Reply on: Ámos #42631:
vyskusaj s nasou starou 30 rocnou zrychlovacovou T3kou (netvrdim, ze vsetky, ale su niektore "skosty") ist po rychlodrahe 60-65 km/h, tak si rad, ze vobec daco pocujes ked zastanes a ze mas vsetky plechy. A druha vec je stav trati, ten na Jazere je, ako povacsinou inde, zalostny a ist tam 100vkou.. a vobec - s ktorym vozom akoze??Ale rad sa povozim, ked to bude chciet niekto vyskusat ?
eMareq
http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=21.1.2009/89732K
Na pondelkovú zrážku električky s aviou na Jazere už zareagovala "ľudová slovesnosť". Po Košiciach sa šíria fámy, že električka išla prirýchlo, vraj až stovkou. Dopravný podnik mesta Košice (DPMK) to kategoricky vyvracia - vraj by sa pri takej rýchlosti rozletela. Následky nehody sa podarilo DPMK odstrániť ešte v ten deň. Električková doprava bola obnovená krátko po 19. hodine.
Na verejnosti sa už krátko po zrážke objavili fámy, že električka išla 100-kilometrovou rýchlosťou. Keďže aj nám telefonovalo do redakcie viacero čitateľov, dopravného riaditeľa DPMK Vladimíra Eperješiho sme sa opýtali, či je to vôbec možné.
"Absolútne nie! To by sa rozletela! Maximálna rýchlosť električky je 65 km/h (dá sa dosiahnuť len na rýchlodráhach - pozn. red,), no kvôli stavu trate na Jazere je tam rýchlosť obmedzená na 40 km/h. Je potrebné si uvedomiť, že električka váži okolo 16 ton a preto chvíľu trvá, kým ubrzdí. V tomto prípade avia narazila do električky zboku, takže náš vodič zaregistroval až náraz, nákladné auto nevidel," vysvetľuje V. Eperješi a dopĺňa, že síce išlo o jednu z najnovších elektičiek v podniku, ale tá mala zhruba 17 rokov.
"Zatiaľ nevieme, ako presne k nehode došlo, príčiny vyšetruje polícia. Pred priecestím z oboch strán sú však osadené dopravné značky STOP. Napriek tomu, že bola táto električka zničená, prevádzku to neohrozí, pretože električiek máme dosť," dodáva Eperješi.
Električky už večer opäť jazdili
"Do odstraňovania následkov vykoľajenej električkovej súpravy boli povolaní aj záložní pracovníci, všetci, ktorí mali voľno a všetka dostupná technika," uviedol generálny riaditeľ DPMK Michal Tkáč.
"Podarilo sa obnoviť aj elektrické vedenie a preto sme dopravu mohli obnoviť skôr, ako sa plánovalo. Chcem sa poďakovať všetkým cestujúcim za trpezlivosť a pochopenie pri obmedzení električkovej dopravy na Sídlisku nad Jazerom," dodal M. Tkáč.
Škoda za štyri milióny
Podľa predbežných odhadov škodu na električke, na stĺpoch elektrického vedenia a osvetlení vyčíslil dispečing DPMK asi na 133-tisíc eur (zhruba 4 milióny korún). Definitívna výška škôd však bude známa až po detailnej analýze a vyšetrení nehody.
Vodič avie si nevšimol "stopku"
Nehodu zapríčinil vodič auta zn. Avia, pretože nedal prednosť prichádzajúcej električke. Do 20 ľudí vrátane vodiča DPMK museli ošetriť, niekoľkých cestujúcich previezli s rôznymi stupňami zranení do Fakultnej nemocnice v Košiciach.
Električkou chcela ísť jedinú zastávku...
http://www.cassovia.sk/korzar/clanok.php3?sub=21.1.2009/89734K