli aj do prahy ?
Ďakujem za odpoveď.
Osobne si ale nemyslím, že zastávky na výjjazdoch z triangla sú najoptimálnejšie, takto sa výrazne komplikuje prestupovanie. Je mi ľúto, že kvôli pamätníku sa ÚHA postavil proti rozšíreniu električkového pása, ale táto inštitúcia je asi proti všetkému.
Otázka smerom na dve električkové zastávky v jednom smere nebola smerovaná na Námestie oslobodediteľov a Senný trh, ale na dva nástupné ostrovčeky na mieste dnešnej zastávky liniek 2, 3, 5, 6, R1 v smere na stanicu, oddelené priechodom pre chodcov.
Systém rozloženia zastávok na NO vychádza z dnešného stavu, pre ED je najoptimálnejší - na výjazdoch z triangla, autobusové zastávky ostali tak isto bez zmeny. Odsun koľají pred Dargovom v smere do parku nie je možný - kvôli pamätníku, to boli podmienky mesta a UHA, z druhej strany sa komunikácia tiež odsúvala maximálne od pamätníkov, zužoval sa pôvodne navrhnutý zelený stredový pás na minimum, aby sa základný pamätník v tejto etape výstavby nemusel presúvať.
Zastávka ED na Sennom trhu je aj dnes, bude mať ešte väčší význam - z tej strany AUPARKu bude výšková budova administratívy, naviac sa obnovuje autobusová zastávka pri plavárni a vytvára sa možnosť prestupu.
Investor na seba vzal riešenie a financovanie dopravy v úseku po Mojmírovu, celá úprava je prebratá z RP NO. Pokračovanie prestavby Štúrovej je v rukách a vo financiách mesta.
Na stránke KV KSS Košice som našiel informatívny cenník národného podniku Mototechna, schovávajúci sa pod názvom "Kúpte si nové auto za babku. ZN. "Nostalgia""
Taký mestský ikarus stál podľa tohto cenníka 730.700 Kčs a linkový bol o 6.500 Kčs drahší.
Akurát mi nieje jasné čo pod tou nostalgiou myslia (tie nízke ceny pri rovnako nízkych platoch?). Na autá boli poradovníky na niekoľko rokov dopredu a to ešte záujemca musel niečo dať do vrecka, aby proces urýchlil. A zvyšok čo na to aj tak nemal, cestoval práve v tom ikaruse.
eMareq